![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/07/massa.jpg)
Aquesta edició del gran premi d’Alemanya serà potser més recordada per coses que han passat abans de la cursa que no pas durant. El cap de setmana ha vingut marcat per l’accident de Lewis Hamilton als entrenaments d’ahir, que el va deixar a la quinzena posició. Mercedes va aprofitar per canviar la caixa de canvis del W05, amb la qual cosa Hamilton ha acabat sortint des de la vintena posició. De totes maneres, hi ha hagut una certa polèmica ja que tant Hamilton com Nico Rosberg van canviar ahir al vespre la marca de frens que portaven. Alguns rivals, com Ferrari i Red Bull, van pensar a protestar pel que consideraven un trencament de les normes de parc tancat, cosa que hauria fet sortir als dos Mercedes des del pit-lane, però la FIA no ho ha considerat així i tant l’alemany com l’anglès han sortit des dels respectius llocs a la graella.
A més, tota aquesta setmana portàvem la polèmica dels sistemes FRIC. El sistema en qüestió mantenia l’alçada al terra del cotxe estable tant en frenada com en acceleració, fent-lo més eficient aerodinàmicament. A l’hora de la veritat, no s’han notat tant les diferències, si bé potser alguns equips s’han acostat a Mercedes.
Pel que fa a la cursa, el més important ha passat tot just al començament. Els pilots de la segona fila, Felipe Massa i Kevin Magnussen, s’han tocat a la corba u, i el Williams ha donat una volta de campana. Evidentment, Massa creia que era culpa de Magnussen i el danès deia que el brasiler no li havia deixat suficient espai. Els comissaris han considerat que era un incident de cursa i crec que han fet bé.
![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/07/massa.jpg)
Massa de cap per avall
Les conseqüències han estat un Safety Car, i tant Magnussen com Daniel Ricciardo perdent moltes posicions, i les primeres voltes ens hem centrat en veure la remuntada de Ricciardo des de la tretzena posició i Hamilton des de la dissetena. Abans que comencessin les aturades, tant un com l’altre ja eren a tocar dels punts.
Pel que fa a les estratègies, gairebé tothom ha anat a tres aturades excepte Rosberg, Valtteri Bottas i Nico Hülkenberg, i potser era l’encertada, doncs el Mercedes i el Williams han mantingut la primera i segona posició fins al final (amb un Hamilton que no ha pogut avançar al finlandès) i el Force India ha acabat setè sortint nové.
A la volta 48 hi ha hagut un petit punt de polèmica quan Adrian Sutil ha fet una birolla a la recta de meta i, contràriament al que la majoria esperàvem, no ha sortit el Safety Car. Pilots com Hamilton i Fernando Alonso s’han estranyat de la decisió, però els comissaris l’han pogut treure i la cursa ha acabat sense més incident, amb el podi completat per Rosberg, Bottas i Hamilton.
Darrere d’ells s’ha situat Sebastian Vettel, amb Alonso, Ricciardo i el mencionat Hülkenberg. Jenson Button ha quedat just davant del seu company d’equip Magnussen mentre que Sergio Pérez ha aconseguit l’últim punt per davant de Kimi Räikkönen, que es queixava que el seu cotxe havia quedat tocat després de sengles tocs amb Hamilton i Vettel.
Així doncs, Rosberg amplia una mica el seu avantatge però aquest cap de setmana que ve anem a un circuit on Lewis Hamilton ha marcat quatre poles i quatre victòries: Hungaroring. Retallarà les distàncies el britànic? Marxarà l’alemany de vacances més líder? O algú altre superarà els Mercedes a un dels circuits més complicats d’avançar? Ho haurem de veure…
![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/07/kvy.jpg)
Daniil Kvyat ha plegat degut a aquesta barbacoa al seu Toro Rosso…
![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/07/semaforverd.jpg)
Nico Rosberg: Sense Hamilton a prop, ha fet el que havia de fer, dominar.
Valtteri Bottas: Mereix una victòria ja. Sense errors.
Felipe Massa: Està tenint mala sort aquest any, realment.
Kimi Räikkönen: Els tocs són atenuants, però hauria d’acabar als punts almenys.
Comissaris: Hauria d’haver sortit el SC per la birolla de Sutil, opino jo.
Jean-Éric Vergne: Dues penalitzacions per superar límits de la pista, inacceptable.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | 01:33’42″914 | 1 | 67 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 20″789 | 2 | 67 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | + 22″530 | 20 | 67 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 44″014 | 6 | 67 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 52″467 | 7 | 67 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 52″549 | 5 | 67 |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 64″178 | 9 | 67 |
8 | 4 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 84″711 | 11 | 67 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 1 volta | 4 | 66 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 1 volta | 10 | 66 |
11 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 1 volta | 12 | 66 | |
12 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 1 volta | 18 | 66 | |
13 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 13 | 66 | |
14 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 1 volta | 16 | 66 | |
15 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 1 volta | 17 | 66 | |
16 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 2 voltes | 19 | 65 | |
17 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 2 voltes | 21 | 65 | |
18 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 2 voltes | 22 | 65 | |
19 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | Birolla | 15 | 47 | |
20 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Ignició | 8 | 44 | |
21 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | Escalfament | 14 | 16 | |
22 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Accident | 3 | 00 |