Crònica Pole Position GP d’Hungria: Les veritats descobertes

A principis de setmana Jenson Button es desmarcava amb el següent comentari: “El McLaren és el cotxe més ràpid”, dit i fet després de dominar els lliures Lewis Hamilton s’ha fet amb la Pole Position pel Gran Premi de demà (de les últimes 10 ocasions tan sols 4 guanyadors han sortit des de la Pole). El domini de Hamilton ha sigut constant en tota la sessió i calçant qualsevol tipus de pneumàtic.

Intocable Hamilton

Sebastian Vettel tercer comença a tenir un rostre poètic, l’alemany sembla cada vegada més preocupet per no tenir al seu abast la dolça primera plaça, ha sigut tot un miracle que fes segon ja que el Red Bull de Webber, coix després d’haver de tornar al seu antic mapa de motor (més degradació dels penumàtics), no ha sigut capaç de passar a una Q3 molt apretada i els que els convidats d’honor han sigut els Force India i els Williams que han tornat a despertar i a competir per les deu primeres places. Grosjean ha fet un magnífic segon, que no ha sigut gaire celebrat al box de Lotus Renault ja que sabien que optaven a la Pole amb el seu súper DRS.

La primera sorpresa -abans de la de Webber- ha sigut la decepcionant 17a plaça de Michael Schumacher que ha avortat la seva volta llançada després que Maldonado es sortís de pista i deixés la corva plena de pols, així Schumacher frenava, donava la volta per perduda i es quedava de nou, per darrere de Rosberg. Felipe Massa per altra banda aquest cop ha semblat trobar una mica més del normal en el seu Ferrari i s’ha situat per davant d’Alonso durant la Q1 i la Q2, quedant-se finalment 7è en la graella de sortida, per darrere d’Alonso 6è, que avui no ha tingut el seu dia. Els dos pilots de Ferrari i l’escuderia però celebren les posicions i demà, la cosa no els pot anar gaire malament, sobretot tenint en compte la posició de Webber i posant-se al Sebastian com a objectiu, i no la victòria. Us deixo amb els temps i les ganes de veure la cursa demà:

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 Mercedes FO 108V 1’20″953
2 Romain Grosjean 10 Lotus E20 Renault RS27 V8 1’21″366
3 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 Renault RS27 V8 1’21″416
4 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 Mercedes FO 108V 1’21″583
5 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 Renault RS27 V8 1’21″730
6 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 Ferrari 056 1’21″844
7 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 Ferrari 056 1’21″900
8 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 Renault RS27 V8 1’21″939
9 Bruno Senna 19 Williams FW34 Renault RS27 V8 1’22″343
10 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 Mercedes FO 108V 1’22″847
11 Mark Webber 2 Red Bull RB8 Renault RS27 V8 1’21″715
12 Paul di Resta 11 Force India VJM05 Mercedes FO 108V 1’21″813
13 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 Mercedes FO 108V 1’21″895
14 Sergio Pérez 15 Sauber C31 Ferrari 056 1’21″895
15 Kamui Kobayashi 14 Sauber C30 Ferrari 056 1’22″300
16 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 Ferrari 056 1’22″380
17 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 Mercedes FO 108V 1’22″723
18 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 Ferrari 056 1’23″250
19 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 Renault RS27 V8 1’23″576
20 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 Renault RS27 V8 1’25″167
21 Charles Pic 25 Marussia MR01 Cosworth 1’25″244
22 Timo Glock 24 Marussia MR01 Cosworth 1’25″476
23 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 Cosworth 1’25″916
24 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 Cosworth 1’26″178