És ben evident que, després dels fets ocorreguts al passat
Gran Premi de la Gran Bretanya, el protagonista principal d’aquest cap de
setmana no serà cap pilot en concret, sinó que qui centrarà totes les mirades
del paddock serà una marca de pneumàtics, Pirelli. Els proveïdors de les gomes
de la F1 van veure, recordem-ho, com fins a cinc pneumàtics es rebentaven a
mitja cursa durant el passat Gran Premi, i com tots els pilots arribaven a boxes
amb talls a les rodes. Pirelli i els pneumàtics han sigut, de fet,
protagonistes des del primer dia del mundial, i el tòpic de “aquest cap de
setmana els pneumàtics seran decisius” s’ha repetit cursa rere cursa. Però
aquesta vegada, el tema és més seriós, perquè mai com fins ara, els Pirelli
havien influït tan negativament en una carrera.
Gran Premi de la Gran Bretanya, el protagonista principal d’aquest cap de
setmana no serà cap pilot en concret, sinó que qui centrarà totes les mirades
del paddock serà una marca de pneumàtics, Pirelli. Els proveïdors de les gomes
de la F1 van veure, recordem-ho, com fins a cinc pneumàtics es rebentaven a
mitja cursa durant el passat Gran Premi, i com tots els pilots arribaven a boxes
amb talls a les rodes. Pirelli i els pneumàtics han sigut, de fet,
protagonistes des del primer dia del mundial, i el tòpic de “aquest cap de
setmana els pneumàtics seran decisius” s’ha repetit cursa rere cursa. Però
aquesta vegada, el tema és més seriós, perquè mai com fins ara, els Pirelli
havien influït tan negativament en una carrera.
Els Pirelli, a l’ull de l’huracà. / Getty |
Segons s’ha informat des de Pirelli i l’organització del
mundial de F1, les rodes que calçaran els monoplaces aquest cap de setmana són
totalment noves, així que en principi no s’esperen les sorprenents explosions
que van deixar a tothom bocabadat el passat cap de setmana. Els pneumàtics
estaran reforçats amb una matèria anomenada “kevlar”, una fórmula que els
pilots ja van provar durant els entrenaments lliures del Gran Premi de Canadà.
A més, els pilots han decidit que no
correran la cursa de diumenge si durant els entrenaments lliures hi ha
alguna roda que explota. I és que els pilots volen posar per davant de tot la seva seguretat. Per la seva banda, a Pirelli han defugit de qualsevol
responsabilitat del que va passar a Silverstone, atribuint els problemes del
circuit, les pressions i la conducció.
mundial de F1, les rodes que calçaran els monoplaces aquest cap de setmana són
totalment noves, així que en principi no s’esperen les sorprenents explosions
que van deixar a tothom bocabadat el passat cap de setmana. Els pneumàtics
estaran reforçats amb una matèria anomenada “kevlar”, una fórmula que els
pilots ja van provar durant els entrenaments lliures del Gran Premi de Canadà.
A més, els pilots han decidit que no
correran la cursa de diumenge si durant els entrenaments lliures hi ha
alguna roda que explota. I és que els pilots volen posar per davant de tot la seva seguretat. Per la seva banda, a Pirelli han defugit de qualsevol
responsabilitat del que va passar a Silverstone, atribuint els problemes del
circuit, les pressions i la conducció.
Amb tot, el tema dels pneumàtics ha semblat eclipsar el fet
que Sebastian Vettel, el líder del mundial (132 punts) va marxar de la Gran
Bretanya sense puntuar després d’haver d’abandonar per un problema a la caixa
de canvis, i que Alonso, amb una remuntada final, li ha retallat punts i ja es
troba a 21 de l’alemany, que aquest cap de setmana corre a casa.
que Sebastian Vettel, el líder del mundial (132 punts) va marxar de la Gran
Bretanya sense puntuar després d’haver d’abandonar per un problema a la caixa
de canvis, i que Alonso, amb una remuntada final, li ha retallat punts i ja es
troba a 21 de l’alemany, que aquest cap de setmana corre a casa.
La F1 torna a Nürburgring. / Sutton |
Efectivament, aquest cap de setmana el mundial arriba a
Alemanya i torna a Nürburgring dos anys després, ja que l’any passat es va
córrer a Hockenheim. Aquí, fa dos anys, Hamilton hi va aconseguir la victòria, tot i que amb McLaren.
Els Mercedes, però, sens dubte, tornen a ser candidats a la pole position, ja que
segueixen intractables els dissabtes. Veurem si el test privat a Barcelona va
servir i el diumenge els veiem competitius, perquè la setmana passada, l’explosió
del pneumàtic de Hamilton ens va impedir saber si hauria pogut guanyar la
carrera o, almenys acabar al podi. De totes maneres, hi ha un personatge,
Sebastian Vettel, que no ha guanyat mai a casa, i de ben segur que sortirà
motivat a prendre la pole als Mercedes i a lluitar per la victòria. I Alonso,
que va guanyar el Gran Premi d’Alemanya l’any passat a Hockenheim, buscarà
seguir restant punts a Vettel; cada cop sembla més clar que el mundial es
decidirà entre ells dos. Per darrere, veurem si els Lotus milloren els discrets
resultats de les últimes curses, i no s’espera que a McLaren canviï la situació
negativa a què estan immersos. Demà, doncs, tots atents als primers
entrenaments lliures. Si algun pneumàtic explota, no hi haurà cursa.
Alemanya i torna a Nürburgring dos anys després, ja que l’any passat es va
córrer a Hockenheim. Aquí, fa dos anys, Hamilton hi va aconseguir la victòria, tot i que amb McLaren.
Els Mercedes, però, sens dubte, tornen a ser candidats a la pole position, ja que
segueixen intractables els dissabtes. Veurem si el test privat a Barcelona va
servir i el diumenge els veiem competitius, perquè la setmana passada, l’explosió
del pneumàtic de Hamilton ens va impedir saber si hauria pogut guanyar la
carrera o, almenys acabar al podi. De totes maneres, hi ha un personatge,
Sebastian Vettel, que no ha guanyat mai a casa, i de ben segur que sortirà
motivat a prendre la pole als Mercedes i a lluitar per la victòria. I Alonso,
que va guanyar el Gran Premi d’Alemanya l’any passat a Hockenheim, buscarà
seguir restant punts a Vettel; cada cop sembla més clar que el mundial es
decidirà entre ells dos. Per darrere, veurem si els Lotus milloren els discrets
resultats de les últimes curses, i no s’espera que a McLaren canviï la situació
negativa a què estan immersos. Demà, doncs, tots atents als primers
entrenaments lliures. Si algun pneumàtic explota, no hi haurà cursa.
Horaris:
1rs entrenaments lliures: divendres a les 10h
2ns entrenaments lliures: divendres a les 14h
3rs entrenaments lliures: dissabte a les 11h
Sessió de classificació: dissabte a les 14h
Cursa: diumenge a les 14h