La pregunta: Qui té raó, la FIA o Red Bull?

Gran premi de Bahrain
Qui té raó en l’afer del consum de benzina, la FIA o Red Bull?
Creieu que pot influir molt en el resultat que el GP de Bahrain es disputi de nit?

Guillem Solà: Jo penso que qui marca les regles del joc és la FIA i per tant, el que diu la Federació va a missa. Ja s’hi posi en contra Red Bull o qui sigui. El que també s’ha de tenir en compte és que la FIA tampoc ha fet bé els deures perquè no es pot permetre que els mesuradors de cabal fallin durant la cursa; i encara menys que sempre fallin a Red Bull. Espero que d’aquí a final de temporada es posin les piles i ho corregeixin el més aviat possible.

Jo crec que al disputar-se de nit, tot i ser a Bahrain amb molta calor, afectarà bastant positivament en la fiabilitat en comparació amb si es disputés a plena llum del dia amb més temperatura ambient.
 

  

Ivan Monells: No m’estranyaria que els sensors de la FIA no funcionin del tot bé. De totes maneres, no podem obviar que la FIA va avisar a Red Bull i a altres equips sobre el problema. La diferencia és que Red Bull es va passar de llest mentre que els altres equips van fer cas a la FIA. Red Bull hauria d’haver fet cas a la FIA en primera instància i si de cas, a posteriori, protestar. Per mi la penalització és justa ja que els sensors són els mateixos per a tothom.
Sobre Bahrain de nit cal esmentar que les temperatures seran molt diferents. Es passarà d’una temperatura molt elevada a una de molt baixa. En conseqüència penso que ajudarà als equips que tinguin més problemes de motor.





 

Jordi Domènech: Entenc les raons de Red Bull per protestar, però normalment quan un equip pregunta sobre algun paràmetre tècnic no el posa en pràctica fins que la FIA et dóna llum verda. Crec que la FIA basarà la seva acusació en el fet de que van recomanar a Red Bull fer cas dels sensors de la FIA i que l’equip austríac no va voler. Per tant, crec que té raó la FIA, almenys en el cas del GP d’Austràlia.

Pel que fa al canvi de hora de la cursa, si bé afavorirà la fiabilitat, també pot ser que la temperatura més baixa juntament amb la pols del circuit facin difícil de fer funcionar els pneumàtics, no podent-los fer arribar a la temperatura òptima.








 
  

Just Serrainat: Referent a l’afer del consum, crec que la FIA ho hauria de comentar amb tots els equips i veure si només és Red Bull qui té aquestes
diferències. Si són molts equips, avaluar quin dels càlculs és el correcte a partir de les dades que tenen dels grans premis que s’han corregut i treure’n les conclusions pertinents.

La influència pel fet de que el gran premi de Bahrain es disputi de nit, dependrà molt de com es comportin els pneumàtics amb el
canvi de la temperatura quan es vagi refredant l’asfalt. De moment aquest any, sembla que Pirelli ha dissenyat unes gomes força
bones per l’espectacle sense ser tant decisives com la temporada passada.



I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!

Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana, recordeu que es disputa per primer cop en horari de vespre de Bahrain:

 Lliures 1 : 13:00
Lliures 2 : 17:00
Lliures 3 : 14:00
Pole Position : 17:00
Cursa :  17:00