Com ja sabeu, La Clau és una secció oberta a vosaltres, a que doneu la vostra opinió sobre quin pot ser el factor decisiu del Gran Premi de Malàisia. Com ja sabeu, podeu opinar o bé a través dels comentaris aquí mateix o bé fer-ho a la nostra pàgina de Facebook.
Però abans de res donaré jo mateix la meva opinió, i crec que la clau pot molt ben ser la pluja. La cursa s’iniciarà demà a la mateixa hora (a Malàisia) que s’haurien d’haver iniciat els entrenaments, però avui tres quarts d’hora abans ha començat a ploure i fins a l’hora que s’ha acabat finalment la Q3, la pista ha seguit molla, és a dir, ben bé tota l’estona que hauria de durar demà la cursa.
Cal tenir en compte també que segons si apareix la pluja o no, altres factors que podrien ser clau perden o agafen protagonisme. Per exemple, amb pluja normalment la mecànica pateix menys al no poder rodar al cent per cent i patir una temperatura més baixa, reduint la probabilitat d’avaries mecàniques. Tanmateix, sobre mullat es gasta menys benzina, cosa que segurament permetria als equips no tenir problemes amb els sensors i les lectures.
També els pneumàtics perdrien protagonisme en mullat. En sec, segons Paul Hembery de Pirelli, el més ràpid seria fer tres aturades fent servir els tous i canviant als durs al final.
Però de la mateixa manera, sobre mullat els errors dels pilots són més probables, com ja hem vist a la classificació. Al davant finalment no hi ha hagut massa sorpreses, però la pluja ha provocat algunes sortides de pista i dos impactes: un, el de Marcus Ericsson, que ha acabat amb la seva sessió, i un altre, el de Daniil Kvyat amb Fernando Alonso, que hauria pogut costar molt car als dos pilots i que sens dubte ha estat provocat per la mala visibilitat i les trajectòries diferents que els pilots prenen en mullat.
En qualsevol cas, hi hagi pluja o no, crec que podrem gaudir d’un bon espectacle demà. Ah! I sobretot, sobretot, demà la cursa es disputa a les 10 del matí hora nova, recordeu que aquesta matinada s’han d’avançar els rellotges de les dues de la matinada cap a les tres!
Marcus Ericsson s’ha sortit de la pista a la Q1
Pos. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | Mercedes | 1’59″431 | |
2 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | Renault | 1’59″486 | |
3 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | Mercedes | 2’00″050 | |
4 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 2’00″175 | |
5 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | Renault | 2’00″541 | |
6 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 2’01″218 | |
7 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | Mercedes | 2’01″712 | |
8 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 2’02″213 | |
9 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 2’03″078 | |
10 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 2’04″053 | |
11 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 2’02″351 | |
12 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | Ferrari | 2’02″369 | |
13 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Mercedes | 2’02″460 | |
14 | Sergio Pérez | 6 | Force India | VJM07 | Mercedes | 2’02″511 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | Renault | 2’02″885 | |
16 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Renault | 2’02″074 | |
17 | Adrian Sutil | 15 | Sauber | C33 | Ferrari | 2’02″131 | |
18 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | Mercedes | 2’02″756 | [*] |
19 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | Ferrari | 2’02″702 | |
20 | Kamui Kobayashi | 21 | Caterham | CT05 | Renault | 2’03″595 | |
21 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | Ferrari | 2’04″388 | |
22 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | Renault | 2’04″407 |
Temps del 107%: 2’05″385
[*] Valtteri Bottas ha estat sancionat amb tres llocs a la graella per haver molestat a Daniel Ricciardo durant la Q2. El finès havia estat quinzè.
Completament d'acord, la clau serà si plou o no. La resta ve determinat per les mans dels pilots, deixant de banda la loteria de les avaries mecàniques…
Esperem que plogui!!!! 🙂