Els temps, han canviat, bé. No per a tots. Però els temps han canviat. S’han acabat els dits índexs cap a l’infinit i s’han acabat els crits apassionats des del cockpit, “that’s what I am talkin’ about”. Avui el campió, l’intocable, el baby schumacher, ha sortit del seu monoplaça per darrere del seu company, Mark Webber, que córre amb l’empenta dels de casa, i quan ha mirat la taula de temps s’ha vist a una incomprensible, per ell, sisena posició. Dosis de realirat Vettel, potser podràs tornar a penjar els pósters del káiser a la paret de la teva habitació: avui podria haver estat el dia de Schumacher.
A mi en particular m’hagués fet molta il·lusió veure al Michael a l’esgraó més alt del podi (tot i que em conformo amb un simple podi), al final ha estat quart, per davant d’un Rosberg al que he vist tant nerviós com a Vettel. En part suposo gràcies al nou F-duct totalment legal que el mag Ross Brawn s’ha tret del barret aquesta temporada: el pilot l’acciona amb el DRS.
Romain Grosjean, ai qui ho diria, Räikkönen no ha pogut passar de la Q1, tot una decepció, però és comprensible, la peresa del finlandès farà que tarde encara una mica en posar-se a tó, però estic segur que s’hi posarà. Romain Grosjean sortirà demà tercer, el seu paper juntament amb el de Hülkenberg (a qui des de Fórmula 1 en català sempre hem tingut molta estima) i Pastor Maldonado, son les tres sorpreses més dolces, la joventut i els cotxes que, teòricament, no haurien d’estar tant amunt. Un hurray per a Williams també, que sembla ser s’ha recuperat de la pitjor temporada de la seva història.
Els quals a qui les coses no els ha canviat ni gota és a Ferrari. Ja hi tornem a ser… un any més. Molt sentirem a parar ara per part de la premsa espanyola en general, començaran a córrer rius de sang si seguima així. Avui el Fernando ha quedat encallat a la grava, segurament per portar al límit a un cotxe dolent i misteriós, demà, segurament serà una altra cosa. Lo del Felipe no te nom, perquè segueix conduint per a Ferrari i Buemi i Alguersuari estan fora? Ara resulta que a Maranello no entenen què és l’equilibiri, a veure, us ho explico.
L’any passat al Ferrari li faltava “agarre”, downforce, la força que empeny el cotxe cap al terra i et permet traçar bé i ràpid les corbes. Problema? En general quan mes downforce tens, més resistència aerodinàmica tens, perquè augmentes la superfície en la que l’aire t’empeny el cotxe, és a dir, com més agarre tens, més et frena l’aire el cotxe. L’any passat no teniem downforce? Doncs ara en tenim massa! I a sobre, no el sabem aprofitar perquè el cotxe segueix sent bastant nerviós però a sobre… 15km/h més lent a les rectes. Fantàstic, perquè ens costarà doblar als Marussia. Remontada? Oblidem-nos-en. Alonso dotzè i Massa molt pitjor.
Per cert.. gairebé se m’oblida, Hamilton ha fet la Pole… I quina volta! Vint poles per a l’anglès! Iguala el récord d’Alonso. La primera volta a la Q3 ha sigut de les que fan història i Jenson Button ha quedat bastant a prop seu. Molt bona feina de l’escuderia anglesa.
En resum i a falta del millor, que succeirà demà, puc dir que estic tranquil i content. Tenia molta, molta por, de que tornés a ser un any Red Bull, cosa que hagués pogut provocar-li a la Fórmula 1 una estocada mortal. Demà, més i millor.
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’24″922 | |
2 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’25″074 | |
3 | Romain Grosjean | 10 | Renault | E20 | Renault | 1’25″302 | |
4 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | MGP W03 | Mercedes | 1’25″336 | |
5 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’25″651 | |
6 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’25″668 | |
7 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | MGP W03 | Mercedes | 1’25″686 | |
8 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault | 1’25″908 | |
9 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’26″451 | |
10 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’26″319 | |
11 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’26″429 | |
12 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’26″494 | |
13 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | Ferrari | 1’26″590 | |
14 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault | 1’26″663 | |
15 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’27″086 | |
16 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’27″497 | |
17 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault | 1’27″758 | |
18 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT-01 | Cosworth | 1’28″679 | |
19 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT-01 | Cosworth | 1’29″018 | |
20 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’30″923 | |
21 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’31″670 | |
22 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari | 1’26″596 | [**] |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’33″495 | [*] |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’33″643 | [*] |