Crònica Pole Position GP de Malàisia: Intermitències i intermitjos

No és un Red Bull però porta més publicitat de Red Bull que el Red Bull

I ja hi tornem a ser! Horaris canviats, retransmissions en diferit i poles positions que… no acaben com un esperaria. Avui de nou, la pole ha estat per a Sebastian Vettel. Tot i que és la tònica habitual, m’atreveixo a dir que avui les apostes no eren per a ell. Completen les tres primeres posicons els dos Ferraris, amb la seva posició natural permutada -per segon cop consecutiu!- Massa per davant d’Alonso.

I perquè han estat ells els primers i no uns altres? -Perquè vaja, jo avui apostava per un impulsat Räikkönen amb el seu Lotus- Doncs perquè tant Ferrari com Red Bull -amb Vettel- han sabut exprémer al màxim la loteria de la meteorilogia malaia. La loteria meteorlògica ha començat al final de la Q3 i ja s’ha emportat vàries víctimes, com Grosjean o el cas més sonat de Maldonado que apenes ha pogut competar un temps cronometrat.

El que deia: avui els tres primers han sigut murris i en la tercera i última tanda de voltes cronometrades han posat pneumàtics intermitjos nous i han pogut superar els Mercedes de Lewis Hamilton i Nico Rosberg que semblaven clars canditats a la pole.

En resum el que ha succeit ha sigut que durant la Q1 i gairebé tota la Q2 la cosa era molt estàndard i molt relaxada, una pole normal on hem pogut tornar a veure la jerarquia monoplàcica d’Austràlia assumida la caiguda de McLaren i veient fins i tot el que el Red Bull ho passava pitjor que millor. Els favorits Lotus i potser Ferrari. Però després al segon terç de la Q2 ha començat  ploure de forma irregular al circuit i sense temps per reflexionar ni canviat, s’ha hagut de córrer amb pneumàtics de sec, total que ens hem quedat 2 minuts amb la vista vuida. La Q3 ha sigut d’intermitjos i cada volta la pista millorava més i més i només els tres que hem mencionat han emprat la tàctica correcta. Hi ha pilots que han fet servir més els dusos, més els tous… ja sabeu un campionat pneumàtico-cèntric…

Per cert han sancionat a Kimi amb tres posions per obstaculitzar a Nico Rosberg. I per cert m’he donat compte que no he mencionat als excel·lents Forice India 🙂

Perquè queda Massa davant d’Alonso? Reflexionem siusplau! Tinc les meves teories:

  1. Perquè el Nano sap que no li costa reumtar posicions i es deixa un marge.
  2. Perquè el Felipe està ultramotivat.
  3. Perquè el Ferrari ja és un cotxt de l’hosti.
  4. Perquè el Nano ha comés alguna errada.
  5. Perquè el Nano està més relaxat al veure que el seu Ferrari funciona.
Pos. Pilot Dorsal Equip Chasis Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 Renault 1’49″674
2 Felipe Massa 4 Ferrari F138 Ferrari 1’50″587
3 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 Ferrari 1’50″727
4 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 Mercedes 1’51″699
5 Mark Webber 2 Red Bull RB9 Renault 1’52″244
6 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 Mercedes 1’52″519
7 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 Mercedes 1’53″175
8 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 Mercedes 1’53″439
9 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 Mercedes 1’54″136
10 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 Renault 1’52″970 *
11 Romain Grosjean 8 Lotus E21 Renault 1’37″636
12 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 Ferrari 1’38″125
13 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’38″822
14 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 Ferrari 1’39″221
15 Paul di Resta 14 Force India VJM06 Mercedes 1’44″509
16 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 Renault Sense tmps
17 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’38″157
18 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 Renault 1’38″207
19 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 Cosworth 1’38″434
20 Charles Pic 20 Caterham CT03 Renault 1’39″314
21 Max Chilton 23 Marussia MR02 Cosworth 1’39″672
22 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 Renault 1’39″932

Un comentari a “Crònica Pole Position GP de Malàisia: Intermitències i intermitjos

  1. Perquè Massa ha passat mig minut després que alonso i la pista s'anava assecant. Tanmateix Massa sembla que des de finals de la temporada passada ha despertat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *