Crònica GP de Malàisia: Vettel no deixa opció a ningú

Lluita frenètica entre els Red Bull.





“Traieu-lo d’aquí, és més lent que jo”, deia Vettel a l’equip quan rodava darrere del seu company Mark Webber a l’equador de la cursa. L’equip ni s’ha plantejat demanar a Webber que s’apartés, així que Vettel s’ho ha hagut de guanyar a través d’una espectacular lluita que, una vegada més, ha demostrat que l’alemany té aquell punt d’atreviment i de rapidesa que li falta a Webber, malgrat avui haver fet una molt bona sortida que semblava que li faria pujar la moral i li podria donar la victòria.


El cas és que ja a les primeres voltes hi ha hagut sorpreses. Una vegada més, Alonso ha quedat fora de la cursa a les primeres de canvi, un fet que com ja va passar l’any passat el pot acabar perjudicant a final de temporada en termes de campionat. S’ha tocat lleugerament amb Vettel per darrere i el seu aleró ha quedat penjant. Com que tots els pilots havien sortit amb pneumàtics intermedis i creien que la pista s’assecaria aviat, Alonso (o l’equip) ha pensat que l’aleró li aguantaria fins al canvi de rodes. Però no ha estat així: al següent pas per línia de meta, l’aleró s’ha desprès i fet que Alonso no fos capaç de frenar a temps i girar. Se n’ha anat recte i s’ha acabat la cursa per a ell. L’asturià no ha volgut fer declaracions fins acabada la carrera.


Alonso, fora a les primeres de canvi.



Per davant, a la volta 7 Vettel, que anava primer, ha decidit canviar a pneumàtics de sec (els tous). La primera volta amb secs li ha costat molt, sobretot el primer sector, però a la següent volta, tota la resta de competidors directes també han entrat. Amb aquesta volta de més amb intermedis, Webber ha aconseguit posar-se primer i, a més, s’ha calçat els durs, a diferència de Vettel. Per darrere els Red Bull, s’han col·locat els dos Mercedes, que s’anaven apropant perquè l’equip els ha dit que no calia que cuidessin gaire els pneumàtics. La cursa ha entrat en un període de dues o tres voltes sense animació, amb els cotxes força separats.

El segon ball de pit-stops ha arribat a la volta 20, quan ha entrat Webber i ha col·locat els tous. Vettel ho ha allargat 3 voltes més i ha col·locat els durs, però ha sortit 3 segons per darrere de Webber. Els pilots de Mercedes ja havien fet també la seva aturada i seguien a darrere. El seu ritme era molt regular. Hamilton, fins i tot, ha tingut temps d’equivocar-se de box i anar a fer una visita no planejada als seus antics companys de McLaren.


Hamilton ha decidit visitar els seus antics companys.



Semblava clar que la cursa tindria un desenllaç clarament marcat per l’estratègia. A la volta 31 han arribat els següents pit-stops. Aquest cop, Hamilton ha sigut el primer; Webber i Rosberg ho han fet a la 32 i Vettel, a la 33. D’aquesta manera, Hamilton ha aconseguit superar Vettel. Ara els quatre de davant anaven amb pneumàtics durs. La incògnita era saber quantes parades els faltava fer a tots, però Vettel sabia que, si volia guanyar, calia accelerar. Així doncs, a la volta 39 ha superat Hamilton i ja començava a perseguir el seu company d’equip. Hamilton s’ha tornat a aturar a la 42; faltava veure si els Red Bull també ho farien. I així ha sigut. Vettel, a la 43 i Webber, a la 44. Vettel ha aprofitat aquesta volta amb pneumàtics nous per preparar l’atac, i ha sigut quan Webber ha sortit de boxes que ha començat la lluita. Una volta enganxats i, al següent pas per línia de meta, Vettel no s’ha tallat ni un pèl i ha buscat l’avançament pel límit de la pista i amb l’ajuda del DRS. Webber no semblava donar-se per vençut i li ha guanyat l’exterior al primer revolt. Però aquest revol té una segona secció cap a l’esquerra, i és aquí on Vettel ha trobat el forat interior per col·locar-se en paral·lel a Webber i acabar passant-lo al final de la secció ràpida. Adrian Newey esbufegava des del mur de senyalització mentre Christian Horner se’l mirava de reüll. Vettel cavalcava cap a la victòria, traient-li en quatre voltes 3 segons a Webber. Per darrere, Rosberg també intentava passar el seu company Hamilton, però l’equip també l’advertia que no s’arrisqués. Qui s’ha espavilat durant les últimes voltes ha sigut Massa, que ha aconseguit superar els dos Lotus o col·locar-se 5è.

La cursa ha acabat, doncs, d’aquesta manera. Victòria de Vettel que comença a treure-li marge a Alonso. L’asturià s’ha de posar les piles i vigilar de no trobar-se amb gaire més 0 a les properes curses si vol lluitar per al mundial. Webber, que havia començat molt bé la carrera, ha vist com el seu company li prenia la victòria mitjançant un avançament; haurà de conformar-se o augmentar les seves ànsies de victòria (això si no ha sigut un problema de pneumàtics). Més enrere, els Mercedes han demostrat un molt bon ritme i sempre han estat trepitjant els talons dels Red Bull. Veurem com segueixen a les properes curses. I Massa, que ha començat bé, però s’ha perdut durant la major part de la carrera, ha acabat salvant els mobles amb una 5a posició.


Cares de pocs amics al podi.



Vettel: Tot i perdre posicions amb el canvi d’intermedis a secs, ha sabut esperar el moment i no s’ha tallat ni un pèl a l’hora de guanyar-li la primera posició al seu company d’equip, donant d’aquesta manera un gran espectacle.
Mercedes: Han aconseguit seguir el ritme dels Red Bull durant tota la cursa i superar Massa. Veurem amb Alonso en pista si són capaços de mantenir-se a davant.
Hulkenberg: Amb un Sauber molt inferior al de l’any passat, ha plantat cara a Raikkonen, guanyador de l’últim GP, durant gairebé tota la cursa. El finlandès avui hi somiarà.



Lotus: Han tornat a fer una parada menys que els rivals, però avui els Mercedes els han superat. Després de la victòria de Kimi a Austràlia, han de demostrar que poden estar a davant.

Alonso i Ferrari: Evidentment, la nota negativa de la cursa. L’equip no ha sabut gestionar gens bé el problema amb l’aleró trencat. Haurien de saber perfectament que Alonso és capaç de remuntar una aturada extra i haurien d’haver canviat el morro a la primera volta. Un 0 en un circuit que era talismà per a Alonso i que els pot costar molt car.

Temps

Pos. Pts. Pilot Núm. Equip Xassís Temps Grae. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 01:38’56″681 1 56
2 18 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 4″298 5 56
3 15 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 12″181 4 56
4 12 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 12″640 6 56
5 10 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 25″648 2 56
6 8 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 35″564 11 56
7 6 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 48″479 10 56
9 4 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 53″044 12 56
8 2 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 72″357 9 56
10 1 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 87″124 [*] 17 56
11 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 88″610 18 56
12 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 1 vuelta 14 55
13 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 vuelta 19 55
14 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 vuelta 20 55
15 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 vuelta 22 55
16 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 2 vueltas 21 54
RET Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 3 vueltas 7 53
RET Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 5 vueltas 13 51
RET Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 11 vueltas 16 45
RET Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 29 vueltas 8 27
RET Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 34 vueltas 15 22
RET Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 55 vueltas 3 01

Un comentari a “Crònica GP de Malàisia: Vettel no deixa opció a ningú

  1. Marc, el Vettel s'ha saltat clarament les ordres d'equip i ha arriscat massa en una sèrie de maniobres que podien haver acabat amb els dos fora de cursa. Començaria a ser hora que algú li posés les coses a lloc. Té una actitud totalment egocèntrica i a vegades tendeix a kamikaze per guanyar. Webber en té un tip i ha petat, evidenmtent amb tota la raó del món.
    Vettel ha de deixar de ser el consentit de l'equip i aprendre que el món és algo més que ell i els seus propis interesos.
    En cap cas podem valorar positivament la vistòria de Vettel, ja que ha demostrat jugar brut per interès únicament personal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *