Prèvia G.P. d’Alemanya: Arribem a l’equador de la temporada.



  

Aquest cap de setmana es celebrarà el gran premi d’Alemanya al circuit de Hockenheim, amb el qual arribarem a l’equador de la temporada.
La cursa d’aquest cap de setmana juntament amb la propera a
Hongria, marquen el final de la primera fase del campionat, ja que
després tindrem un mes sense curses per l’aturada estiuenca.
Poc ens pensàvem al principi de temporada, trobar-nos a aquesta alçada del campionat amb Fernando Alonso a la primera posició de la taula de pilots, amb Mark Webber seguint-lo de prop i amb Sebastian Vettel i Lewis Hamilton amb més d’una cursa de desavantatge. Però tampoc ens hem de deixar enganyar per aquestes posicions, ja que amb una sola mala cursa de qualsevol dels dos primers, podem tornar a tenir la taula molt ajustada.
Centrant-nos en el circuit de Hockenheim, ens trobem davant d’una cursa amb una configuració de càrrega aerodinàmica mitja-baixa, amb una llarga recta i moltes corbes lentes, on tindrà molta importància el rendiment dels frens, ja que  pateixen bastant degut a les característiques del recorregut.
Com en la majoria dels circuits d’aquesta temporada, la FIA ha definit una sola zona de DRS, que tindrà la zona de detecció a la corba número quatre i es podrà activar a la sortida de la mateixa (exactament a 260 metres).
A aquestes alçades de la temporada, tot i que sembla que els motors Renault i Mercedes són els més propicis per aquest circuit, és molt difícil pronosticar quin equip té el monoplaça més adient per aquest tipus de recorregut, ja que la majoria d’especulacions que s’han fet en les curses anteriors, després no s’han confirmat.
Per aquesta cursa hem d’esperar  una reacció de l’equip McLaren, després del pobre rendiment que van demostrar en el gran premi de casa seva i on degut a les inclemències del temps, no van poder probar a fons totes les modificacions que hi van portar.
L’equip Ferrari ha de continuar la seva progressió ascendent, per poder-se consolidar a la primera posició i Felipe Massa ha de demostrar que lo del Silverstone, no va ser un miratge i que pot estar al davant amb els pilots capdavanters.
De Red Bull, poc hi ha a dir, continuen sent l’equip més fort de la graella i només la mala sort de Sebastian Vettel a València i alguns errors de Mark Webber a l’inici de la temporada, fan que no estiguin al capdavant de la taula de pilots ( però a la Fómula 1, la sort també compte). 

Lotus Renault es perfila per estar amb els de davant
Veurem si Lotus-Renault continua tant fort en aquesta carrera, tot i que sembla que Romain Grosjean té la negra, ja que després de l’incident que va tenir al principi de la cursa a Silverstone, que va poder solucionar amb una remuntada impressionant, aquest cap de setmana perdrà cinc posicions per haver tingut que canviar la caixa de canvis, que sembla que ja li va donar problemes al final de la cursa d’Anglaterra.
Tampoc hem de perdre de vista els altres equips com Mercedes, Sauber o Williams, però a l’última cursa de Silverstone ja vam veure com la cosa es començava a estabilitzar i els equips es van posicionant en els seus llocs naturals i crec que ara ja no tindrem tantes sorpreses com a les primeres curses 
Per aquesta cursa la marca italiana Pirelli, portarà les pneumatics tous (Grogs) i els mitjos (blancs), combinació que també s’utilitzarà en el proper gran premi d’Hongria.

Pneumàtics pel gran premi

En definitiva una cursa que juntament amb la d’Hongria, ha de començar a posar les coses al seu lloc i marcar quins són els aspirants a lluitar pel campionat.

Horaris del Gran Premi :
 
  • Primers entrenaments lliures : Divendres 20 de Juliol a les 10.00 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 20 de Juliol a les 14.00 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 21 de Juliol a les 11.00 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 21 de Juliol a les 14.00 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 22 de Juliol a les 14.00 h.
Salut i Benzina