Repàs estiuenc: Els aprovats i els que han de recuperar al setembre…

Aprofitant l’aturada estiuenca, i que no tenim cursa fins a final de mes, he decidit fer una mena de llibre acadèmic amb les notes dels equips i els pilots fins ara. Veurem una mica qui porta bé el curs i qui necessita millorar una mica. Això si, sempre sota la meva opinió, amb la qual s’hi pot estar d’acord o no, però que no vol dir que tinguem una agenda oculta destinada a animar un o altre pilot. Fet l’aclariment, comencem…
Els equips:

-Red Bull-Renault 9/10
L’equip de Milton Keynes va ser probablement el més afectat pels canvis normatius de l’hivern, però tot i aixó, l’RB8 segueix sent un vehicle molt ràpid que constantment és espiat i escrutat en busca de possibles avantatges il.legals. El fet de que l’equip lideri el campionat de constructors li dóna el 9, però no arriba al 10 perquè ja no són invencibles com l’any passat.

Newey: fent que Red Bull segueixi davant.
-McLaren-Mercedes 7/10
A la primera cursa de l’any, semblava que en comptes de dominar Red Bull, ho faria McLaren. Gran victòria de Jenson Button i un Lewis Hamilton que tornava a ser el d’antuvi. Però problemes amb l’entesa dels pneumàtics van dinamitar el rendiment de Button, mentre Hamilton patia greument les errades de l’equip. Els hi poso un 7 perquè crec que podrien liderar els dos mundials de no ser per petits detalls
que, tot s’ha de dir, semblen haver corregit.
-Ferrari 8/10
Si la pregunta s’hagués fet a principis d’any, Ferrari potser ni aprovava. L’F2012 semblava un concepte massa complicat, i a sobre, lleig. Però entre la victòria d’Alonso a Malàisia i l’empenta de l’equip, han aconseguit que la competència torni a copiar algunes solucions dels monoplaces de Maranello. Crec que ningú hagués apostat que Alonso seria líder del mundial a aquestes alçades…

-Mercedes 6/10
Si Ferrari ha millorat molt, Mercedes ha baixat de rendiment de forma preocupant. De ser una amenaça constant a les primeres curses, culminades amb la victòria incontestable de Nico Rosberg a Xina, a quedar els dos fora de la Q3 a Hongria, per exemple. Per no parlar dels continus problemes que pateix el cotxe de Schumacher, que sembla que hagi aixafat merda. Veurem si l’equip aconsegueix atrapar els demés amb alguna nova evolució o si comencen a pensar en el 2013…

-Lotus-Renault 9/10
Tot i no acabar de tancar mai un gran premi perfecte, és possible que ara mateix els Lotus siguin els cotxes més fiables i més estables en rendiment. La gran llacuna segueixen sent els entrenaments, però ara mateix pocs dirien que Lotus acabarà l’any sense una victòria. També mereixen més nota per la millora respecte al final de la temporada passada.
-Force India-Mercedes 6/10
Tenia dubtes sobre quina nota posar a l’equip de Vijay Mallya. Venint d’on vénen, no ho estan fent malament i més amb la quantitat de rivals que tenen a la seva alçada, però amb un motor Mercedes i pilots com di Resta i Hülkenberg, jo, francament, n’esperava més. Val a dir però que a l’haver canviat el concepte del xassís, el seu F1 ja no només funciona en circuits ràpids, la qual cosa és un punt a favor.

-Sauber-Ferrari 7/10
El mateix que Force India, però han aprofitat millor les oportunitats i dos podis per a un equip com a Sauber són un botí molt apreciable. El rendiment és una mica irregular, però si Mercedes continua en caiguda lliure podrien fins i tot optar a la cinquena posició al mundial.

-Toro Rosso-Ferrari 4/10
La classificació ho diu tot: són els últims dels equips “de sempre”. L’inici de temporada va ser prometedor, però sembla ser que les disputes internes que han acabat amb la marxa de Giorgio Ascanelli han fet més mal del que sembla a l’equip italià. A més, per ordre de Helmut Marko, porten dos pilots nous, cosa que tampoc ajuda a la continuïtat.

-Williams-Renault 7/10

Williams torna a ser el que era! Bé, potser no del tot. Però si que hem tornat a veure una victòria de l’equip de Grove, i a vegades em dóna la sensació de que l’equip fa la feina bastant bé i que els pilots són els que no aporten tots els punts que es mereixen. Però dels pilots en parlarem més avall…

-Caterham-Renault 5/10
Caterham aprova molt justet. Amb el motor Renault i el KERS, crec que esperaven un salt qualitatiu més ampli, però ara mateix aconseguir punts sembla una tasca només possible en una cursa boja. L’equip és bo, els pilots també, però falta una mi
ca més de tot.

