Crònica del GP de Singapur : El martell de Hamilton

Una vegada més el circuit de Singapur no ha decebut, amb una cursa d’allò més emocionant i amb el cotxe de seguretat de rigor.
La carrera ja ha tingut un primer cop de teatre quan el monoplaça de Nico Rosberg no ha pogut fer la volta de colocació i ha hagut de fer la sortida des del Pit Lane.
Sense l’ombra del seu company, Lewis Hamilton a començat a imprimir el seu ritme i ha agafar una bona distància amb Sebastian Vettel, que es mantenia a la segona posició. Fernando Alonso ha fet una molt bona sortida, avançant els dos Red Bull, però s’ha passat de frenada a la primera corba, haguent de cedir la seva posició a Vettel per no ser sancionat.
A partir d’aquí, la cursa ha estat força tranquil·la amb les diferents estratègies amb els pneumàtics i amb Fernando Alonso lluitant per la segona posició. Però totes les estratègies s’han vist alterades a la volta trenta-una amb l’entrada del cotxe de seguretat.
Amb la compactació de la graella i l’entrada de Fernando Alonso per posar les gomes més dures, ha començat una segona cursa molt més emocionant. Com que Hamilton no ha pogut aprofitar el cotxe de seguretat per entrar a canviar els pneumàtics i es veia obligat a fer-ho per no haver usat els dos tipus de components, ha començat una frenètica cursa contra el crono.
És aqui on ha sortit el “Martell de Hamilton” amb unes voltes impressionants, on volta a volta, amb les gomes toves ha anat recuperant als seus contrincants els segons que necessitava per poder fer la seva entrada a box, per substituir els pneumàtics i sortir al davant.
Magistral conducció de Lewis Hamilton després del safety car.
Tot i que al sortir del pit lane, ha quedat darrere de Sebastian Vettel que corria en primera posició, no li ha costat gaire avançar-lo aprofitant les gomes molt més fresques i guanyar amb certa tranquil·litat el gran premi.
Per la  seva part, els dos Red Bull i el Ferrari d’Alonso han hagut de fer tota la segona part de la cursa amb una clara estratègia per conservar els pneumàtics, ja que entrar a canviar-los els hauria fet perdre totes les possibilitats d’una bona posició final. Tot i que al final semblava que el Ferrari tenia possibilitats d’avançar a algun Red Bull i pujar al podi, ja que tenia les seves gomes cinc voltes més frescos, els monoplaces de la beguda energètica, han sabut mantenir les seves posicions.
Per darrere, també s’han viscut batalles emocionants per les posicions de punts, amb avançaments arriscats i algun que altre frec a frec entre els pilots. A destacar la setena posició final de Sergio Pérez que sortia de la quinzena posició i una llàstima per Jenson Button que feia una cursa fantàstica i ha hagut d’abandonar a les últimes voltes de la cursa, per una fallada mecànica.
En definitiva una molt bona cursa, que torna a donar el màxim d’emoció al campionat, ja que els dos pilots de Mercedes, queden només a tres punts de diferència al capdemunt de la classificació.

Lewis Hamilton : Impressionant cursa del pilot anglès, que ha demostrat una vegada més per que és un clar favorit a campió del món aquesta temporada.
Red Bull: Gran cursa dels dos pilots de l’equip, que han sabut aguantar el Ferrari d’Alonso.
Ferrari: Tot i que l’estratègia de l’equip italià no era dolenta, crec que haurien d’haver previst el cotxe de seguretat i com sempre al monoplaça li ha faltat una mica més per poder lluitar amb els Red Bull al final de la cursa.
Lotus: No sembla millorar, tot i que avui han acabat els dos pilots, cap d’ells ha aconseguit puntuar.
Sauber: Cursa desastrosa per l’equip, que no ha aconseguit portar cap dels seus monoplaces al final de la carrera.
Taula de temps

Pos.   Pts.   Pilot                        Dor.   Equip          Xassís      Temps             Grae.   Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 02:00.04 01 60
2 18 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 + 13″534 04 60
3 15 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 + 14″273 03 60
4 12 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T + 15″389 05 60
5 10 Felipe Massa 19 Williams FW36 + 42″161 06 60
6 8 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 + 56″801 12 60
7 6 Sergio Pérez 11 Force India VJM07 + 59″038 15 60
8 4 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T + 60″641 07 60
9 2 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 + 61″661 13 60
10 1 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 + 62″230 09 60
11 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 + 65″065 08 60
12 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 + 66″915 18 60
13 Romain Grosjean 8 Lotus E22 + 68″029 16 60
14 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 + 72″008 10 60
15 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 + 94″188 22 60
16 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 + 94″543 19 60
17 Max Chilton 4 Marussia MR03 + 1 vuelta 21 59
18 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 + 8 vueltas 11 52
19 Adrian Sutil 99 Sauber C33 + 20 vueltas 17 40
20 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 + 43 vueltas 14 27
21 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 + 47 vueltas 02 23
22 Kamui Kobayashi 10 Caterham CT05 + 0″000 20 00
 
Salut i benzina