Incontestable Pole Position per a Vettel als carrers
nocturns de Singapur. El pilot alemany ha aconseguit el temps amb una sola
temptativa i s’ha mirat la segona opció dels seus rivals amb el casc tret i
veient que ningú el podia superar. Amb Alonso setè i sortint primer, Vettel ho
té tot de cara per guanyar demà i apropar-se una mica més al seu quart mundial.
nocturns de Singapur. El pilot alemany ha aconseguit el temps amb una sola
temptativa i s’ha mirat la segona opció dels seus rivals amb el casc tret i
veient que ningú el podia superar. Amb Alonso setè i sortint primer, Vettel ho
té tot de cara per guanyar demà i apropar-se una mica més al seu quart mundial.
Vettel sortirà 1r demà a Singapur. |
La Q1 ha transcorregut sense sorpreses. Hamilton ha sigut el
més ràpid, seguit de Button, Alonso i Pérez. Als últims instants, semblava que
Massa, a la zona d’eliminació, no tindria temps de fer una volta per entrar,
però finalment ha aconseguit entrar amb el 13è millor temps, enviant d’aquesta
manera Di Resta fora de la Q2, juntament amb Maldonado i els habituals.
més ràpid, seguit de Button, Alonso i Pérez. Als últims instants, semblava que
Massa, a la zona d’eliminació, no tindria temps de fer una volta per entrar,
però finalment ha aconseguit entrar amb el 13è millor temps, enviant d’aquesta
manera Di Resta fora de la Q2, juntament amb Maldonado i els habituals.
A la Q2 hem començat a veure els cotxes baixant de l’1:44.
Els Mercedes dominaven la taula de temps, però quan han sortit els Red Bull, s’ha
acabat el joc: 1:42.9 per a Vettel, en una volta espectacular que l’ha situat a
8 dècimes de Webber, segon. Per darrere, durant els últims instants, s’han
viscut moments d’incertesa i igualtat màxima. Ricciardo s’ha classificat a l’últim
moment. El seu company d’equip, Vergne, també havia entrat, però la resta de
pilots que s’han classificat a últim moment, l’han condemnat. És el mateix que
els ha passat a Hulkenberg i Raikkonen, la gran sorpresa. El finlandès, però,
corre aquest cap de setmana amb un pinçament a l’esquena, cosa que podria
justificar el seu modest rendiment (sortirà 13è), ja que el seu company ha
acabat 5è. Alonso també ha estat uns instants en perill de quedar eliminat, però
també ha pogut fer una volta ràpida a l’últim moment per assegurar el pas. El
mateix que, Button que, a diferència del seu company, també estaria a la Q3. La
gran sorpresa, el pas d’Estéban Gutiérrez a la qualificació final.
Els Mercedes dominaven la taula de temps, però quan han sortit els Red Bull, s’ha
acabat el joc: 1:42.9 per a Vettel, en una volta espectacular que l’ha situat a
8 dècimes de Webber, segon. Per darrere, durant els últims instants, s’han
viscut moments d’incertesa i igualtat màxima. Ricciardo s’ha classificat a l’últim
moment. El seu company d’equip, Vergne, també havia entrat, però la resta de
pilots que s’han classificat a últim moment, l’han condemnat. És el mateix que
els ha passat a Hulkenberg i Raikkonen, la gran sorpresa. El finlandès, però,
corre aquest cap de setmana amb un pinçament a l’esquena, cosa que podria
justificar el seu modest rendiment (sortirà 13è), ja que el seu company ha
acabat 5è. Alonso també ha estat uns instants en perill de quedar eliminat, però
també ha pogut fer una volta ràpida a l’últim moment per assegurar el pas. El
mateix que, Button que, a diferència del seu company, també estaria a la Q3. La
gran sorpresa, el pas d’Estéban Gutiérrez a la qualificació final.
La Q3 semblava que seria dominada absolutament per Red Bull
i, especialment, per un Sebastian Vettel intractable. Només un as amagat de
Mercedes podria trencar la seva hegemonia. De moment, Vettel ja ha avisat amb
un 1:42.8, mentre que la resta no baixaven de l’1:43. Tan segur estava l’alemany
que ni ha sortit a intentar una segona temptativa i, a falta de dos minuts per
al final, ja ha sortit del cotxe. I efectivament, ningú li ha fet ombra. Webber
semblava que li podria prendre el temps, però finalment ha acabat 4t, just per
darrere de Rosberg, que ha sigut qui finalment, a menys d’una dècima, s’ha
acostat més a Vettel, i Grosjean. Per darrere Hamilton, Massa i Alonso, que s’ha
vist superat pel brasiler. Button sortirà 9è, per davant de Ricciardo i Gutiérrez,
que no han marcat temps a la Q3.
i, especialment, per un Sebastian Vettel intractable. Només un as amagat de
Mercedes podria trencar la seva hegemonia. De moment, Vettel ja ha avisat amb
un 1:42.8, mentre que la resta no baixaven de l’1:43. Tan segur estava l’alemany
que ni ha sortit a intentar una segona temptativa i, a falta de dos minuts per
al final, ja ha sortit del cotxe. I efectivament, ningú li ha fet ombra. Webber
semblava que li podria prendre el temps, però finalment ha acabat 4t, just per
darrere de Rosberg, que ha sigut qui finalment, a menys d’una dècima, s’ha
acostat més a Vettel, i Grosjean. Per darrere Hamilton, Massa i Alonso, que s’ha
vist superat pel brasiler. Button sortirà 9è, per davant de Ricciardo i Gutiérrez,
que no han marcat temps a la Q3.
Tot sembla de cara per a Vettel de cara a la cursa de demà, sobretot veient Alonso a
la setena posició. Veurem, però, quin paper juguen els pneumàtics, l’estratègia
i els més que probables cotxes de seguretat que apareixeran.
la setena posició. Veurem, però, quin paper juguen els pneumàtics, l’estratègia
i els més que probables cotxes de seguretat que apareixeran.
Temps
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’42″841 | |
2 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’42″932 | |
3 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | Renault | 1’43″058 | |
4 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’43″152 | |
5 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’43″254 | |
6 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’43″890 | |
7 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’43″938 | |
8 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’44″282 | |
9 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’44″439 | |
10 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | Ferrari | Sen temps | |
11 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’44″555 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’44″588 | |
13 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | Renault | 1’44″658 | |
14 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’44″752 | |
15 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’45″185 | |
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | Renault | 1’45″388 | |
17 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’46″121 | |
18 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | Renault | 1’46″619 | |
19 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Renault | 1’48″111 | |
20 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Renault | 1’48″320 | |
21 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’48″830 | |
22 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’48″930 |