Prèvia GP Japó: El joc de les cadires

Aquesta prèvia del GP del Japó ve marcada per la setmana que hem tingut abans, plena de notícies importants. Per si no fos prou emocionant tenir 4 o 5 pilots amb opcions de lluitar per el títol, arriba en Hamilton i dóna una de les més grans sorpreses de les últimes temporades.
No podrà fer el ditet del campionat encara…

El pilot anglès s’havia convertit gairebé en part de l’inventari de Woking i potser aquest ha estat un dels motius que l’ha empès a canviar d’aires. En els últims 20 anys només els traspassos de Ayrton Senna a Williams o de Michael Schumacher a Ferrari havien causat tanta expectació. Però mentre que Senna marxava a l’equip dominant i Schumacher anava a l’Scuderia a recuperar velles glòries, Hamilton deixa 
-aparentment- l’equip millor per fitxar per una escuderia que en els múltiples canvis de nom que ha patit des que BAR la fundés el 1999, tant sols ha lluitat pel mundial una sola temporada, la miraculosa de Brawn GP. 
El temps dirà si Hamilton pot donar glòria a les fletxes d’argent. El que si sabem es que el fitxatge de Hamilton ens planteja tres nous alicients: Com ho farà el Checo a McLaren? Seguirà Massa a Ferrari? Que farà Schumacher? 
Respecte al pilot mexicà, crec que és una jugada molt astuta per part de Martin Whitmarsh. El mateix Sergio Pérez ja devia anar veient que Ferrari no li feia massa cas, i McLaren els hi ha pres de les mans. Cal dir que si l’opció que es rumoreja de Vettel a Ferrari pel 2014 és certa, no és d’estranyar que en Pérez volgués un contracte més llarg, a més de fer entendre per què Mark Webber no va fitxar per l’Scuderia.
Ferrari per la seva banda sembla conformar-se amb en Felipe Massa. Si Vettel 2014 és cert, o es queden amb Massa o haurien de buscar algú que volgués pilotar un any un Ferrari i després s’hagués de buscar la vida. El nom de Nico Hülkenberg ha sonat molt últimament, més que el de Paul di Resta que no voldria un contracte tant curt, però si jo hagués d’apostar, crec que es quedaran amb en Massa.
I en Michael? El fet de que Mercedes hagi anunciat el fitxatge de Hamilton sense que Schumacher hagi anunciat els seus plans fa pensar que el Kàiser encara té ganes de brega. En la meva opinió, no pot tornar a plegar després d’un retorn tant poc reeixit fins al moment, i potser un equip Sauber -amb el qual Sabine Kehm va parlar-hi llargament a Singapur- podria ser el rejovenidor. És ben sabut que el Mercedes W03 s’ha menjat els pneumàtics del darrere i que el Sauber és potser el cotxe més dolç amb les gomes; també és conegut que a en Michael no li agraden els pneumàtics actuals. Potser un Sauber que els cuida millor seria la seva solució…
La noria característica de Suzuka
I a la resta de la graella, diverses situacions: Sembla que Valtteri Bottas podria ocupar el lloc de Bruno Senna a Williams; Senna, alhora, podria substituir a Vitaly Petrov a Caterham, lloc que podria ser per a Charles Pic, que sembla que serà apartat de Marussia pels calés de l’asseguradora AON i el pilot de GP2 Max Chilton. Pic també ha sonat per a Sauber, on també ha sonat Jaume Alguersuari, que també podria anar a Force India si hi ha vacants…
Però abans de tot això, tenim el GP del Japó. Es disputarà com sempre al gran traçat de Suzuka. Amb 5807 metres després dels últims retocs el 2003, és un dels traçats més estimats pels pilots degut a la natura tècnica  del traçat. Corbes com Degner, Spoon o 130R són el llegat d’un dels pocs dissenys anteriors a la Tilkecràcia. El circuit va ser un encàrrec d’Honda a John Hugenholtz, dissenyador holandès que va crear el Jarama, Zolder i el motodrom d’Hockenheim entre d’altres.
Es faran 53 voltes al traçat i la previsió meteorològica no preveu pluges, però si intervals de núvols. Els pilots disposaran dels compostos de Pirelli dur (el gris) i tou (el groc), cosa que podria donar varietat d’estratègies. La zona de DRS és situada a la recta principal i l’any passat hi va haver 59 avançaments al GP del Japó.
Veurem si Alonso és capaç de mantenir l’avantatge actual o si bé Vettel i els McLaren poden mossegar. Recordem que Jenson Button parteix amb una penalització de cinc posicions a la graella per la substitució de la caixa de canvis i que Michael Schumacher perdrà 10 llocs per la seva col.lisió amb Jean-Eric Vergne al GP de Singapur.
Recordeu, aquest és un GP matiner. El dissabte, la classificació serà a les 7 del matí, i la cursa diumenge a les 8. Esperem gaudir de Suzuka!