Prèvia del GP de Canadà: Benvinguts al mur dels campions.


Aquest cap de setmana el campionat de formula 1 deixa el continent europeu i arriba al circuit Gilles Villeneuve de Montreal al Canadà.
El circuit és un dels clàssics del calendari des de fa molts anys ( es celebra des de 1967 amb
algunes interrupcions com la del 2009) i té la particularitat d’estar situat en una
petita illa anomenada Île Notre-Dame i  que va
adoptar aquesta denominació després de la mort del fantàstic pilot
canadenc.
Un dels al·licients d’aquesta cursa, és el fet de que a moltes parts del traçat els monoplaces passen arran dels murs i destaca el famós “mur dels campions”, que va
adoptar aquest nom quan a la cursa de l’any 1999 s’hi van
accidentar els campions del món, Damon Hill, Jaques Villeneuve i Michael Schumacher i on molts altres campions i pilots també hi han
acabat la seva cursa.
El mur dels campions.
El circuit canadenc, és un traçat amb amb constants acceleracions i frenades ( stop and go ),  per lo que és molt exigent amb els motors i els frens. 
Una vegada més haurem d’estar molt pendents del comportament dels pneumàtics, que aquest any solen ser decisius en el resultat de les curses i s’ha de tenir molt en compte que aquest traçat és molt agressiu amb les gomes.
Una de les notícies d’aquests últims dies, és el fet de que finalment Pirelli no portarà els nous pneumàtics de darrera per aquesta cursa i que prorroga el canvi per la cursa de Silverstone. Tot i això si que els equips podran provar aquestes noves gomes durant les sessions lliures d’entrenaments per analitzar-los.
Una vegada mes els pneumatics seran un factor decisiu de la cursa.

Per la cursa de Montreal, Pirelli portarà el pneumàtics mitjos i super-tous amb la mateixa configuració de les curses anteriors.
Com l’any passat, la cursa comptarà amb una zona de DRS a la recta de darrera després de la desena corba.
Centrant-nos en la cursa, els equips arriben a aquest circuit després de la cursa de Mònaco, on els Mercedes degut a les poques exigències del traçat amb els pneumàtics, van poder treure tot al suc a la seva mecànica i guanyar la cursa amb certa tranquil·litat.
A Canadà el problema de Mercedes tornarà a ser important, ja que a menys que en aquests últims dies hagin trobat la manera de reduir dràsticament el desgast que els seus monoplaces fan sobre els Pirelli, tornaran a patir molt sobre la pista. Podríem veure el típic escenari de les últimes curses, on la marca alemanya domina la tanda de qualificació, però després a la cursa s’enfonsa.
A priori hauria de ser un bon circuit també pels motors Renault de Vettel i Räikkönen (que voldrà recuperar-se de la desena posició de l’última cursa) i a on Ferrari ha de demostrar que té un monoplaça equilibrat per continuar lluitant pel campionat.
L’equip McLaren tornarà a acusar les seves mancances en aquest circuit (que van quedar maquillades a la cursa monegasca) i que molt difícilment pot aspirar a repetir la victòria que va aconseguir Hamilton l’any passat.

McLaren guanyador l’any passat, aquest any li tocarà patir.
En definitiva, podem esperar com sempre una cursa molt emocionant en aquest circuit, on qualsevol error pot fer que el pilot acabi encastat en un dels murs i a on Räikkönen i Alonso continuaran lluitant per retallar l’avantatge que els porta Vettel.
Personalment espero que Mercedes i McLaren puguin anar solucionant els seus problemes amb els monoplaces i estiguin al davant lluitant amb els equips punters, per que això no feria més que millorar l’espectacle de les curses.

Atenció amb els horaris d’aquest cap de setmana que per diferència horària són a la tarda.
Horaris del Gran Premi :
  • Primers entrenaments lliures : Divendres 7 de Juny a les 16.00 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 7 de Juny a les 20.00 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 8 de Juny a les 16.00 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 8 de Juny a les 19.00 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 9 de Juny a les 20.00 h.
Salut i Benzina