Com que no podré escriure aquest article més tard, si durant la redacció tenim una decisió us ho posaré aquí al mig. Mentrestant, explicarem per què poden penalitzar a Hamilton i la resta de la sessió de classificació.
Ha estat un dissabte atípic. Els equips han intentat estalviar el màxim nombre de pneumàtics per a la cursa, doncs entre les temperatures altes i l’abrasivitat característica del Circuit de Catalunya podem tenir entre tres i quatre parades a box, amb el pneumàtic tou que dura unes 10 voltes o així.
Així doncs, la Q1 ha passat sense més sorpreses que el fet que gairebé tothom ha utilitzat els pneumàtics tous per marcar el temps, ja que la diferència entre els tous i els durs no és tanta com s’esperava. Tots els grans han passat aquesta fase excepte Bruno Senna, que ha fet una birolla intentant passar el tall. Narain Karthikeyan ha tingut problemes i no ha fet un temps dins del 107% de la pole, però els comissaris el deixaran córrer demà a l’haver rodat en 1.28 als lliures. Un altre amb problemes ha estat Timo Glock, que ha hagut d’aturar el seu Marussia a la sortida del pit-lane amb alguns problemes a la suspensió del darrere.
A la Q2 han començat les sorpreses. Pastor Maldonado ha liderat els temps amb el Williams i les millores a última hora dels Sauber i dels Mercedes han deixat fora a Jenson Button i Mark Webber. El britànic es queixava de que no aconseguia trobar l’equilibri al seu McLaren, mentre que l’australià ha declarat que ja s’ensumava que la seva volta no era prou bona i que haurien d’haver tornat a sortir. Felipe Massa tampoc ha passat a la Q3, quedant 17è.
La Q3 encara ha estat més estranya. Sense Kamui Kobayashi, que ha hagut de deixar el seu C31 aparcat al final de la Q2, ningú excepte Sebastian Vettel ha sortit a la pista en els primers minuts. Per acabar-ho d’adobar, Vettel no ha completat la seva volta i fins als últims tres minuts només Hamilton havia completat un temps.
Tots, excepte Vettel i Michael Schumacher han completat volta, i per uns moments semblava que Maldonado aconseguiria una pole sorprenent, però Hamilton ha rebaixat el seu temps en mig segon. Fernando Alonso ha estat tercer, seguit dels dos Lotus, de Sergio Pérez i de Nico Rosberg.
Però mentre tornava a boxes, a Hamilton li han dit que tenia “un problema amb el cotxe i que parés immediatament”. Hamilton ha fet cas, però la FIA, des del precedent de Canadà 2010 (on Hamilton també va aconseguir la pole i va parar també a la pista) no permet aquestes aturades a no ser que hi hagi una raó de força major, com per exemple un problema mecànic demostrable. McLaren sembla ser que ha dit que no ha entrat tota la benzina que havia d’entrar al cotxe i que per aixó l’han aturat, per poder disposar del litre que la FIA exigeix que ha de quedar al cotxe per si volen examinar-lo.
I així seguim, a quarts de 8 de la tarda, sense saber si hi haurà o no sanció per a Hamilton. Sigui com sigui, la cursa es preveu interessant, amb uns Lotus que semblen tenir el millor ritme de cursa seguits dels McLaren i dels Red Bull, amb Alonso i Maldonado com a possibles “tapats” per a la cursa de demà. Ens ho passarem bé…
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’21″707 | |
2 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault | 1’22″285 | |
3 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’22″302 | |
4 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault | 1’22″424 | |
5 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault | 1’22″487 | |
6 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari | 1’22″533 | |
7 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes | 1’23″005 | |
8 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault | Sense temps | |
9 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes | Sense temps | |
10 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari | Sense temps | |
11 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’22″944 | |
12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’22″977 | |
13 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’23″125 | |
14 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’23″177 | |
15 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’23″265 | |
16 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’23″442 | |
17 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’23″444 | |
18 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault | 1’24″981 | |
19 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’25″277 | |
20 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’25″507 | |
21 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’26″582 | |
22 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’27″032 | |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’27″555 | |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’31″122 | [*] |
Tiempo del 107%: 1’28″363
[*] Narain Karthikeyan no ha superat el 107%, però la FIA el permetrà córrer a la cursa degut als temps marcats a la tercera sessió d’entrenaments lliures.