Quin Gran Premi de Canadà. Estàvem disposats a veure una gran lluita entre els Mercedes, però la cursa ens ha donat molt més que això. El circuit Gilles Villeneuve gairebé mai decepciona…
Hem començat ja a la sortida. Lewis Hamilton ha sortit millor des del segon lloc que Nico Rosberg i s’ha aparellat amb l’alemany, però Rosberg ha allargat la frenada deixant sense espai l’anglès, que ha perdut un lloc amb Sebastian Vettel. Immediatament ha sortit el Safety Car, doncs Max Chilton ha impactat amb el seu company Jules Bianchi a la corba 4, abandonant els dos Marussia. Per a Chilton, és el seu primer abandonament des que corre a la Fórmula 1.
Rosberg i Hamilton al primer revolt
Després de 7 voltes darrere el Safety Car, Rosberg ha liderat. Quan s’ha pogut usar el DRS, Hamilton immediatament ha avançat a Vettel i l’status quo s’ha mantingut fins que han començat les primeres parades a box, entre les voltes 14 i 18. A destacar d’aquestes aturades que Felipe Massa ha perdut temps amb una roda que no sortia i que tothom ha anat a dues aturades excepte els Force India.
A mitja cursa l’ordre era Rosberg, Hamilton, Sergio Pérez, Nico Hülkenberg i darrere els Red Bull, els Williams i Fernando Alonso, que poca cosa podia fer contra els motors Mercedes a les rectes. El segon moment excitant entre els Mercedes ha ocorregut a la volta 25. Hamilton s’havia anat acostant a Rosberg fins al punt de que l’alemany s’ha saltat l’última xicana, sortint bastant més davant del que estava respecte al seu company. Els comissaris tant sols han avisat a Rosberg que no ho fes més, però en la meva opinió si Rosberg hagués intentat traçar la corba, anava tant passat que Hamilton l’hagués avançat, així que alguna avantatge n’ha tret.
Tot això ha acabat sent un debat inútil, doncs a mitja cursa els dos Mercedes han començat a tenir problemes i a rodar dos segons més lents. El problema ha coincidit amb les segones aturades de tothom excepte els Force India, que s’havien aturat abans. Semblava que tant Rosberg com Hamilton tindrien problemes per acabar la cursa, però finalment només l’anglès ha hagut d’abandonar per problemes als frens posteriors.
Mentrestant, amb totes les aturades fetes, Rosberg seguia davant amb poc més d’un segon sobre Pérez. El mexicà no podia acostar-se al Mercedes doncs intentava aguantar amb els seus pneumàtics més vells, mentre darrere seu Ricciardo i Vettel ho intentaven sense èxit. A ells se’ls ha unit Felipe Massa, que en una maniobra intel·ligent ha avançat Hülkenberg i el seu company Valtteri Bottas.
Semblava que el Checo podria fer triomfar la seva estratègia d’una sola aturada, però ha començat a patir ell també problemes de frens i Ricciardo l’ha avançat a falta de cinc voltes. Un cop l’australià s’ha desempallegat del mexicà, tant sols ha trigat una volta i mitja en donar caça a Rosberg i avançar-lo amb el DRS.
Darrere d’ells, Pérez seguia resistint però entrant a l’última volta, Vettel l’ha avançat. Massa ha intentat fer el mateix de camí cap a la corba 1, però ha embestit el Force India, acabant els dos pilots contra el mur.
Massa venia molt més ràpid, però sembla ser que també Pérez s’ha mogut un pèl cal a l’esquerra. Per sort cap dels dos ha sofert lesions, i sort també ha tingut Vettel, a qui li ha passat el Williams de Massa a pocs centímetres. El Safety Car ha sortit per poder atendre ràpidament als pilots accidentats i això ha certificat la primera victòria de Daniel Ricciardo, amb un Rosberg que ha augmentat en 18 punts el seu avantatge sobre Hamilton i Vettel tercer. Jenson Button ha acabat quart, avançant molt al final a Hülkenberg, cinquè, i Alonso, sisè. Tancant els punts, Bottas, Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen i Kimi Räikkönen, que avui també ha fet una birolla a l’Epingle.
Així doncs, el domini Mercedes no s’ha acabat (estaven a més de 20 segons quan han tingut problemes) però no són a prova de bales. Malauradament per a Hamilton, ja suma dos abandonaments per cap de Rosberg, i aquestes coses poden decidir mundials. A can Red Bull, contentíssims i merescuda primera victòria de Ricciardo que ja feia dies que trucava a la porta. I a Ferrari… més val no parlar-ne. Avui l’F14 T era només el cinquè millor cotxe. Decepcionant. Els rumors volen sobre la continuïtat, tant d’Alonso com de Räikkönen, la temporada que ve.
Ricciardo somrient (com sempre, vaja)
Daniel Ricciardo: Ha sabut ser pacient i ha tingut premi merescut.
Force India: A la contra amb l’estratègia, quasi els surt bé.
Lewis Hamilton: Una altra cursa que el pot afectar mentalment.
Felipe Massa: Ha semblat el Felipe de 2008, llàstima de l’accident
Max Chilton: No és bo abandonar per primer cop emportant-te el teu company.
Caterham i Lotus: Els dos cotxes han abandonat, ni ràpids ni fiables.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | 01:39.12.830 | 6 | 70 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 4″236 | 1 | 70 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 5″247 | 3 | 70 |
4 | 12 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 11″755 | 9 | 70 |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 12″843 | 11 | 70 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 14″869 | 7 | 70 |
7 | 6 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 23″578 | 4 | 70 |
8 | 4 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 28″026 | 8 | 70 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 29″254 | 12 | 70 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 53″678 | 10 | 70 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | Accident | 13 | 69 | |
12 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Accident | 5 | 69 | |
13 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 1 volta | 16 | 69 | |
14 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | Motor | 22 | 64 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | Danys aleró | 14 | 59 | |
RET | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Frens | 15 | 47 | |
RET | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | Frens | 2 | 46 | |
RET | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | Suspensió | 21 | 23 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Danys costat | 17 | 21 | |
RET | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | Motor | 20 | 7 | |
RET | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | Accident | 18 | 0 | |
RET | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | Accident | 19 | 0 |