A falta de 6 minuts i 19 segons perquè s’acabés la Q2, i quan ja portàvem un parell de minuts de pluja torrencial, la FIA ha decidit treure la bandera vermella, i així ens hem estat durant més d’una hora, esperant a que deixés de caure l’aiguat, un més dels que tants problemes estan causant a Silverstone en particular i a Gran Bretanya en general.
Teníem 17 pilots esperant, uns pregant que no deixés de ploure, com Sergio Pérez, que era el primer en aquell moment, i a Ferrari desitjant una segona oportunitat. Un que ja no calia que esperés res era Jenson Button, que no ha pogut passar a la Q2. De fet, a la seva última volta hagués passat clarament, però s’ha trobat amb la pluja a l’últim sector i amb Timo Glock creuat a la recta de meta. Acompanyant Button els habituals, Caterhams, HRTs i Marussias, amb un Charles Pic que no ha aconseguit rebaixar el 107% de la volta, però que probablement podrà sortir demà amb tota normalitat.
Finalment a les 16.07 (una hora menys a Silverstone) s’ha reemprès la Q2. La pista, tot i els esforços dels oficials de pista, estava per a pneumàtics de pluja, i els Sauber han errat col.locant els intermedis, cosa que els ha deixat fora de la Q3, dotzè Kobayashi i dissetè el “Checo”.
Sebastian Vettel ha passat com a desè, i Fernando Alonso ha entrat a la Q3 en l’última volta. Romain Grosjean s’havia sortit de la pista en l’últim sector i Alonso ha millorat el temps en aquella volta, però no el temps del sector, així que no es pot dir que Alonso no hagi afluixat de forma suficient.
Tampoc han passat a la Q3 Paul di Resta (onzè), Nico Rosberg (tretzè), els dos Toro Rosso (Ricciardo catorzè, Vergne setzè) i Bruno Senna (quinzè). Val a dir però que tant Vergne com Kobayashi arrosseguen penalitzacions del GP d’Europa.
Així doncs la Q3 ha començat amb nou cotxes, degut a la baixa de Grosjean, i de seguida s’ha vist que la pista estava òptima per als pneumàtics intermedis. Gent com Hamilton o Räikkönen han hagut d’entrar i canviar les gomes i aixó els ha deixat sense possibilitat de fer tantes voltes.
Els temps anaven baixant i ha acabat sent una lluita entre Mark Webber i Fernando Alonso, l’asturià derrotant l’australià per 47 mil.lèsimes de segon.
Tercer ha estat el Kàiser per davant de Sebastian Vettel i Felipe Massa ha quedat cinquè en el que és la seva millor classificació de l’any. Sisena posició per Kimi Räikkönen, a pesar de que no li funcionava el KERS; setena per Pastor Maldonado i vuitena per Lewis Hamilton que segur que s’esperava molt més. Novè ha estat Nico Hülkenberg, que perdrà també cinc llocs per haver canviat la caixa de canvis.
És la primera pole d’Alonso i de Ferrari des de Singapur 2010 i la 21a de l’asturià, que l’ha dedicat a María de Villota. Per demà es bastant probable que també plogui i potser la pole no serà tant important, però veurem si la cursa es disputa amb normalitat o si al contrari tornem a tenir banderes vermelles i curses inacabables…
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’51″746 | |
2 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’51″793 | |
3 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes | 1’52″020 | |
4 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’52″199 | |
5 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’53″065 | |
6 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault | 1’53″290 | |
7 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault | 1’53″539 | |
8 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’53″543 | |
9 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault | Sense temps | |
10 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’57″009 | |
11 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes | 1’57″108 | |
12 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’57″132 | |
13 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault | 1’57″426 | |
14 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’54″382 | [***] |
15 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari | 1’57″895 | |
16 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’48″044 | |
17 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’57″071 | [**] |
18 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’49″027 | |
19 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’49″477 | |
20 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’51″618 | |
21 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’52″742 | |
22 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’53″040 | |
23 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’57″719 | [*] |
24 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’54″143 | [***] |
[*] Jean-Eric Vergne s’ha classificat 16è però perd 10 posicions per la col.lisió amb Heikki Kovalainen al GP d’Europa.
[**] Kamui Kobayashi s’ha classificat 12è, però perd cinc llocs per la col.lisió amb Felipe Massa al GP d’Europa.
[***] Charles Pic i Nico Hülkenberg han hagut de substituir la caixa de canvis dels seus vehicles i perden cinc posicions cadascun.