Crònica del Gran Premi de Bahrain: 4 curses, 4 guanyadors, 4 líders

No pas exempte de polèmica, aquest diumenge s’ha celebrat de nou el Gran Premi de Bahrain de Fórmula 1.  Aquesta vegada el testimoni de la victòria així com el del liderat del campionat l’ha agafat Sebastian Vettel. Abans de parlar de la cursa per això m’agradaria parlar de l’extraordinària pluralitat que està tenint aquest campionat, de moment un dels més oberts dels últims temps.
4 curses disputades, 4 guanyadors diferents i 4 líders de campionat diferent. No m’agrada parlar només de números, parlem també de sensacions. A hores d’ara sembla que hi ha molts equips aptes per a lluitar per a victòries (no només podis). Depenent del circuit sembla que uns equips van més bé que d’altres, però avui dia veiem que Red Bull, Mclaren, Lotus i Mercedes poden guanyar curses. Qui sap si Ferrari es posarà les piles i pujarà aviat també en aquest tren sense necessitar caramboles com les de Malàisia.
 Classificació del campionat




1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 49
3 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 48
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 43
5 Fernando Alonso Ferrari 43
6 Nico Rosberg Mercedes 35
7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 34
8 Romain Grosjean Lotus-Renault 23
9 Sergio Perez Sauber-Ferrari 22
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 15
11 Bruno Senna Williams-Renault 14
12 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 9
13 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 4
14 Pastor Maldonado Williams-Renault 4
15 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 2
16 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 2
17 Felipe Massa Ferrari 2
18 Michael Schumacher Mercedes 2
19 Timo Glock Marussia-Cosworth 0
20 Charles Pic Marussia-Cosworth 0
21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 0
22 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 0
23 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 0
24 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 0

10 punts separen al primer classificat del cinquè!
Si ens fixem en les sessions de pole position, la de Bahrain per exemple,  veiem que els set primers pilots estan dins una diferència de mig segon. Després d’un mundial 2011 previsible, avorrit i dominant amb excessiva autoritat per Sebastian Vettel, veiem que al 2012 ens espera una lluita disputada i oberta. Els aficionats de l’esport rei de l’automobilisme podem estar contents!
La cursa! El Gran Premi d’aquest diumenge ha estat bastant lineal en el sentit que les coses succeïen una darrere l’altre i no pas simultàniament.  La cursa començava amb una sortida molt moguda. Novament, sortides espectaculars dels Lotus i els Ferrari. Aquests dos equips estan compensant les seves males sessions de classificació als primers segons de la cursa.
Sebastian Vettel s’ha escapat molt ràpid de Lewis Hamilton i tots hem tingut un petit Deja Vú de la temporada 2011. No obstant això, després del primer canvi de pneumàtics, on Hamilton s’ha vist perjudicat per un error dels seus mecànics al box, Vettel ha perdut la seva autoritat i s’ha començat a veure perseguit per als dos Lotus.
Kimi Räikkonen no ha perdut l’estela de l’alemany i fins i tot ha estat en situació per avançar-lo. Vettel s’ha hagut de guanyar la victòria suportant un setge constant que m’ha recordat al de Pérez a Alonso a Malàisia.
Després de Vettel, els dos Lotus, i Mark Webber hi ha hagut una lluita aferrissada per a la cinquena posició. Rosberg, els Ferrari i els Mclaren han estat combatent en aquest grup durant pràcticament tota la cursa. Al final el  Nico, guanyador de la cursa de la Xina, ha estat qui s’ha imposat.
Els semàfors!
Fernando Alonso: Després de dues curses grises, avui ha estat la primera vegada en molt temps on Massa s’ha acostat al seu ritme.
Mercedes: Quan no hi ha un all hi ha una seva. Rendiment molt irregular per a optar al títol. Tothom deia que era el circuit perfecte per a ells.
Mclaren: Ja van dues curses seguides amb errades decisives en les parades del box.
Bahrain: No sé si té massa sentit celebrar una cursa en un circuit fantasma on només  hi havia els pilots i les càmeres de televisió.
Sebastian Vettel: No només per guanyar la cursa amb el seu estil autoritari, sino també per imposar-se en un moment on se’l començava a qüestionar (Webber ho estava fent millor).
Lotus, Kimi Räikkonen i Romain Grosjean: L’equip per aconseguir un cotxe tan competitiu tot hi les turbulències que hi ha hagut a l’equip. Räikkonen per a tornar a les curses de F1 i seguir sent tan ràpid com era abans de retirar-se. Grosjean perquè, després d’algun fiasco, ha aconseguit calmar-se i acabar la cursa en una excel·lent posició.
Felipe Massa: Per tornar a veure el brasiler fent temps competitius. Ha agafat els primers punts de la temporada.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 01:35:10.990 01 57
2 18 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 3″333 11 57
3 15 Romain Grosjean 10 Lotus E20 + 10″194 07 57
4 12 Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 38″788 03 57
5 10 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 55″460 05 57
6 8 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 57″543 10 57
7 6 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 + 57″803 09 57
8 4 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 + 58″984 02 57
9 2 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 64″999 14 57
10 1 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 71″490 22 57
11 Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 72″702 08 57
12 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 76″539 13 57
13 Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 90″334 12 57
14 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 93″723 17 57
15 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 1 vuelta 06 56
16 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 1 vuelta 18 56
17 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 1 vuelta 16 56
RET Jenson Button 3 McLaren MP4-27 + 2 vueltas 04 55
19 Timo Glock 24 Marussia MR01 + 2 vueltas 23 55
20 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 + 2 vueltas 20 55
21 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 + 2 vueltas 24 55
RET Bruno Senna 19 Williams FW34 + 3 vueltas 15 54
RET Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 32 vueltas 21 25
RET Charles Pic 25 Marussia MR01 + 33 vueltas 19 24
No tingueu cap dubte. Aquesta temporada ens ho passarem molt bé
Salut i benzina!

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *