Havent vist les tres sessions de entrenaments lliures, era molt fàcil apostar per Sebastian Vettel com a polesitter. L’alemany ha controlat amb mà de ferro els procediments al nou circuit d’Austin, però al final només ha pogut treure una dècima de segon a Lewis Hamilton.
36 poles per a Vettel, tercer de tots els temps
A partir d’aquí, la graella encara és provisional. A part de la pèrdua de 5 posicions que ha sofert Romain Grosjean, quart, per haver substituït la caixa de canvis al final dels lliures 3, hi ha dues investigacions pendents. Una, sobre l’home de la tercera posició, Mark Webber, qui no s’hauria aturat a la Q1 quan els comissaris han volgut pesar el seu cotxe. L’altra, sobre el sisè (bé, cinquè) classificat, Michael Schumacher, de qui Fernando Alonso s’ha queixat de que l’havia bloquejat a mitja Q2.
Aquestes possibles penalitzacions li anirien molt bé al pilot asturià, que només ha pogut ser novè a la Q3, a un segon i sis dècimes del seu rival al campionat. Ja puja a la vuitena posició amb la penalització a Grosjean, però per als observadors externs, se’ns fa difícil veure com el “Nano” pot evitar el títol de Vettel o fins i tot reduïr distàncies amb el pilot alemany. Tot i aixó, Alonso creu fermament que el Ferrari funcionarà millor a la cursa, i que podrà mantenir viu el campionat fins a Interlagos.
Però mentre escric aquestes línies, arriba la confirmació que tant Webber com Schumacher només han rebut un avís dels comissaris. Així doncs, Webber és tercer, Kimi Räikkönen quart, Schumacher cinquè, Felipe Massa sisè i un gran Nico Hülkenberg setè, amb Alonso a la vuitena posició. Tenint en compte que el circuit s’estrena aquest cap de setmana, i que la part bruta de la graella encara ho està més que en altres ocasions, Hamilton, Räikkönen i els dos Ferrari poden patir a l’hora d’apagar-se els semàfors.
Pastor Maldonado ha completat el top ten on hi ha hagut una baixa destacada: Jenson Button. El pilot anglès s’ha quedat sense potència a les acaballes de la Q2 i ha baixat fins a la dotzena posició. Sembla que l’MP4/27 tenia un problema amb l’accelerador, però de nou, una avaria en un McLaren; en porten moltes ja.
Bruno Senna s’ha classificat onzè en una de les millors classificacions per al brasiler, amb Paul di Resta tretzè, Jean-Eric Vergne catorzè, els dos Sauber i Nico Rosberg a la dissetena posició. El pilot alemany d’origen finlandès ha comentat que havien realitzat canvis al cotxe que han empitjorat molt el comportament.
Fora de la Q2 s’han quedat els sis de sempre més Daniel Ricciardo, que feia dies que no quedava darrere el seu company. Val a dir que els dos HRT, tot i ocupar l’última fila de la graella, no han passat pena per classificar-se dins el 107%.
La cursa de demà es preveu a una sola aturada, de fet Pedro de la Rosa comentava que si no s’haguessin d’aturar obligatòriament, podrien fer tota la cursa amb un sol joc de pneumàtics, tant baixa és la degradació. Així doncs, les coses s’hauran de decidir a la pista, amb una primera corba que promet embolic ja al començament. I si pel que sigui la cursa no és divertida, sempre ens podrem distreure amb la quantitat d’actors, directors, pilots IndyCar i expilots voltant pel pàdoc…
Qui serà el més ràpid de l’Oest?
Ja ho sabeu: demà a les 8 de la tarda s’apaga el semàfor!
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’35″657 | |
2 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’35″766 | |
3 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’36″174 | |
4 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’36″708 | |
5 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’36″794 | |
6 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’36″937 | |
7 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’37″141 | |
8 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’37″300 | |
9 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’36″587 | [*] |
10 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’37″842 | |
11 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’37″604 | |
12 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’37″616 | |
13 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’37″665 | |
14 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’37″879 | |
15 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’38″206 | |
16 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari 056 | 1’38″437 | |
17 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’38″501 | |
18 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’39″114 | |
19 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’40″056 | |
20 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’40″664 | |
21 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’40″809 | |
22 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’41″166 | |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’42″011 | |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’42″740 |
Temps del 107%: 1’43″317
[*] Romain Grosjean perd cinc llocs a la graella degut a la substitució de la caixa de canvis del seu Lotus E20.