Prèvia del G.P. del Brasil : Això s’acaba.

Aquest cap de setmana es corre la darrera cursa d’aquesta temporada, en un dels circuits històrics del campionat, el d’Interlagos al Brasil.
Poques coses interessants ens esperen per aquesta cursa, a part de veure si Sebastian Vettel pot igualar la marca de tretze victòries en una temporada que va fer Michael Shumacher l’any 2004.

El pilot alemany només ha guanyat una vegada en aquest circuit, on només Mark Webber i Felipe Massa han estat capaços de repetir victòria i dels pocs que encara se li resisteixen a Fernando Alonso.

També es decidirà finalment qui s’emporta el sots-campionat d’equips, que es discuteixen Mercedes i Ferrari i que impliquen uns quants milions d’euros de més o de menys.

L’equip italià ha de mirar de recuperar els quinze punts d’avantatge que li porten els alemanys i vigilar a Lotus que els va darrere a divuit punts, encara que sense Kimi Räikkönen no crec que hagin de patir gaire.

En el campionat de pilots, amb les dues primeres posicions ja decidides, només faltarà veure quin pilot assoleix la tercera posició, amb dos candidats separats només per sis punts (Lewis Hamilton i Mark Webber).

Webber i Hamilton lluitaran per la 3er posició del campionat de pilots

Per el demés, no crec que el guió del cap de setmana sigui gaire diferent del que hem vist a les últimes curses, ja que els equips no porten cap millora i ja miren tots més cap a la pròxima temporada.

Del circuit d’Interlagos poques coses noves podem afegir del comentat en cròniques de temporades anteriors.

Ens trobem davant d’un circuit curt i molt revirat, on podem destacar la mítica “S” de Senna i  a on és força difícil avançar, amb el punt més clar a final de la recta d’arribada.

Un dels factors que pot donar interès a la cursa és la meteorologia,
ja que sembla que hi ha possibilitats que aquest cap de setmana, faci
acte de presència la pluja.

La FIA ha definit per
aquest circuit dues zones de DRS, la primera a la recta principal
d’arribada i una segona zona després de la corba tres.

Per aquesta cursa, la marca italiana de pneumàtics Pirelli, portarà com va fer al circuit d’Austin la goma mitjana (blanca) i la dura (taronja).
A més Pirelli donarà dos jocs de pneumàtics amb la configuració de la temporada 2014 a cada equip, per poder-los provar i valorar durant les dues primeres sessions de lliures del cap de setmana.

Pirelli portarà pneumàtics de la propera temporada

En definitiva, l’última cursa abans del forçat temps d’abstinència hivernal, on tot hi que no hi ha gaires al·licients de cara a les taules del campionat, no tinc cap dubte que gaudirem d’una cursa molt emocionant, per la configuració del circuit.
Aquest cap de setmana no haurem de matinar, ni mirar la cursa amb el plat a taula, ja que l’horari de la qualificació i el gran premi és a mitja tarda.
Horaris del Gran Premi :
  • Primers entrenaments lliures:Divendres 22 de Novembre a les 13.00 h.
  • Segons entrenaments lliures:Divendres 22 de Novembre  a les 17.00 h.
  • Tercers entrenaments lliures:Dissabte 23 de Novembre a les 14.00 h.
  • Sessió de classificació:Dissabte 23 de Novembre a les 17.00 h.
  • Cursa Gran Premi:Diumenge 24 de Novembre a les 17.00 h.
Salut i Benzina