Crònica del Gran Premi del Regne Unit: L’emoció del perill.

Ja em perdonareu la resolució de les imatges, però la veritat és que són espectaculars. Avui hem tingut la gota que fa vessar el vas. El tema de la degradació dels pneumàtics Pirelli ja no és un debat de si cal fer dos o tres parades o bé de si hi ha equips que s’hi adapten més o menys, avui ha esdevingut ja un problema de seguretat.
 
Com ha dit Alonso, qualsevol pilot que no ha tingut problemes amb els pneumàtics avui pot considerar-se un afortunat.
La tensió era constant: en qualsevol volta, en qualsevol revolt, una punxada era possible. Jo he estat sempre un defensor de que els pneumàtics forcessin la improvisació, que no fos possible tenir la cursa escrita en un guió. Sempre he pensat que això donava un plus a l’espectacle, però el què ha passat avui no és admissible i de ben segur que durà cua. Jean Totd ja ha citat a Pirelli a Paris per parlar del tema i a hores d’ara hi ha una opinió Anti-Pirelli al Paddock bastant generalitzada. L’espectacle i l’emoció tenen un límit quan entra en joc la vida de les persones, i no parlo només dels pilots.
Els Pirelli han convertit amb una cursa que semblava lineal i previsible en una cursa absolutament boja. Lewis Hamilton ha estat la primera víctima de les gomes italianes mentre liderava la cursa. No obstant això, l’anglès, especialment brillant en el Gran Premi de casa seu, ha fet una remuntada increïble i a punt ha estat de treure el podi de Fernando Alonso. Quarta posició, però una de les millors curses que li recordo.
En la línea de Hamilton ha estat Felipe Massa, qui ha fet una cursa molt similar al britànic. Espectacular sortida del brasiler, però de poc li ha servit l’arrencada, doncs també ha estat una víctima de Pirelli i s’ha vist obligat a remuntar. Al final sisè en la millor cursa de l’any del pilot de Ferrari.
Vettel avui no ha tingut la sort dels campions.  Aquesta setmana feia una any del seu últim DNF (Do Not Finish) al GP d’Europa’12 per un problema amb l’alternador. Com a Europa’12, quan semblava que l’alemany es faria amb una nova victòria, el problema ha arribat. El canvi del monoplaça del pilot de Red Bull ha dit prou i ha cedit la primera posició a….
…. El guanyador! Nico Rosberg ha passat desapercebut, doncs no s’ha vist involucrat en gairebé cap lluita, però voldria destacar que, amb el pneumàtic dur, Vettel li ha tret poc més de tres segons. L’alemany s’ha mantingut molt competitiu volta a volta i ha estat allà on havia d’estar en el moment adecuat. Mercedes l’ha clavada en la parada a boxes de l’últim safety car.

Passem com sempre als semàfors:

Tot l’equip Mercedes: Pilots i equip, tothom ha estat absolutament brillant avui.

Felipe Massa: Bona remuntada, carreres com la d’avui fan mantenir-li la plaça a Ferrari.
Mark Webber: Just després d’anunciar la seva retirada a la F1, avui ha demostrat el seu potencial convertint-se en un dels “Remuntadors”.
Fernando Alonso: Espectacular en les 7 últimes voltes.
Red Bull: Es desperten els fantasmes dels problemes mecànics. Aquest cotxe mai ha estat molt molt fiable, però sempre li tocava pagar-ho a Mark Webber.
Mclaren: Noi no hi ha manera… ni a casa.
Pirelli: Avui la cosa ha anat massa lluny…

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt..
1 25 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 01:32:59.456 2 52
2 18 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 0″700 4 52
3 15 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 7″100 9 52
4 12 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 7″700 1 52
5 10 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 11″200 8 52
6 8 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 14″500 11 52
7 6 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 16″300 6 52
8 4 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 16″500 5 52
9 2 Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 17″900 21 52
10 1 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 19″700 14 52
11 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 21″100 15 52
12 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 25″000 16 52
13 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 25″900 10 52
14 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 26″200 17 52
15 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 31″600 18 52
16 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 36″000 19 52
17 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 67″600 20 52
18 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 67″700 22 52
19 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 1 vuelta 7 51
20 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 6 vueltas 13 46
RET Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 + 11 vueltas 3 41
RET Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 17 vueltas 12 35
Salut i benzina!!