-HRT-Cosworth 3/10
No puc aprovar l’equip comandat per en Lluís Pérez-Sala, però van pel bon camí, considerant les dificultats econòmiques i del canvi de propietat que va tenir lloc l’any passat. Si l’equip pot assentar una base sòlida, llavors tant sols serà qüestió de diners…

-Marussia-Cosworth 3/10
Pateixen el mateix problema que HRT, el motor Cosworth i la falta de força financera, cosa que allunya tant a uns con als altres de la resta del pilot. A l’haver abandonat el disseny exclusivament per DCF i començat a usar el túnel del vent, s’hi han notat millores, un brot verd pel futur de l’equip.

Els pilots:

-Sebastian Vettel 8/10
Imperial quan té el dia i surt davant, però encara mostra algunes debilitats si les coses no li surten rodones o si surt de darrere.

-Mark Webber 8/10
Tot i ser segon al campionat, no té més nota perquè no pot guanyar dues curses i després obtenir dos vuitens de forma totalment anònima.

-Jenson Button 6/10
Va patir molt més els problemes de McLaren que el seu company. Tot i això, no se’l pot descartar mai.

-Lewis Hamilton 9/10
Crec que en Lewis està fent una de les seves millors temporades, i si el cotxe està a l’alçada, lluitarà pel títol fins al final.

Alonso: excel.lent. Massa: necessita millorar…
-Fernando Alonso 10/10
Alguns direu que exagero, però només ha comès l’error de la Q2 a Austràlia. La resta, ell solet ha aixecat l’equip i ha aconseguit que torni a ser competitiu.

-Felipe Massa 5/10
Aprova molt justet. Ara va millor però només ell és la raó de que Ferrari vagi quarta al mundial de constructors.

-Michael Schumacher 6/10
Estem veient la millor versió de Schumi des que ha tornat, però no ha tingut sort. Segueix impactant massa contra parets i rivals pel que estàvem acostumats d’ell.

-Nico Rosberg 8/10
La història de cada any per en Nico. Sembla que amb un cotxe millor podria lluitar pel títol… Almenys ha aconseguit la seva primera victòria.

-Kimi Räikkönen 9/10
Crec que ningú esperava que tornés tant bé. Pot millorar la classificació, però està sent consistent i ha puntuat en totes les curses menys una.

-Romain Grosjean 8/10
Perd una mica en relació a Räikkönen pels seus incidents de primera volta, però que no se sorprengui ningú si és el francès qui guanya una cursa per a Lotus.

-Paul di Resta 7/10
Bé. Sona per a Mercedes si en Schumi decideix plegar, però ha d’anar amb compte amb el seu company.

-Nico Hülkenberg 7/10
Crec que ha tornat en forma després d’un any absent. Al capdavall, només pot brillar el que el deixa el seu cotxe, però li està posant les coses difícils a di Resta.

-Kamui Kobayashi 7/10
Sembla que en Kamui ja ha passat de moda. Segueix sent tant batallador com sempre, però sonen rumors de que no seguirà i francament, crec que mereix un lloc a la graella.

-Sergio Pérez 8/10
Al contrari, el Checo és l’home de moda. Sensacionals els seus podis, però a vegades es deixa massa feina a fer des de la classificació.

-Daniel Ricciardo 6/10
L’australià està superant al seu company, i és tot el que pot fer donat que el Toro Rosso últimament no dóna per a sumar punts. A aguantar i veure què passa l’any que ve.

-Jean-Eric Vergne 4/10
Vergne, tot i tenir 2 punts més que Ricciardo, m’ha decepcionat una mica. Té problemes a la classificació i ha de millorar si no vol ser guillotinat abans d’hora.

-Pastor Maldonado 5/10
Tot i haver guanyat magistralment a Montmeló, li poso una nota tant baixa perque crec que podria haver obtingut molts més punts de no ser pel seu tarannà agressiu.

-Bruno Senna 5/10
Un cas com el de Massa. Aprova perquè ha mostrat símptomes de millora, però ha de rodar molt més a prop de Maldonado.

-Heikki Kovalainen 7/10
Com sempre, donant-ho tot i impressionant més que quan era a McLaren. Però que no abaixi la guàrdia…

-Vitaly Petrov 6/10
No ho ha fet malament i ha superat algun cop a Kovalainen, però tots sabem que si no fos pels rubles, Jarno Trulli ocuparia el seu lloc.

-Pedro de la Rosa 7/10
Fent el que pot amb l’HRT, el seu paper ara mateix ha de transcendir el de pilot per influenciar i millorar l’equip.

-Narain Karthikeyan 5/10
Aprova perquè no n’esperava més, i per plantar-li cara a Vettel quan aquest li va dir “cogombre”.

-Timo Glock 4/10
Compte amb en Pic, Timo. L’alemany sembla un pèl desmotivat pel no-progrés de Marussia. És una llàstima, és un home que havia fet podis amb Toyota.

-Charles Pic 8/10
Sense fer soroll, el francès està demostrant ser el rival més dur que Glock ha tingut fins ara a Marussia. Mereix una oportunitat en un cotxe millor.