Una vegada més el circuit de Singapur no ha decebut, amb una cursa d’allò més emocionant i amb el cotxe de seguretat de rigor.
La carrera ja ha tingut un primer cop de teatre quan el monoplaça de Nico Rosberg no ha pogut fer la volta de colocació i ha hagut de fer la sortida des del Pit Lane.
Sense l’ombra del seu company, Lewis Hamilton a començat a imprimir el seu ritme i ha agafar una bona distància amb Sebastian Vettel, que es mantenia a la segona posició. Fernando Alonso ha fet una molt bona sortida, avançant els dos Red Bull, però s’ha passat de frenada a la primera corba, haguent de cedir la seva posició a Vettel per no ser sancionat.
A partir d’aquí, la cursa ha estat força tranquil·la amb les diferents estratègies amb els pneumàtics i amb Fernando Alonso lluitant per la segona posició. Però totes les estratègies s’han vist alterades a la volta trenta-una amb l’entrada del cotxe de seguretat.
Amb la compactació de la graella i l’entrada de Fernando Alonso per posar les gomes més dures, ha començat una segona cursa molt més emocionant. Com que Hamilton no ha pogut aprofitar el cotxe de seguretat per entrar a canviar els pneumàtics i es veia obligat a fer-ho per no haver usat els dos tipus de components, ha començat una frenètica cursa contra el crono.
És aqui on ha sortit el “Martell de Hamilton” amb unes voltes impressionants, on volta a volta, amb les gomes toves ha anat recuperant als seus contrincants els segons que necessitava per poder fer la seva entrada a box, per substituir els pneumàtics i sortir al davant.
Magistral conducció de Lewis Hamilton després del safety car. |
Tot i que al sortir del pit lane, ha quedat darrere de Sebastian Vettel que corria en primera posició, no li ha costat gaire avançar-lo aprofitant les gomes molt més fresques i guanyar amb certa tranquil·litat el gran premi.
Per la seva part, els dos Red Bull i el Ferrari d’Alonso han hagut de fer tota la segona part de la cursa amb una clara estratègia per conservar els pneumàtics, ja que entrar a canviar-los els hauria fet perdre totes les possibilitats d’una bona posició final. Tot i que al final semblava que el Ferrari tenia possibilitats d’avançar a algun Red Bull i pujar al podi, ja que tenia les seves gomes cinc voltes més frescos, els monoplaces de la beguda energètica, han sabut mantenir les seves posicions.
Per darrere, també s’han viscut batalles emocionants per les posicions de punts, amb avançaments arriscats i algun que altre frec a frec entre els pilots. A destacar la setena posició final de Sergio Pérez que sortia de la quinzena posició i una llàstima per Jenson Button que feia una cursa fantàstica i ha hagut d’abandonar a les últimes voltes de la cursa, per una fallada mecànica.
En definitiva una molt bona cursa, que torna a donar el màxim d’emoció al campionat, ja que els dos pilots de Mercedes, queden només a tres punts de diferència al capdemunt de la classificació.
Lewis Hamilton : Impressionant cursa del pilot anglès, que ha demostrat una vegada més per que és un clar favorit a campió del món aquesta temporada.
Red Bull: Gran cursa dels dos pilots de l’equip, que han sabut aguantar el Ferrari d’Alonso.
Red Bull: Gran cursa dels dos pilots de l’equip, que han sabut aguantar el Ferrari d’Alonso.
Ferrari: Tot i que l’estratègia de l’equip italià no era dolenta, crec que haurien d’haver previst el cotxe de seguretat i com sempre al monoplaça li ha faltat una mica més per poder lluitar amb els Red Bull al final de la cursa.
Lotus: No sembla millorar, tot i que avui han acabat els dos pilots, cap d’ells ha aconseguit puntuar.
Sauber: Cursa desastrosa per l’equip, que no ha aconseguit portar cap dels seus monoplaces al final de la carrera.
Taula de temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Grae. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | 02:00.04 | 01 | 60 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 13″534 | 04 | 60 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 14″273 | 03 | 60 |
4 | 12 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 15″389 | 05 | 60 |
5 | 10 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 42″161 | 06 | 60 |
6 | 8 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 56″801 | 12 | 60 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 59″038 | 15 | 60 |
8 | 4 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 60″641 | 07 | 60 |
9 | 2 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 61″661 | 13 | 60 |
10 | 1 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 62″230 | 09 | 60 |
11 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 65″065 | 08 | 60 | |
12 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 66″915 | 18 | 60 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 68″029 | 16 | 60 | |
14 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 72″008 | 10 | 60 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 94″188 | 22 | 60 | |
16 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 94″543 | 19 | 60 | |
17 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 1 vuelta | 21 | 59 | |
18 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 8 vueltas | 11 | 52 | |
19 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 20 vueltas | 17 | 40 | |
20 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 43 vueltas | 14 | 27 | |
21 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 47 vueltas | 02 | 23 | |
22 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 0″000 | 20 | 00 |
Salut i benzina