Han tingut que passar quasi 57 anys, quan Fangio i Taruffi van fer doblet l’onze de Setembre de 1955 al Gran Premi d’Itàlia, per que Nico Rosberg hagi aconseguit una nova victòria en un gran premi de la fórmula 1 per l’equip alemany Mercedes.
Rosberg ha aconseguit aquesta fita, dominant la cursa de principi a fi, amb mà de ferro, al més pur estil Vettel de la temporada passada.
El seu pare, Keke Rosberg deu estar la mar de content amb la gesta del seu fill i li recordarà que l’any que ell va guanyar el seu únic campionat a la Fórmula 1, només va aconseguir guanyar una cursa.
La nota negativa per Mercedes, va ser l’abandonament de Michael Schumacher després de la primera parada a boxes, quan un dels pneumàtics de darrera va quedar mal muntat i va obligar al pilot alemany a aparcar el seu monoplaça fora de la pista. Si no hagués estat per aquest incident, potser podríem estar parlant d’un final de cursa amb els dos pilots de l’escuderia alemanya al podi.
El podi va ser 100% per la marca alemanya de propulsors. |
Centrant-nos en la cursa, es va viure una autèntica batalla d’estratègies amb les parades a boxes, amb equips que van fer dues parades i altres tres.
Decidir quina era la millor estratègia no és fàcil, ja que mentre Nico Rosberg amb dues parades va guanyar la cursa tranquil·lament, Kimi Räikkönen (que va fer una molt bona cursa i va demostrar que no ha perdut la seva agressivitat al volant) i Sebastian Vettel, van veure com a les últimes voltes els seus pneumàtics queien ràpidament de rendiment i perdien posicions.
També les parades a boxes van tenir la seva importància, com en el cas de Jenson Button, que per problemes en un dels canvis de rodes, se li van esguerrar totes les possibilitats de poder avançar a Nico Rosberg.
Qui va adoptar una estratègia molt dolenta en les parades, tot i ser l’escuderia més ràpida al box, va ser Ferrari que no va saber escollir correctament les de Fernando Alonso, relegant-lo sempre al final del grup de davant, amb un monoplaça que no tenia ni la velocitat, ni la tracció per poder-los avançar.
A part de l’equip Mercedes, cal destacar l’estratègia de Red Bull, que va aconseguir situar els seus cotxes al capdavant, tot i que Sebastian Vettel sortia de la onzena posició (i tenint en compte el problema de gomes a les últimes voltes ) i també de l’equip Renault amb un Romain Grosjean que va aconseguir una molt meritòria sisena posició i la cursa de Kimi Räikonen, tot i la davallada final.
No podem oblidar el bon paper de l’equip Williams, amb una molt bona cursa, que va situar als seus dos pilots setè i vuitè amb Bruno Senna i Pastor Maldonado respectivament.
En una cursa totalment normal, sense incidències importants i una meteorologia sense ensurts, l’equip Ferrari va patir totes les seves mancances i va acabar la carrera en la posició natural a que l’equip diu poder aspirar ( vuitè o novè ), després d’estar les últimes voltes lluitant amb el Williams de Maldonado, amb l’impotència de poder avançar-lo en les zones revirades, però tornant a perdre la posició a la recta per falta de velocitat punta.
En una cursa normal, Ferrari va mostrar totes les seves mancances. |
Pedro de la Rosa va afirmar com sempre estar força satisfet amb la cursa, ja que de moment el més important per l’equip HRT és acabar la cursa, cosa que van fer els dos monoplaces ( i per davant de Kovalainen que va patir molts problemes) i poder anar analitzant i evolucionant el cotxe en cada gran premi.
En definitiva una cursa fantàstica i emocionant, que crec que ens fa pensar que aquest any si que gaudirem de les curses de tota la temporada, ja que feia molts anys que no veiem tanta igualtat entre tots els equips ( amb el permís de McLaren) i que de moment a fet que aquest any, en les tres curses que portem disputades, haguem tingut tres guanyadors diferents, cosa impensable la temporada passada.
Curiós és també que amb els resultats d’aquesta cursa, Lewis Hamilton es posa al capdavant de la classificació de pilots, sense haver guanyat encara cap cursa en aquest inici de temporada.
Aquesta setmana tornem a tenir cursa a Bahrein, on les coses per Ferrari es presenten igual de magres, ja que com assegura Alonso, és una pista de velocitat i tracció, exactament les dues coses que el seu monoplaça no té. En canvi els motors Mercedes, que ja han dominat a la Xina ( tot el podi és per la marca alemanya de propulsors), si tenen l’oportunitat de tornar a dominar el gran premi.
Nico Rosgerg : Indiscutiblement una cursa perfecte, sense posar-se nerviós i liderant de principi a fi la cursa.
Jenson Button : Va fer una gran cursa i només el problemes que va tenir en una de les parades, li va impedir lluitar fins l’ultim moment amb Rosberg.
Grosjean, Senna i Maldonado : Fantàstica cursa dels tres pilots, que demostra la gran igualtat dels equips a l’inici d’aquesta temporada.
H.R.T : Una altre cursa que aconsegueixen acabar els dos monoplaces.
Kimi Räikkönen : Després d’una gran cursa, en les últimes voltes perd tota la feina feta.
Ferrari : A més de no tenir un monoplaça competitiu, crec que en aquesta cursa, la seva estratègia no ha estat gota encertada per cap dels dos pilots.
Pos. | Pts. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Vol. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | 01:36’26″929 | 01 | 56 | |
2 | 18 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 20″626 | 05 | 56 | |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 26″012 | 07 | 56 | |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 27″924 | 06 | 56 | |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 30″483 | 11 | 56 | |
6 | 8 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 31″491 | 10 | 56 | |
7 | 6 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 34″597 | 14 | 56 | |
8 | 4 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 35″643 | 13 | 56 | |
9 | 2 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 37″256 | 09 | 56 | |
10 | 1 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 38″720 | 03 | 56 | |
11 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 41″066 | 08 | 56 | ||
12 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 42″273 | 15 | 56 | ||
13 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 42″779 | 12 | 56 | ||
14 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 50″573 | 04 | 56 | ||
15 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 51″213 | 16 | 56 | ||
16 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 51″756 | 24 | 56 | ||
17 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 63″156 | 17 | 56 | ||
18 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 19 | 55 | ||
19 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 20 | 55 | ||
20 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 21 | 55 | ||
21 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 1 vuelta | 22 | 55 | ||
22 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 23 | 54 | ||
23 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 3 vueltas | 18 | 53 | ||
RET | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 44 vueltas | 02 | 12 |
Salut i benzina!