Prèvia del GP d’Espanya : La fórmula 1 arriba a Europa.

Aquest cap de setmana la Fórmula 1 comença el seu periple Europeu i com sempre ho fa a casa nostra, al circuit de Montmeló.
Aquests últims anys,la cursa del Gran Premi d’Espanya, és on els equips porten la primera tongada d’evolucions  seriosa i on les escuderies comencen a presentar la seva candidatura seriosa al campionat.
Un dels equips que presenta una evolució més gran, sembla que serà Ferrari, que segons l’equip ha fet un canvi general en el monoplaça, ja que ha muntat un nou disseny d’escapaments que ha implicat canvis a la part de l’aleró de darrera, a la part del terra del cotxe i a molts altres components aerodinàmics per adaptar-se a la nova configuració.
Però els altres equips tampoc es voldran quedar enrere i tots presentaran evolucions importants, aprofitant que tenen les fàbriques a prop.
Un dels equips que hauria de revolucionar el cotxe és l’equip McLaren, que en les curses disputades fins ara no compta amb un monoplaça competitiu, que es reflexa en la desena posició de Jenson Button a la taula de pilots amb només tretze punts ( a seixanta-quatre punts de Vettel).
McLaren s’ha posar les piles si no vol perdre el tren del campionat.
 
Centrant-nos en la cursa, poc podem dir de nou d’un circuit històric com el de Montmeló, on es celebra el gran premi d’Espanya des de l’any 1991 (el primer pilot en assolir la victòria al circuit català, va ser Nigel Mansell amb un Williams-Renault que repetiria l’any següent ) i que des de l’any 2007 com he comentat al principi, marca l’inici de la gira europea del campionat.
Com l’any passat hi haurà dues zones de DRS, una a la recta d’arribada amb la zona de detecció just abans de  l’ultima corba d’entrada i la segona a la recta del darrera amb la detecció abans de la corba número nou.
Per aquesta cursa Pirelli ha portat els pneumàtics mitjos (amb franja blanca) i els durs ( amb la marca taronja). 
Pneumàtics mitjos i durs per la cursa
S’ha de destacar que els pneumàtics durs per aquesta carrera i després de les pressions de varis equips, s’han endurit ( es comenta que són més semblants als de la temporada passada ) i també es subministrarà un joc suplementari a cada equip, d’aquest compost pels entrenaments lliures.
No sembla que la meteorologia hagi de donar cap sorpresa durant el cap de setmana, a part d’alguna petita pluja que s’ha produit en els entrenaments d’aquest matí.
De cara a la cursa de Diumenge, segur que tindrem una cursa emocionant, en un circuit ràpid i amb un asfalt bastant abrasiu i on veurem com influeix aquesta nova configuració de les gomes dures portades per Pirelli. 
També serà interessant veure si les evolucions dels equips, fan que es puguin acostar una mica més a Red Bull, que en les curses anteriors ha demostrat que continua essent l’equip a batre, tot i que ells asseguraven abans d’arribar al gran premi, que portaven noves evolucions que els podrien fer millorar molt el rendiment del monoplaça.
De tota manera ja s’ha vist que per més especulacions que fem, el dia de la cursa pot passar qualsevol cosa que canvií totes les previsions i sinó només hem de recordar la cursa de l’any passat amb Pastor Maldonado a la part més alta del podi.
Us deixem els horaris del cap de setmana i que gaudiu al màxim del gran premi de casa.
Horaris del Gran Premi :
  • Primers entrenaments lliures : Divendres 10 de Maig a les 10.00 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 10 de Maig a les 14.00 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 11 de Maig a les 11.00 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 11 de Maig a les 14.00 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 12 de Maig a les 14.00 h.
Salut i Benzina