Finalment avui si que Lewis Hamilton a pogut fer valer la seva pole d’ahir i guanyar còmodament la cursa. Ja en l’inici de la carrera, els dos monoplaces de l’equip Mercedes, s’han posat en les dues primeres posicions de cursa, que ja no han deixat en tot el gran premi.
Per darrere, els dos Red Bull han estat perseguint els cotxes alemanys, però mai sense amenaçar seriosament la seva posició. La cursa de Nico Rosberg, ha estat també impecable i només en algun moment puntual de la cursa, ha semblat que Sebastian Vettel podia discutir-li el segon calaix del podi.
Els Ferrari no han tingut una molt bona sortida, amb Fernando Alonso que ha perdut vàries posicions i un incident de cursa per Kimi Räikkönen a la primera volta, que li han punxat un pneumàtic, que li ha llastrat la resta de la cursa.
Per darrere els Williams i els McLaren han estat lluitant per les posicions de punts durant tota la cursa i un Nico Hülkenberg, que ha anat amb una estratègia d’una parada menys, que li ha permès aconseguir un meritori cinquè lloc al final de la cursa.
Un dels cops d’efecte de la cursa, ha estat el problema que ha tingut Daniel Ricciardo a la seva última parada a boxes mentre lluitava per la quarta posició amb Alonso. El pilot de Red Bull, després del canvi de pneumàtics ha hagut de parar al mig del pit-lane per tornar enrrere, ja que una de les rodes davanteres no havia quedat ben collada. A més en la volta de sortida, se li ha despenjat l’aleró davanter, cosa que l’ha deixat definitivament fora de la lluita per la cursa.
Els Mercedes han mantingut a ratlla els Red Bull tota la cursa. |
La fiabilitat també ha estat un factor important en la cursa d’avui, amb un total de set abandonaments, que indica que els equips encara tenen força feina per acabar d’afinar els monoplaces. Sobretot s’ha de destacar el cas de Sauber, que no ha aconseguit fer acabar cap dels dos monoplaces i Lotus amb un abandonament i Romain Grosjean lluitant per poder avançar un Caterham.
Una setmana més, hem de destacar la feina feta pels rookies Valtteri Bottas, Kevin Magnussen i Daniil Kvyat, que han puntuat tots tres i han donat feina als veterans Massa i Button.
Tot i que la pluja ha estat amenaçant la segona part del gran premi (a la volta 30 queien gotes en algunes parts del circuit), cosa que podria haver revolucionat la cursa i capgirar algunes posicions, finalment s’ha fer tota la cursa en sec
En definitiva una cursa força entretinguda a la part intermèdia de la graella, ja que al davant Lewis Hamilton ha dominat amb mà de ferro tota la carrera, acabant al final a més de disset segons del seu company d’equip.
Com era d’esperar, Red Bull ha tingut una reacció ràpida als seus problemes i després de treballar a fons amb Renault aquestes últimes setmanes, sembla que ha resolt els problemes que tenia a la pretemporada i en la cursa anterior, per poder tornar estar al capdavant.
Sauber s’ha quedat sense cap dels dos monoplaces en pista a mitja cursa. |
No podem dir el mateix d’altres equips com Sauber, Lotus o la mateixa Ferrari, que encara tenen molta feina a fer. És de destacar, que dels deu primers monoplaces de la graella, només tres no eren motor Mercedes.
La notícia d’última hora, és la sanció a Daniel Ricciardo de deu posicions en el pròxim gran premi, pels problemes que ha tingut en l’aturada a boxes.
Equip Mercedes: Domini de la cursa i fiabilitat total en els monoplaces.
El Rookies: Molt bon paper d’aquests pilots, que apreten als veterans.
Red Bull: Cara i creu. Semblen haver solucionat els problemes de monoplaça, però no poden fer errors com el de Ricciardo.
Ferrari: Tot i que els resultats no són dolents, han de millorar si volen lluitar pel campionat.
Lotus: Va passant el temps i no milloren el cotxe.
Sauber : A mitja cursa en menys de tres voltes s’ha quedat sense cap dels dos monoplaces en pista.
Taula de temps.
Pos. | Pts. | Pilot | Equip | Xassís | Temps | Par. | Vol. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | Mercedes | W05 | 01:40’25″974 | 1 | 56 | |
2 | 18 | Nico Rosberg | Mercedes | W05 | + 17″313 | 3 | 56 | |
3 | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull | RB10 | + 24″534 | 2 | 56 | |
4 | 12 | Fernando Alonso | Ferrari | F14 T | + 35″992 | 4 | 56 | |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | Force India | VJM07 | + 47″199 | 7 | 56 | |
6 | 8 | Jenson Button | McLaren | MP4-29 | + 83″691 | 10 | 56 | |
7 | 6 | Felipe Massa | Williams | FW36 | + 85″076 | 13 | 56 | |
8 | 4 | Valtteri Bottas | Williams | FW36 | + 85″537 | 18 | 56 | |
9 | 2 | Kevin Magnussen | McLaren | MP4-29 | + 1 vuelta | 8 | 56 | |
10 | 1 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | STR9 | + 1 vuelta | 11 | 56 | |
11 | Romain Grosjean | Lotus | E22 | + 1 vuelta | 15 | 56 | ||
12 | Kimi Räikkönen | Ferrari | F14 T | + 1 vuelta | 6 | 56 | ||
13 | Kamui Kobayashi | Caterham | CT05 | + 1 vuelta | 20 | 56 | ||
14 | Marcus Ericsson | Caterham | CT05 | + 2 vueltas | 22 | 56 | ||
15 | Max Chilton | Marussia | MR03 | + 2 vueltas | 21 | 56 | ||
RET | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB10 | + 7 vueltas | 5 | 51 | ||
RET | Esteban Gutiérrez | Sauber | C33 | + 21 vueltas | 12 | 42 | ||
RET | Adrian Sutil | Sauber | C33 | + 24 vueltas | 17 | 53 | ||
RET | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | STR9 | + 38 vueltas | 9 | 42 | ||
RET | Jules Bianchi | Marussia | MR03 | + 48 vueltas | 19 | 46 | ||
RET | Pastor Maldonado | Lotus | E22 | + 49 vueltas | 16 | 55 | ||
RET | Sergio Pérez | Force India | VJM07 | + 56 vueltas | 14 | 00 |