Rosberg demà sortirà primer. |
Nico Rosberg sortirà demà des de la primera posició al Circuit de Catalunya després d’imposar-se a la sessió de classificació d’aquest dissabte. De fet, els grans dominadors de la jornada han sigut els dos Mercedes, que pràcticament no han donat cap opció als rivals i han monopolitzat la primera línia de l’engraellat. Alonso, esperonat pel gran nombre de públic que omplia les tribunes del circuit amb banderes de Ferrari, sortirà 5è, però en absolut es descarta per a la victòria de demà, tot i que les estadístiques que indiquen que mostren que a Catalunya sol guanyar el pole-man són força clares.
El primer dominador de Mercedes ha sigut Lewis Hamilton. El britànic s’ha imposat tant a la Q1 com a la Q2. Raikkonen semblava mirar-s’ho de ben a prop. A la Q1 s’hauria posat primer amb pneumàtics durs (malgrat la resta havien marcat temps amb durs) si un cotxe més lent no l’hagués molestat a l’última xicana. A la Q2, Hamilton ha tardat més a mostrar el seu domini. Abans que ell sortís, els 5 primers cotxes estaven a menys de dues dècimes de diferència, però el britànic ha aconseguit treure-li mig segon a Vettel. Començava a quedar clar qui tenia clares opcions de pole. Qui tenia seriosos problemes era Button, que ha vist com no podia quedar més endavant d’una 14a posició. Pérez, en canvi, ha pogut passar a la Q3.
La Q3 s’ha vist marcada per la diferència d’aquells pilots que han realitzat dues temptatives i aquells que només s’ho han jugat a una carta. Al grup dels que han sortit dos cops, Rosberg s’ha col·locat primer, seguit d’Alonso, Massa, Grosjean i Raikkonen. Red Bull estava amagant les cartes? Vettel ha sortit a jugar-s’ho a un sola temptativa, però quan semblava que es col·locaria primer, un mal 3r sector l’han posat per darrere de Rosberg. El mateix ha passat amb Raikkonen, que ha quedat per darrere de Vettel. Hamilton, en canvi, ha aconseguit superar aquests dos pilots, però no pas al seu company d’equip, que ha tornat a sortir i ha rebaixat una dècima el seu propi temps. Els dos Ferraris, no han sigut capaços de passar de la 5a (Alonso) i 6a posició (Massa). Per darrere, Grosjean, un discret Webber, Pérez i Di Resta.
Un Ferrari “vola” per sobre de Barcelona. |
Com dèiem abans, l’avantatge de sortir primer a Catalunya és crucial i, en aquest sentit, si els dos Mercedes aconsegueixen imposar un bon ritme de cursa, tenen tots els números per sortir vencedors. De totes maneres , tenen un carregament de pilots a darrere que no es donaran per vençuts tan fàcilment. Vettel, i sobretot Alonso, fan bones sortides, i les coses, a la primera volta poden arribar a canviar molt. A més, per primera vegada, aquest any hi ha dues zones de DRS al Circuit de Catalunya, així que podem veure més avançaments del previst. D’altra banda, les rodes també poden jugar un paper clau, com ja estem acostumats; Vettel i Hamilton han fet una volta menys que els seus rivals a la Q3 i Raikkonen gestiona els pneumàtics de tal manera que aconsegueix uns temps igual de competitius tant amb els durs com amb els tous. Haurà de fer servir, Alonso, el mètode que veiem a la imatge per superar els potents Mercedes i donar una alegria a tots els seus aficionats? Se’ns presenta un interessant Gran Premi de casa nostra!
Temps
Pos. | Pilot | Núm | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’20″718 | |
2 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’20″972 | |
3 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’21″054 | |
4 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | Renault | 1’21″177 | |
5 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’21″218 | |
6 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | Renault | 1’21″308 | |
7 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’21″570 | |
8 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’22″069 | |
9 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’21″219 | [*] |
10 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’22″233 | |
11 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’22″127 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’22″166 | |
13 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’22″346 | |
14 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’22″355 | |
15 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’22″389 | |
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | Renault | 1’23″260 | |
17 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | Renault | 1’23″318 | |
18 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Renault | 1’24″661 | |
19 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’22″793 | [*] |
20 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’24″713 | |
21 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’24″996 | |
22 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Renault | 1’25″070 |
[*] Felipe Massa i Esteban Gutiérrez han sigut penalitzats amb la pèrdua de tres posicions a la sortida del GP per obstaculitzar innecessàriament Mark Webber i Kimi Raikkonen respectivament.