Crònica del Gran Premi d’Itàlia: La sort dels campions i les teories d’Alonso

Fernando Alonso té una molt bona teoria, ja sigui per aquest esport o pràcticament per qualsevol cosa de la vida: la sort es compensa. L’asturià creu que un no pot tenir mala sort sempre, i si bé a Bèlgica li va tocar el rebre a ell,  creu molt convençut que en una altre cursa ja tindrà la sort de cara.
Avui el Fernando ha estat de sort! Potser és allò que en diuen “La Sort dels Campions” o potser és simplement que la teoria d’Alonso és certa, i s’ha compensat la mala sort de Spa, o fins i tot la de dissabte a la sessió de classificació.
Sigui com sigui, el Nano marxa de Monza amb 37 punts d’avantatge respecte el segon classificat. Amés, el d’Oviedo sembla encara no tenir un rival clar. La situació en la segona posició és curiosa: Hamilton es segon amb 142 punts, Kimi Räikkonen és tercer (sí sí, tercer) a tan sols un punt de l’anglès, mentre que Vettel és quart però només a dos punts de Hamilton. Hi ha “patacades” considerables per a ser el rival d’Alonso, la qual cosa beneficia al pilot de Ferrari.

Alonso jugant amb l’afició…
…una afició molt feliç avui
De totes maneres, tot i la gran remuntada del Nano, els seus avançaments i el seu gran cop de sort, els protagonistes d’avui són Lewis Hamilton i Sergio Perez. Lewis ha portat a terme un cap de setmana perfecte on només la volta ràpida la separat del Hat Trick. La cursa de Hamilton ha estat sense errades i amb una permanent sensació de tenir-ho “tot controlat”.
Sergio Pérez ha arribat a liderar la cursa abans de fer la primera parada, però on realment ha sorprès ha estat en les últimes voltes de la cursa. Tots hem tingut un inevitable “Deja Vu” de la cursa de Malàisia. Gràcies a una excel·lent estratègia de l’equip, Pérez ha arribat a l’últim tram de la cursa amb uns pneumàtics amb molt bones condicions. Aquesta situació li ha valgut per passar amb relativa facilitat als dos Ferraris i donar un petit ensurt a Hamilton. El Sergio ha remuntat 11 posicions, tres més que Alonso!

Hamilton i Sergio els primers en passar la línia de meta.

L’altre cara de la moneda han estat els abandonaments de Button, Vettel i Webber. El més greu és que l’abandonament de Vettel ha estat per un problema amb l’alternador, el mateix problema que va tenir a Valènica. Button es despenja considerablement del campionat després de l’alegria de Bèlgica.

Jenson Button ha hagut de celebrar l’èxit de Hamilton des de baix del podi.

Els semàfors

 Lewis Hamilton: Brillant execució. Torna a pujar al carro de la lluita pel títol.
 L’escuderia Ferrari al complert: Avui fins i tot Massa ha estat molt bé. Bona estratègia de l’equip i una cursa perfecte d’Alonso de nou.
 Sergio Pérez: Fent mèrits una vegada més per ocupar el lloc de Massa a Ferrari.
Kamui Kobayashi: Porta la meitat de punts que el Sergio i està perdent protagonisme a l’equip.
La fiabilitat Red Bull: En un equip com Red Bull, un alternador pot fallar una vegada, però no dues.
Pos. Punts Pilot Dor. Equip Xassís Temps
1 25 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 00:01.29.039
2 18 Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 4″300
3 15 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 + 20″500
4 12 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 29″600
5 10 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 30″800
6 8 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 31″200
7 6 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 33″500
8 4 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 41″000
9 2 Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 43″800
10 1 Bruno Senna 19 Williams FW34 + 48″100
11 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 48″600
12 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 50″300
13 Jérome d’Ambrosio Lotus E20 + 75″800
14 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 1 vuelta
15 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 1 vuelta
16 Charles Pic 25 Marussia MR01 + 1 vuelta
17 Timo Glock 24 Marussia MR01 + 1 vuelta
18 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 + 1 vuelta
19 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 + 1 vuelta
RET Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 2 vueltas
RET Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 3 vueltas
RET Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 + 6 vueltas
RET Jenson Button 3 McLaren MP4-27 + 21 vueltas
RET Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 45 vueltas

Salut i benzina!