Crònica GP Singapur: Vettel guanya gràcies als problemes de Hamilton


És ben sabut que el Gran Premi de Singapur reserva cada any
un bon grapat de sorpreses a mode de accidents, Safety Cars i estratègies
variades. Tan sabut que fins i tot Alonso destacava el paper de l’aparició d’un
o més cotxes de seguretat com un fet que ja formés part del guió del Gran
Premi, com si es tractés d’una norma escrita com qui ha de canviar els
pneumàtics o no pot superar els 60 km/h al pit-lane. I, certament, Alonso no s’equivocava.
Però, encara pitjor: el que sembla que també s’està convertint en norma és que
Schumacher sigui qui sempre acabi destrossant els cotxes entre els murs de
Singapur, després de fer-ho per tercer any consecutiu. D’altra banda, el que
també està encadenant una bona estadística és Lewis Hamilton, que només puntua
cada dues curses.
Hamilton ha d’abandonar amb el canvi trencat.
El Gran Premi ha començat bastant tranquil i, durant una
bona estona, semblava que la norma dels Safety Cars no es compliria. Hamilton i
Vettel s’han escapat al capdavant, amb Button seguint-los de ben a prop. Els
primers pit-stops han arribat ben aviat. Vettel ha entrat a la volta 10 i ha
sortit darrera de Raikkonen, que l’ha frenat força. Hamilton ho ha aprofitat;
ha entrat a boxes dues voltes més tard, i quan ha tornat a la pista ho ha fet
per davant de Vettel que, si no arriba a ser pel tap de Raikkonen, potser s’hauria
col·locat primer.
A partir de la volta 16, Vettel ha començat a acostar-se al
pilot de McLaren. I la sorpresa ha arribat a la volta 23: el canvi de marxes de
Hamilton ha dit prou i el pilot anglès ha vist com, impotent, les palanques del
canvi no l’obeïen. Frustrat ha hagut d’aparcar el cotxe i abandonar. Llavors
hem sabut gràcies al team radio que a
McLaren ja es temien aquest problema. A partir d’aquí, la victòria ha sigut una
cavalcada fàcil per a Vettel. Però les incidències de cursa tot just havien
començat.
Volta 33; Alonso i Maldonado estaven realitzant una intensa
lluita per a la tercera posició després d’haver efectuat la segona parada a
boxes quan Karthikeyan ha impactat contra els murs i el seu cotxe ha quedat
aturat al bell mig de la pista. El cotxe de seguretat ha fet la seva primera
aparició, fet que ha provocat l’aturada a boxes de molts cotxes. Maldonado ha
tornat a entrar, mentre que Alonso s’ha mantingut a la pista, fet que li ha permès
guanyar aquesta posició. El Safety Car s’ha estat a la pista 5 voltes, durant
les quals han avisat Maldonado que tornés a boxes i plegués per problemes
hidràulics. Així s’ha acabat l’actuació del pilot de Williams, que estava fent
una bona cursa. Per davant, Button ha estat a punt d’emportar-se Vettel en una
frenada just abans que marxés el Safety Car.
La cursa s’ha reprès a la volta 39, però no han ni passat 30
segons que Schumacher ha impactat contra Vergne, al no adonar-se que el pilot
de Toro Rosso havia frenat considerablement. El cotxe de seguretat ha hagut de
tornar a entrar.
Vettel celebrant la victòria.
 Abans que Vettel creués la línia de meta com a guanyador
(esgotant el temps límit d’una carrera sense haver completat les 61 voltes, fet
que feia temps que no es veia), encara s’han pogut veure moments intensos, com
l’avançament de Massa a Senna, en el qual el pilot de Ferrari ha estat a punt
de perdre el control del cotxe, o la lluita entre Webber, Kobayashi, Hülkenberg
i Pérez, que ha acabat amb diverses peces dels cotxes saltant pels aires. Han
acompanyat Vettel al podi, finalment, Button i Alonso.
Espectacular final de Gran Premi a Singapur.
Els semàfors:
Paul di Resta: El pilot de Force India, sense fer gens de soroll, ha acabat 4t, un molt bon resultat per a l’escuderia, que encara hauria pogut ser millor per a ells si Nico Hulckenberg no hagués trencat l’aleró a les últimes voltes.
Vettel: Segurament no hauria guanyat si Hamilton no hagués abandonat, però el pilot alemany torna a la lluita per al mundial. Tot i així no queda clar que a Red Bull hagin superat els problemes de fiabilitat, perquè se’ls ha vist patir fins al final.
Alonso: Ha complert l’objectiu d’acabar al podi, amb un ritme constant i sense errades. Té el títol cada vegada més a prop.

Lotus: Després d’una dolenta classificació ahir i d’un ritme de cursa força dolent, els pilots de Lotus han aconseguit acabar 6è i 7è, gràcies als diversos abandonaments. Raikkonen va tercer del mundial i encara té alguna opció.
Massa: Ha acabat 8è i ha protagonitzat algun avançament espectacular, però el pilot brasiler encara està a anys llum d’Alonso i no aconsegueix arribar a la primera línia de les curses.

Schumacher: Un any més (i ja en van 3) ha provocat un accident. Singapur és una maledicció per al Kàiser.



Resultats

Pos. Pts. Pilot              Núm.   Equip                 Xassís     Temps        
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 02:00.26.144
2 18 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 + 8″959
3 15 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 + 15″227
4 12 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 19″063
5 10 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 34″759
6 8 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 35″700
7 6 Romain Grosjean 10 Lotus E20 + 36″600
8 4 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 42″800
9 2 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 45″800
10 1 Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 47″100
11 Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 50″600
12 Timo Glock 24 Marussia MR01 + 91″900
13 Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 97″100
14 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 99″400
15 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 1 vuelta
16 Charles Pic 25 Marussia MR01 + 1 vuelta [*]
17 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 + 1 vuelta
18 Bruno Senna 19 Williams FW34 + 2 vueltas
19 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 2 vueltas
20 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 21 vueltas
21 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 21 vueltas
22 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 23 vueltas
23 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 + 29 vueltas
24 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 + 37 vueltas
[*] Al temps total de carrera de Charles Pic se li
sumen els 20 segons de penalització que la FIA li va imposar ahir als
Lliures 3 per avançar sota règim de bandera vermella.