Ha estat una victòria al seu estil, al atac tota la cursa, sense posar-se nerviós quan Sebastian Vettel li treia tres segons a l’inici de la cursa, ni quan ha fet un parell de parades a box més lentes que els seus rivals, ni quan ha vist que Fernando Alonso i Vettel no pararien més. Hamilton ha apretat les dents i l’accelerador i ha superat els seus rivals fàcilment.
Al podi no l’han acompanyat ni Alonso ni Vettel sinó Romain Grosjean i Sergio Pérez. El francès sortia setè amb els tous i el mexicà setzè amb els durs, però han fet essencialment la mateixa estratègia, 40 voltes amb els durs i 30 amb els tous, i els dos han avançat Alonso facilment per aconseguir el segon podi de les seves carreres.
Vettel i Alonso semblaven anar a una aturada, però Red Bull ha reaccionat fent una segona aturada i com a mínim han aconseguit que Vettel avancés a Alonso, que s’ha mantingut en pista fent durar els pneumàtics durs més que ningú. Tots dos s’han quedat fora del podi, i ara el líder del mundial és Hamilton, tot i que crec que el fet que Ferrari no hagi fet entrar a Alonso no ha estat una errada tan clara, en el sentit de que si apareix un Safety Car a les últimes quatre voltes, Alonso hagués quedat segon.
Nico Rosberg, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Kamui Kobayashi i Felipe Massa han completat les posicions dels punts. Rosberg i Webber s’han aturat en dues ocasions però no han arribat a temps d’avançar Alonso. Räikkönen i Kobayashi, a una aturada, no han tingut el ritme dels seus companys d’equip, mentre que Massa ha pagat cara una birolla en els primers compassos de la cursa.
De la resta de participants, poca cosa. Destacar la mala sort de Michael Schumacher, a qui se li ha quedat el DRS obert i els mecànics no podien baixar-lo ni amb tot el seu pes. I sobretot mencionar la cursa horrible de Jenson Button. Ni amb els pneumàtics durs ni amb els tous ha pogut mantenir un ritme competitiu i cal preguntar-se què està passant. És estranya la baixada de rendiment del de Frome, guanyador del primer gran premi d’aquest any.
Al darrere, els dos HRT han abandonat. Pedro de la Rosa ha patit un desgast exagerat dels frens i és de suposar que la birolla de Narain Karthikeyan ha estat pel mateix motiu. El Marussia de Timo Glock ha estat l’altre abandonament de la cursa.
Així doncs, el mundial segueix boig, set guanyadors en set curses i molts candidats, com Lotus o fins i tot Sauber que si poden augmentaran la nòmina d’equips i pilots vencedors. Amb un mundial així, potser fins i tot la cursa de València serà emocionant!
Lewis Hamilton: Maximum attack, cursa molt intel.ligent
Grosjean i Pérez: Sense fer soroll, a només 2.5 de Hamilton.
Pirelli: Gràcies per aquesta F1!
Ferrari i Red Bull: Semblaven no saber si fer una o dues aturades i ho han pagat.
Felipe Massa: Sense la birolla podria haver set cinquè.
Jenson Button: No pot ser que acabi doblat mentre el seu company guanya.
Toro Rosso: Molt poc ritme en aquesta cursa.
Pos. | Pts. | Pilot | # | Equip | Xassís | Temps | Gr. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | 1:32’29″586 | 02 | 70 |
2 | 18 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 2″513 | 07 | 70 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 5″260 | 15 | 70 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 7″295 | 01 | 70 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 13″411 | 03 | 70 |
6 | 8 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 13″842 | 05 | 70 |
7 | 6 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 15″085 | 04 | 70 |
8 | 4 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 15″567 | 12 | 70 |
9 | 2 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 24″432 | 11 | 70 |
10 | 1 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 25″272 | 06 | 70 |
11 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 37″693 | 08 | 70 | |
12 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 46″236 | 13 | 70 | |
13 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 47″052 | 22 | 70 | |
14 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 64″475 | 14 | 70 | |
15 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 1 volta | 19 | 69 | |
16 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 1 volta | 10 | 69 | |
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 17 | 69 | |
18 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 18 | 69 | |
19 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 3 voltes | 23 | 67 | |
RET RET |
Timo Glock Michael Schumacher |
24 7 |
Marussia Mercedes |
MR01 W03 |
Avaria DRS |
22 09 |
57 43 |
|
RET | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Frens | 20 | 24 | |
RET | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Frens | 24 | 22 |