Crònica GP EUA: 8 victòries seguides per a Vettel

Sebastian Vettel ha guanyat el GP dels Estats Units,
convertint-se d’aquesta manera en el primer pilot que aconsegueix vuit
victòries consecutives en el campionat de Fórmula 1. El pilot alemany, novament
imparable, ha estat acompanyat al podi per Grosjean i Webber.


Vettel segueix fent més gran la llegenda


Vettel no ha tingut problemes per mantenir la primera
posició. En canvi Webber sí que ha perdut la segona, ja que s’ha vist superat
per Grosjean i Hamilton durant la primera volta. Qui no ha acabat aquest primer
gir ha sigut Sutil, que s’ha tocat amb Maldonado i ha anat a parar contra les
tanques. El cotxe de seguretat ha hagut de fer acte de presència durant cinc
voltes.
Amb la cursa reiniciada, Webber ha pogut avançar Hamilton
que, amb aparents problemes de pneumàtics, ha sigut dels primers de davant que
s’ha aturat a boxes. Ho ha fet a la volta 26, mentre que Vettel ho ha fet a la
volta 28. Alonso ho ha fet un gir abans, i ha pogut sortir per davant de Pérez,
que ja s’havia aturat i just abans del canvi de gomes anava davant de l’asturià.
Grosjean, que liderava la cursa des de l’aturada de Vettel, ha entrat a boxes a
la volta 30, i d’aquesta manera ha tornat a la segona posició. Quedava clar que
l’estratègia, llevat dels cotxes amb problemes, seria d’una sola aturada.

Passaven les voltes i, per darrere, Webber s’anava apropant
a Grosjean però després d’acostar-s’hi a menys d’un segon, al cap de dues
voltes ha tornat a perdre una mica de temps sobre el segon classificat. Qui sí
que ha pogut realitzar un avançament important ha sigut Alonso, que acreditava
un bon rendiment durant les últimes voltes de la cursa. Ha pogut avançar
Hulkenberg i, amb poca estona, s’ha apropat a Hamilton, quart classificat.
Mentrestant, Webber s’ha tornat a acostar a Grosjean. Semblava, aquest cop, que
sí que el podria passar, però el pilot francès s’havia guardat un as a la
màniga: a falta de tres quatre voltes, Grosjean, que havia guardat pneumàtics,
ha començat a córrer de valent i de seguida s’ha desempallegat de Webber.

Finalment, doncs, victòria plàcida per a Sebastian Vettel
per davant de Grosjean, Webber i Hamilton. Per darrere, les coses han anat més
ajustades, ja que Alonso ha anat perdent pistonada i Hulkenberg se li ha
enganxat. Fins i tot, al primer revolt, l’alemany de Sauber l’ha superat, però
Alonso l’ha guanyat per tracció i ha aguantat tot el gir davant de Hulkenberg,
que no ha pogut tornar-lo a avançar.

Vettel ja és el primer pilot a la Fórmula 1 que aconsegueix
vuit victòries seguides. L’alemany va engrandint la llegenda, però sempre
tocant de peus a terra, com demostren les declaracions just després de creuar
la línia de meta, dirigint-se al seu equip: “hem de recordar aquests dies,
perquè no sempre serà així. Us estimo a tots”.

Hulkenberg: De nou, molt bona carrera de l’alemany, que ha
estat a punt d’acabar cinquè, per davant d’Alonso. Costa de creure que un pilot
com aquest no tingui un cotxe assegurat per a la temporada que ve.
Bottas: Una vuitena posició amb un Williams és una fita
meritosa, sobretot veient el seu company d’equip 17è. Bon final de temporada
per al pilot finlandès que, per sort, sí que té cotxe assegurat per al 2014.

Alonso: El pilot de Ferrari, com ja ens té acostumat, ha fet
tot el que ha pogut i ha acabat cinquè. Un bon resultat si també ho comparem
amb el seu company d’equip, Felipe Massa, que ha acabat 13è. Tot i així, es
podria haver estalviat el dard que ha enviat a Pirelli relacionant el canvi de
pneumàtics que es va produir després de Silverstone i la immediata millora dels
Red Bull, quan tothom recorda que el canvi de pneumàtics es va produir per
temes de seguretat.

Kovalainen: S’esperava molt més del pilot que corre per a
Lotus aquestes últimes dues curses. Tot i haver començat amb un bon ritme el
divendres i no fer una molt mala qualificació ahir, avui ha acabat 15è, amb el
seu company d’equip al segon calaix del podi.


Temps

Pos. Pts. Pilot Núm. Equip Xassís Temps Vol.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 01:39.17.148 56
2 18 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 6″284 56
3 15 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 8″396 56
4 12 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 27″358 56
5 10 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 29″592 56
6 8 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 30″400 56
7 6 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 46″692 56
8 4 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 54″509 56
9 2 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 59″141 56
10 1 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 1’17″278 56
11 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 1’21″004 56
12 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 1’24″574 56
13 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 1’26″914 56
14 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 1’31″707 56
15 Heikki Kovalainen 7 Caterham CT03 + 1’35″063 56
16 Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 1’36″853 56
17 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 1 volta 55
18 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 volta 55
19 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 volta 55
20 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 volta 55
21 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 2 voltes 54
22 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 0″000 00

@marcpeiron