La Clau: Gran Premi de Malàisia

Com ja sabeu, La Clau és una secció oberta a vosaltres, a que doneu la vostra opinió sobre quin pot ser el factor decisiu del Gran Premi de Malàisia. Com ja sabeu, podeu opinar o bé a través dels comentaris aquí mateix o bé fer-ho a la nostra pàgina de Facebook.
Però abans de res donaré jo mateix la meva opinió, i crec que la clau pot molt ben ser la pluja. La cursa s’iniciarà demà a la mateixa hora (a Malàisia) que s’haurien d’haver iniciat els entrenaments, però avui tres quarts d’hora abans ha començat a ploure i fins a l’hora que s’ha acabat finalment la Q3, la pista ha seguit molla, és a dir, ben bé tota l’estona que hauria de durar demà la cursa.
Cal tenir en compte també que segons si apareix la pluja o no, altres factors que podrien ser clau perden o agafen protagonisme. Per exemple, amb pluja normalment la mecànica pateix menys al no poder rodar al cent per cent i patir una temperatura més baixa, reduint la probabilitat d’avaries mecàniques. Tanmateix, sobre mullat es gasta menys benzina, cosa que segurament permetria als equips no tenir problemes amb els sensors i les lectures.
També els pneumàtics perdrien protagonisme en mullat. En sec, segons Paul Hembery de Pirelli, el més ràpid seria fer tres aturades fent servir els tous i canviant als durs al final.
Però de la mateixa manera, sobre mullat els errors dels pilots són més probables, com ja hem vist a la classificació. Al davant finalment no hi ha hagut massa sorpreses, però la pluja ha provocat algunes sortides de pista i dos impactes: un, el de Marcus Ericsson, que ha acabat amb la seva sessió, i un altre, el de Daniil Kvyat amb Fernando Alonso, que hauria pogut costar molt car als dos pilots i que sens dubte ha estat provocat per la mala visibilitat i les trajectòries diferents que els pilots prenen en mullat. 
En qualsevol cas, hi hagi pluja o no, crec que podrem gaudir d’un bon espectacle demà. Ah! I sobretot, sobretot, demà la cursa es disputa a les 10 del matí hora nova, recordeu que aquesta matinada s’han d’avançar els rellotges de les dues de la matinada cap a les tres!
Marcus Ericsson s’ha sortit de la pista a la Q1

Pos. Pilot Dor. Equip Xassís Motor Temps
1 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’59″431
2 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’59″486
3 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 2’00″050
4 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 2’00″175
5 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 2’00″541
6 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 2’01″218
7 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 2’01″712
8 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 2’02″213
9 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 2’03″078
10 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 2’04″053
11 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 2’02″351
12 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 2’02″369
13 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes 2’02″460
14 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 2’02″511
15 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 2’02″885
16 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 2’02″074
17 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 2’02″131
18 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 2’02″756 [*]
19 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 Ferrari 2’02″702
20 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 2’03″595
21 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 2’04″388
22 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 2’04″407
Temps del 107%: 2’05″385

[*] Valtteri Bottas ha estat sancionat amb tres llocs a la graella per haver molestat a Daniel Ricciardo durant la Q2. El finès havia estat quinzè.

Un comentari a “La Clau: Gran Premi de Malàisia

  1. Completament d'acord, la clau serà si plou o no. La resta ve determinat per les mans dels pilots, deixant de banda la loteria de les avaries mecàniques…
    Esperem que plogui!!!! 🙂

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *