Crònica GP de Bahrain: Vettel es queda sol al desert

Podis Bahrein 2012-Bahrein 2013 busqueu les 7 diferències

Sebatian Vettel ha aconseguit avui una altra victòria al seu palmarès, una altra victòria de les seves, de les que li agraden de veritat amb la pista neta i no només això, sino que a més a més no ha sortit de la pole, ha tingut el plaer d’avançar Alonso i ha pogut demostrar que pot guanyar al seu estil i demostrant que pot fer front a qualsevol situació. Al veure’l guanyar avui m’ha vingut al cap una pregunta que em va fer un col·lega la setmana passada, us reprodueixo la conversació:

-Ei Marc, saps que no tinc idea de Fórmula 1 no?
-David, si segueixes Fórmula 1 en Català et convertiràs en un expert! –mentida, això no ho vaig dir
-Doncs resulta que vull apostar diners pel campió del món 2013, amb qui me’ls jugo?
-Sebastian Vettel, sens dubte.

I mira que em sap greu però crec que és així: Estem en un cicle molt semblant al del trinomi Ferrari-Brawn-Schumacher (en aquest ordre: diners-cervell-talent) però ara és RedBull-Newey-Vettel. Baby Schumi, oi tant, anem directes al quart consecutiu!

Com he comentat a la foto de capçalera, tres motors Renualt al podi i els dos Lotus Renault darrere el Red Bull de Vettel, amb un Kimi Räikkönen que de moment, es manté com l’únic rival directe -a aquestes altures ésclar- de Vettel només a 10 punts de l’alemany. De nou Lotus ha aprofitat el tacte amb el que degrada els pneumàtics i Räikkönen amb una estratègia de 2 parades i sortint 8è ha fet una grandíssima carrera, Grosjean, és senzillament pitjor pilot que el finlandès i això el porta a acabar darrere seu.

Un altre dels protagonistes del dia ha estat Rosberg i la bomba de fum que ja vàrem comentar el dissabte en aquseta mateixa web: el resultat de Mercedes sembla més àviat l’ànsia viva de copsar els titulars almenys una de les dues jornades del cap de setmana i de moment els “alemanys” només ho poden aconseguir els dissabtes, el seu ritme de carrera i la degradació dels seus pneumàtics és aberrant. Rosberg, com deia, ha protagonitzat un descens dramàtic de posicions i un cop l’ha adelantat Vettel h sigut un no parar. Hamilton ha salvat els plats i ocupa una increïble 3a posició al campionat per davant del mateix Alonso.

Altres grans moments de la cursa han sigut les constant lluites sobre l’asfalt, desde la lluita fraticida -sembla que estan de moda aquest any- entre Pérez i Button, on ambdós han pres molts riscos al meu parer innecessaris i McLaren sumant-se a la moda de Red Bull i de Lauda-Mercedes de donar via lliure als pilots. S’han arribat a tocar i sembla que a Button no li ha fet gaire gràcia, suposo perquè és el que n’ha sortit més mal parat. Al final Pérez fins i tot es mostrava orgullòs de la decisió del seu equip de no intervenir, tot i que ha admès que potser s’havien arriscat massa. Pérez i Button també han co-protagonitzat un dels moments culminants de la cursa: lla lluita per la 5a plaça durant les últimes voltes on finalment el gran perdedor ha sigut Alonso, sense DRS ésclar, avui guerrer Samurai -ha protagonitzat una gran remuntada- abocat a l’infortuni.

Infortuni o no que es quedés sense DRS a les primeres comparses de la cursa, Fernando ha hagut d’avançar la seva primera aturada perquè de forma maldrestre, els mecànics de Ferrari li posessin a lloc l’aleró del darrere. Fins aquí, els mobles es podien salvar, però després ha succeit quelcom que jo veig com un error gravíssim de Ferrari: li han deixat al Fernando tornar a prèmer el botó de “DRS ON”. No ho entenc… a veure si l’aleró está trencat i l’has de recol·locar manualment, probablement si tens un indicador que diu que el DRS es pot obrir però el tens com el tens, probablement serà perquè després no el puguis tancar… doncs res, Alonso l’ha tornat a activat i ha hagut de tornar a entrar al box perdent 20 segons que probablement li haguessin permès fer 2n o 3r. Sumant això al suposem que si doble infortuni de Massa amb dues punxades, el resultat de Ferrari avui ha sigut desastrós. I això que molt probablement al cotxe, no li faltava ritme: Alonso rodava només un segon més lent que Vettel quan anava segon sense ala principal a l’aleró del darrere.

I potser molts penseu que ens n’hem oblidat però no: Force India, quina cursa de Force India! El resultat no reflexa la realitat de la cursa de Sutil: Si la cursa només hagués consistit de les últimes 55 voltes Sutil guanyava… amb una estratègia a 2 parades i un pneumàtic punxat inclòs! I Paul di Resta 4rt fregan el podi. Veiem doncs els semàfors:

Sebastian Vettel: El jove alemany pot seguir fent el que més li agrada i és que o fa molt bé!
Kimi Räikonen: Un constant als nostes semàfors, cada cop em pregunto més sovint què li va passar al 2008.

Sergio Pérez: Tot plegat és clarobscur, per una banda li exigeixen més agressivitat per altra avui ha sigut massa agressiu. Progressa adequadament com dirien a l’escola per no ferir sensivitats, però un excel·lent no li podem donar. 



Ferrari: Serà per mala sort o per falta de meticulositat en la seva feina però culpables o no avui son els grans perdedors.

Mercedes: Han de trobat urgentment més ritme de cursa.

Pos. Pts. Piloto Dor. Equipo Xassís Temps Parr. Volta.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 00:01.40.035 2 57
2 18 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 9″100 8 57
3 15 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 19″500 11 57
4 12 Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 21″700 5 57
6 10 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 35″200 9 57
7 8 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 35″900 12 57
5 6 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 37″200 7 57
8 4 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 37″500 3 57
9 2 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 41″100 1 57
10 1 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 46″600 10 57
11 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 66″400 17 57
12 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 72″900 14 57
14 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 76″700 6 57
15 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 81″500 15 57
13 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 86″300 4 57
16 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 1 volta 13 56
17 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 volta 18 56
18 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 1 volta 22 56
19 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 volta 19 56
20 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 1 volta 21 56
21 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 2 voltes 20 55
22 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 41 voltes 16 16

I la següent… a casa! Salut i Benzina!

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *