No pas exempte de polèmica, aquest diumenge s’ha celebrat de nou el Gran Premi de Bahrain de Fórmula 1. Aquesta vegada el testimoni de la victòria així com el del liderat del campionat l’ha agafat Sebastian Vettel. Abans de parlar de la cursa per això m’agradaria parlar de l’extraordinària pluralitat que està tenint aquest campionat, de moment un dels més oberts dels últims temps.
4 curses disputades, 4 guanyadors diferents i 4 líders de campionat diferent. No m’agrada parlar només de números, parlem també de sensacions. A hores d’ara sembla que hi ha molts equips aptes per a lluitar per a victòries (no només podis). Depenent del circuit sembla que uns equips van més bé que d’altres, però avui dia veiem que Red Bull, Mclaren, Lotus i Mercedes poden guanyar curses. Qui sap si Ferrari es posarà les piles i pujarà aviat també en aquest tren sense necessitar caramboles com les de Malàisia.
Classificació del campionat
10 punts separen al primer classificat del cinquè!
Si ens fixem en les sessions de pole position, la de Bahrain per exemple, veiem que els set primers pilots estan dins una diferència de mig segon. Després d’un mundial 2011 previsible, avorrit i dominant amb excessiva autoritat per Sebastian Vettel, veiem que al 2012 ens espera una lluita disputada i oberta. Els aficionats de l’esport rei de l’automobilisme podem estar contents!
La cursa! El Gran Premi d’aquest diumenge ha estat bastant lineal en el sentit que les coses succeïen una darrere l’altre i no pas simultàniament. La cursa començava amb una sortida molt moguda. Novament, sortides espectaculars dels Lotus i els Ferrari. Aquests dos equips estan compensant les seves males sessions de classificació als primers segons de la cursa.
Sebastian Vettel s’ha escapat molt ràpid de Lewis Hamilton i tots hem tingut un petit Deja Vú de la temporada 2011. No obstant això, després del primer canvi de pneumàtics, on Hamilton s’ha vist perjudicat per un error dels seus mecànics al box, Vettel ha perdut la seva autoritat i s’ha començat a veure perseguit per als dos Lotus.
Kimi Räikkonen no ha perdut l’estela de l’alemany i fins i tot ha estat en situació per avançar-lo. Vettel s’ha hagut de guanyar la victòria suportant un setge constant que m’ha recordat al de Pérez a Alonso a Malàisia.
Després de Vettel, els dos Lotus, i Mark Webber hi ha hagut una lluita aferrissada per a la cinquena posició. Rosberg, els Ferrari i els Mclaren han estat combatent en aquest grup durant pràcticament tota la cursa. Al final el Nico, guanyador de la cursa de la Xina, ha estat qui s’ha imposat.
Els semàfors!
Fernando Alonso: Després de dues curses grises, avui ha estat la primera vegada en molt temps on Massa s’ha acostat al seu ritme.
Mercedes: Quan no hi ha un all hi ha una seva. Rendiment molt irregular per a optar al títol. Tothom deia que era el circuit perfecte per a ells.
Mclaren: Ja van dues curses seguides amb errades decisives en les parades del box.
Bahrain: No sé si té massa sentit celebrar una cursa en un circuit fantasma on només hi havia els pilots i les càmeres de televisió.
Sebastian Vettel: No només per guanyar la cursa amb el seu estil autoritari, sino també per imposar-se en un moment on se’l començava a qüestionar (Webber ho estava fent millor).
Lotus, Kimi Räikkonen i Romain Grosjean: L’equip per aconseguir un cotxe tan competitiu tot hi les turbulències que hi ha hagut a l’equip. Räikkonen per a tornar a les curses de F1 i seguir sent tan ràpid com era abans de retirar-se. Grosjean perquè, després d’algun fiasco, ha aconseguit calmar-se i acabar la cursa en una excel·lent posició.
Felipe Massa: Per tornar a veure el brasiler fent temps competitius. Ha agafat els primers punts de la temporada.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | 01:35:10.990 | 01 | 57 |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 3″333 | 11 | 57 |
3 | 15 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 10″194 | 07 | 57 |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 38″788 | 03 | 57 |
5 | 10 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 55″460 | 05 | 57 |
6 | 8 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 57″543 | 10 | 57 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 57″803 | 09 | 57 |
8 | 4 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 58″984 | 02 | 57 |
9 | 2 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 64″999 | 14 | 57 |
10 | 1 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 71″490 | 22 | 57 |
11 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 72″702 | 08 | 57 | |
12 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 76″539 | 13 | 57 | |
13 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 90″334 | 12 | 57 | |
14 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 93″723 | 17 | 57 | |
15 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 1 vuelta | 06 | 56 | |
16 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 18 | 56 | |
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 16 | 56 | |
RET | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 2 vueltas | 04 | 55 | |
19 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 2 vueltas | 23 | 55 | |
20 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 20 | 55 | |
21 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 24 | 55 | |
RET | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 3 vueltas | 15 | 54 | |
RET | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 32 vueltas | 21 | 25 | |
RET | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 33 vueltas | 19 | 24 |
No tingueu cap dubte. Aquesta temporada ens ho passarem molt bé
Salut i benzina!