La Clau: Gran Premi de Bahrain

Com cada dissabte de cursa us aportem La Clau per saber quin pot ser el factor decisiu a la cursa de demà. Podeu opinar sobre la nostra opinió (o sobre qualsevol altra cosa) fent un comentari a aquesta entrada o accedint a la nostra pàgina de Facebook.
Entrant al cap de setmana, dimecres o dijous, vaig pensar que podria ser una mica complicat trobar un factor determinant per a la cursa. Hem comprovat durant els dos primers grans premis que la fiabilitat no és ni molt menys tant dolenta com alguns auguraven, i certament, el fet de que la cursa de demà a Bahrain sigui de nit hauria d’ajudar a rebaixar les temperatures de funcionament dels monoplaces.
Tampoc fa cara de que els pneumàtics puguin ser decisius. Com que l’any passat es van enganxar els dits amb les punxades, Pirelli ha fet una aposta més conservadora aquest any i tota la gama de pneumàtics és més dura. Si hi afegim, de nou, que la nit probablement encara farà durar més els pneumàtics, doncs sembla evident que dues aturades seran l’estratègia preferida. Vés a saber si algú fins i tot intentarà anar a una aturada.
Però havent vist les tres sessions d’entrenaments lliures i els cronometrats, crec que la clau per demà serà gaudir d’un motor Mercedes. El circuit de Sakhir es caracteritza per quatre llargues rectes amb frenades importants concentrades sobretot al primer i al tercer sector. És tant important la tracció com la velocitat punta, on la majoria dels motors Mercedes treien avantatge als Renault i als Ferrari, independentment de la posada a punt de cada vehicle.
Si bé es cert que Mercedes (l’equip) segueix estant un pas per davant i que darrere d’ells, sembla ser que hi ha bastant igualtat, crec que demà els equips amb motor Mercedes, com Force India, Williams o McLaren seran els que ocuparan les posicions dels punts, amb permís potser dels Ferrari i dels Red Bull. D’aquests, Kimi Räikkönen és el que està més amunt sortint cinquè. Fernando Alonso i Sebastian Vettel sortiran novè i desè mentre que Daniel Ricciardo, que ha estat l’únic que s’ha acostat al ritme de l’equip Mercedes sortirà tretzè degut a la penalització que porta del gran premi de Malàisia.
Veurem demà si els motors Ferrari i Renault poden fer alguna cosa davant del domini Mercedes. La sortida és demà a les cinc de la tarda!
Rosberg ha sorprès a Hamilton després d’estar per darrere tot el cap de setmana.

Temps

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 1’33″185
2 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’33″464
3 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 1’34″247
4 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 1’34″346
5 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 1’34″368
6 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 1’34″387
7 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes 1’34″511
8 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 1’34″712
9 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 1’34″992
10 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’34″985
11 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 1’35″116
12 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 1’35″145
13 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 1’34″051 [*]
14 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 1’35″286
15 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 1’35″891
16 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 1’35″908
17 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 1’36″663
18 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 1’36″840
19 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 1’37″085
20 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 Ferrari 1’37″310
21 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 1’37″875
22 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 1’37″913

[*] Ricciardo porta la penalització de 10 posicions que li van imposar a Malàisia per la sortida amb la roda mal collada.