![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/04/semaforVerd-1.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/-SH2REwXK49c/U0HC_pbJ0vI/AAAAAAAAApc/Yk6HpYrR7E0/s1600/rosberg-mercedes-bahrein-2014_1.jpg)
Com ja era previsible a partir de lo vist durant tot el cap de setmana, avui els Mercedes han tornat a arrasar a la pista de Bahrein.
Lewis Hamilton ja ha superat a Nico Rosberg en la primera corba i ha començat a agafar una bona distància del seu company d’equip. Tot i això durant la cursa hem viscut unes quantes lluites entre els dos pilots de Mercedes molt emocionants, però Hamilton ha estat capaç de mantenir la posició.
Es de destacar la fantàstica sortida de Felipe Massa, que sortint de la setena posició ha arribat a la primera corba en quarta posició, darrera del seu company Valtteri Bottas.
Els Williams, juntament amb els Force India, s’han mantingut darrere als Mercedes durant la primera part de la cursa.
Per contra al darrere d’aquests equips, veiem com els Ferrari i els Red Bull lluitaven entre ells per les últimes posicions de punts, mentre els cotxes amb motor Mercedes els avançaven sense cap problema.
El punt d’inflexió de la cursa, ha estat l’accident entre els monoplaces d’Esteban Gutierrez i Pastor Maldonado, que amb la sortida del cotxe de seguretat ha canviat totalment les posicions al davant de la carrera.
![]() |
L’accident d’Esteban Gutierrez ha marcat un punt d’inflexió a la cursa. |
El resultat final, no ha fet justícia al molt bon treball de Force India i Williams, que han anat molt be durant tota la cursa, però que amb la sortida del Safety Car, han perdut algunes posicions.
En canvi els que si han sabut aprofitar la sortida del cotxe de seguretat, han estat els Red Bull, que després d’estar patint durant tota la cursa, lluitant amb els Ferrari, han aconseguit una posició més que decent.
En contraposició, Ferrari ha perdut un parell de posicions pel Safety Car. Fernando Alonso a estat lluitant durant tota la carrera per la setena posició i l’accident l’ha acabat relegant a la novena posició final.
Tot i el domini aclaparador de Mercedes, hem pogut gaudir d’una cursa força emocionant, amb lluites en totes les parts de la graella, moltes d’elles fratricides entre companys d’equip.
Ara els equips han d’intentar millorar els monoplaces per la cursa de Xina, ja que s’ha vist clarament a la carrera d’avui que cap dels equips que no monten motor mercedes, ha aconseguit realment millorar.
A continuació els semàfors del Gran Premi :
Equip Mercedes: Continuen amb el seu domini, sense ningú que els faci ombra.
Williams i Force India : Molt bona cursa dels dos equips, que no s’ha vist recompensada per la sortida del cotxe de seguretat.
![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/04/semafor-ambar-1.jpg)
Red Bull: Tot i el resultat final, han patit bastant durant la cursa i encara han de millorar bastant.
Ferrari: Encara no tinc clar si haurien d’estar al vermell, ja que no aconsegueixen millorar el cotxe i es comencen a notar els nervis a l’equip.
![](https://www.formula1encatala.cat/wp-content/uploads/2014/04/semafor-vermell-1.jpg)
McLaren: Avui no ha aconseguit que cap dels seus monoplaces hagi acabat la cursa per problemes mecànics.
Lotus : Continua sense millorar els seus monoplaces.
A última hora la FIA a informat de la sanció a Pastor Maldonado, que perdrà deu posicions a la graella de Gran Premi de la Xina i perd tres punts en el seu carnet de pilot, per provocar l’accident amb Gutiérrez.
Tiemps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | 01:39’42″743 | 2 | 57 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 1″085 | 1 | 57 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 24″067 | 4 | 57 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 24″489 | 13 | 57 |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 28″654 | 11 | 57 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 29″879 | 10 | 57 |
7 | 6 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 31″265 | 7 | 57 |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 31″876 | 3 | 57 |
9 | 2 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 32″595 | 9 | 57 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 33″462 | 5 | 57 |
11 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 41″342 | 12 | 57 | |
12 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 43″143 | 16 | 57 | |
13 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 59″909 | 21 | 57 | |
14 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 1’02″803 | 17 | 57 | |
15 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 1’27″900 | 18 | 57 | |
16 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 1 vuelta | 19 | 56 | |
17 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 2 vueltas | 6 | 55 | |
RET | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 17 vueltas | 8 | 40 | |
RET | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 18 vueltas | 15 | 39 | |
RET | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 24 vueltas | 20 | 33 | |
RET | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 39 vueltas | 14 | 18 | |
RET | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 40 vueltas | 22 | 17 |