La Clau: Gran Premi de Mònaco

Com tots deveu saber a hores d’ara, hi ha diverses investigacions en marxa sobre la sessió de classificació. A part de les que concerneixen a pilots per haver presumptament esguerrat la volta a altres pilots, tota l’atenció se centra en la sortida de pista al revolt de Mirabeau de Nico Rosberg al final de la sessió de classificació.
Si ens hem de guiar per l’únic precedent existent que és l’aparcament a la Rascasse de Michael Schumacher el 2006, els comissaris van estar-se gairebé fins a la nit decidint si sancionaven l’heptacampió alemany. Així doncs, prefereixo no esperar-me i escriure La Clau tant en el cas que no passi res com en el cas que Rosberg sigui sancionat.
La meva opinió personal és que Rosberg se surt aposta, però no premeditadament. Jo crec que ha vist que no anava a fer bé la corba de Mirabeau, o potser ja havia errat en alguna de les corbes anteriors, i en una mil·lèsima de segon ha decidit sortir per l’escapatòria, provocant la bandera groga. Evidentment el seu company Lewis Hamilton estava emprenyat, doncs deia que estava millorant el temps de Rosberg quan s’ha trobat amb les banderes grogues. Potser la Fórmula 1 hauria de seguir l’exemple de l’IndyCar, que treu les dues voltes més ràpides al pilot que provoca una bandera groga. 
En qualsevol cas, seran els comissaris qui decidiran. Si decideixen que Rosberg no ha fet res, la clau serà per una banda la sortida i per altra les aturades a boxes. Malgrat que els Red Bull estiguin una mica més a prop, crec que si els dos Mercedes surten davant serà un joc entre ells dos que es pot decidir per qualsevol detall. Per altra banda, si els comissaris creuen que Rosberg s’ha passat de llest i el sancionen, es probable que l’enviïn al fons de la graella, cosa que amb tota seguretat regalaria la victòria a Hamilton i donaria molta feina al pilot alemany, que hauria de remuntar per evitar allunyar-se del seu company d’equip.
Sigui quina sigui la decisió, no podem obviar tampoc la possibilitat que hi hagi un Safety Car per algun accident. Segons com caigués, podria donar o prendre la cursa amb les aturades a boxes. El més normal és que demà es vagi a una aturada degut a que els pneumàtics es degraden poc.
Anirem informant-vos de les decisions que es prenen al Facebook i al Twitter!
El segon i el tercer no estaven molt contents…

Temps

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 1’15″989
2 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’16″048
3 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 1’16″384
4 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’16″547
5 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 1’16″686
6 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 1’17″389
7 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 1’17″540
8 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 1’17″555
9 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 1’18″090
10 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 1’18″327
11 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 1’17″846
12 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 1’17″988
13 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 1’18″082
14 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 1’18″196
15 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 1’18″356
16 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes sense temps
17 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 1’18″741
18 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 1’18″745
19 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 Ferrari 1’19″332
20 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 1’19″928
21 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 1’19″133
22 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 1’19″732
Temps del 107%: 1’22″985