La Pregunta: Gran Premi d’Àustria

Gran Premi d’Àustria


Quins records teniu de les curses disputades a Àustria? Què és el que més i el que menys us agrada del traçat de Spielberg?

Guillem SolàJo recordo que l’any 2002, quan jo vaig començar a aficionar-me a la Fórmula 1 que Rubens Barrichello, aleshores pilot de Ferrari amb Michael Schumacher com a company d’equip, va haver de deixar passar l’alemany. Va haver-hi ordres d’equip i la gent es va indignar pel fet que n’hi hagués just a principis de temporada tot i el domini de l’escuderia italiana.

A part de la pregunta, veurem a veure si el nou “Red Bull ring” fa un homenatge al seu nom i algun pilot de l’escuderia austríaca aconsegueix trencar un altre cop amb l’hegemonia dels Mercedes, tal com va fer Ricciardo al Gilles Villeneuve fa 2 setmanes…

  

Ivan MonellsFa molt temps ja, però jo sens dubte recordo les problemàtiques que hi havia als viratges 1 i 2, en especial a la sortida.  Es tracta de dos revolts especials i en guardo un bon record. Si no és massa estret serà un bon punt d’avançament.


En recordo també el Ferrari-Gate amb el Rubens deixant passar al Michael a l’última volta. Avui en dia les ordres d’equip ja les tenim més acceptades i ja no ens sobta tant, però al seu dia va xocar, més encara per la manera amb què es va fer.




Jordi Domènech: Jo recordo amb un cert afecte el circuit austríac. Si bé molts dels nostres seguidors més veterans creuen que era millor el dels anys setanta, penso que no es va fer un mal treball. La combinació de corbes lentes i llargues rectes proporcionava diferents oportunitats d’avançament que es veuran ampliades amb el DRS. 


Pel que fa a història, i per no repetir-me amb els meus companys, recordaré altres coses, com Jarno Trulli liderant el GP de l’any 1997 fins que el seu Prost-Mugen Honda va dir prou, o també l’any 1999, quan es van tocar els dos McLaren i Eddie Irvine va vèncer. També l’any 2002 vam ser testimonis d’un accident brutal entre Nick Heidfeld i Takuma Sato, afortunadament sense conseqüències.





  

Just SerrainatDel gran premi d’Àustria el que més recordem quasi tots els aficionats, és a  Rubens Barrichello frenant el seu monoplaça per deixar passar a Schumacher i com després Michael al podi va fer pujar al brasiler al capdamunt del primer graó. Va ser a partir d’aquí que la FIA va prohibir les ordres d’equip.


Sobre el circuit no puc opinar, ja que amb les remodelacions que hi ha fet Red Bull d’ençà que el va comprar al 2009 no hi he vist cap cursa, ni l’he pogut provar a cap simulador.
L’accident de Sato i Heidfeld. Noti’s el volant sortint pels aires.



I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!

Aquests són els horaris del Gran Premi:

 Lliures 1 : 10:00
Lliures 2 : 14:00
Lliures 3 : 10:00
Pole Position : 14:00
Cursa :  14:00