Prèvia GP Bahrain: Una cursa polititzada

Sembla que aquest any si que es disputarà el gran premi de Bahrain, però una altra vegada, hem passat setmanes i setmanes d’incertesa sense saber si es correria o no, si les condicions són segures per a tot el personal involucrat, si hi haurà protestes…
El que si és cert es que sembla que la cursa serà utilitzada. Uns diran que és símptoma de normalitat i d’estabilitat al regne; altres consideren la disputa del GP com un posicionament de la Fórmula 1 en general a favor de la monarquia del país.

Sigui com sigui, el circuit de Sakhir no ha estat mai un dels grans premis més emocionants de l’any. Potser l’any 2005, amb els avançaments d’en Pedro de la Rosa, o el 2008, amb el contacte entre Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Però no s’hi ha disputat cap cursa inoblidable, i probablement el disseny de la pista hi té molt a veure.

L’últim guanyador a Sakhir va ser Fernando Alonso, iniciant la seva etapa a Ferrari de manera perfecta. Val a dir que aquell gran premi, el primer de 2010, va resultar ser un miratge, tant per a l’Scuderia com pel que fa a la competició en general. Ni Ferrari estava tant forta com va demostrar en aquella cursa, ni l’any 2010 va ser tant avorrit.
Tot aixó em porta a pensar que potser el gran premi serà no massa emocionant i que potser McLaren, o com a molt Red Bull dominarà la cursa. Però aixó no voldrà dir que a partir d’ara McLaren té els títols assegurats, simplement voldrà dir que el traçat de Sakhir no permet massa espectacle.

Pel que fa al circuit en si, es tornarà a utilitzar la configuració “curta”, és a dir, la de 5,4 km en comptes de la de 6,3 km que es va fer servir l’any 2010. Els pneumàtics designats per Pirelli seran el tou (groc) i el mitjà (blanc). El fet de ser al desert i de ser un circuit poc utilitzat farà que la pista millori bastant durant el cap de setmana. Pirelli ha avisat que hi podrien haver problemes de graining. La zona de DRS serà a la recta d’arribada, amb el punt de detecció just abans de l’última corba. Ja hi havien avançaments a la frenada de la primera corba, així que suposem que el DRS ajudarà a augmentar la quota.
Els entrenaments i la cursa es disputaran a la una de la tarda, tornant ja a un horari més normal.

Veurem doncs si Mercedes pot mantenir la forma que va portar a Nico Rosberg a la seva primera victòria, o si McLaren pren el control. La graella hauria de ser semblant a la dels tres grans premis anteriors, donat que no s’esperen grans millores en cap monoplaça.
Així doncs, esperem que la cursa tingui lloc sense cap impediment i poguem veure un bonic espectacle.