Crònica del Gran Premi d’Austràlia: Inici prometedor

Apostofolant!!! Acostumats a unes últimes curses del 2011 avorrides i intranscendents el 2012 ha començat amb una tònica totalment diferent: emoció i lluita. Al cap i a la fi, després de 58 voltes, la cursa ha acabat amb una diferència de menys de 5 segons entre els primers quatre classificats. El thriller ha perdurat fins l’últim moment amb canvis a la classificació fins i tot en la darrera volta.
La cursa ha tingut molts punts d’interès diferents: la moderada lluita entre els Mclaren, les remuntades de Fernando Alonso i Kimi Räikkonen i l’actuació de Pastor Maldonado i dels Sauber en són exemples. Personalment m’ho he passat molt bé, i són d’aquells dies que estas content d’haver-te despertat a les 6:50 un diumenge. Això, per sobre de tot, és bo per la Fórmula 1.
De la cursa se’n poden destacar varies coses. Anem pas per pas. Comencem pels principals protagonistes: l’equip Mclaren. Fantàstic paper dels seus dos pilots durant tot el cap de setmana i excel·lent estratègia i política d’equip. La lluita ha estat neta entre els dos anglesos, però no fins al punt absurd de posar en perill un quasi-doblet. Com ja va sent la costum últimament, Hamilton va robar la cartera al Jenson al dissabte, però els diumenges són els dies de Button. Sortida impecable i cap error.
 Excel·lent treball d’equip dels de Woking. La millor parella de pilots diuen…
Red Bull ha minimitzat les pèrdues en un circuit que no s’hauria d’adaptar especialment al seu monoplaça. La meva opinió: Red bull segueix tenint almenys un dels dos millors cotxes. Al dissabte semblava que havien perdut molta força, però per mi encara son els favorits per la cursa de Malàisia i pel campionat. No haurem d’esperar gaire per a saber-ho.

Hi han coses que NO han canviat: Vettel quan no té el dia acaba segon…
El que si és cert és que aquest cotxe ja no va sobre rails. El cotxe segueix sent ràpid, però es veu més difícil de conduir. Hem vist Vettel sortir de pista varies vegades en el transcurs del cap de setmana. Si bé és cert que tots els equips han perdut carga aerodinàmica, en la meva opinió Red Bull ha estat dels equips que més ho ha notat. De tot això me n’alegro. M’encanta que Red Bull estigui “a la lluita”, però no m’agrada que hi estigui ell sol com va passar l’any passat.
Qui de moment no està per gaires lluites és Ferrari, almenys a les posicions capdavanteres. Desfeta considerable de l’equip Ferrari. L’Scuderia se’n va d’Austràlia amb molts tifossi amb el cap abaixat. El cotxe pinta un desastre.Veurem si l’equip és capaç de millorar a passos agegantats. L’any passat no ho va fer. Tenen un xassís nou per Barcelona diuen… Per mi l’únic que ha donat la talla ha estat Fernando Alonso. Hi hagut moments on fins i tot ha lluitat pel podi. Amb els tous ha estat molt més competitiu que amb els durs. El cotxe no va, però almenys funciona bé a les sortides, és millor que res.
Veient la cursa d’avui un es pregunta: Què faria Ferrari sense Fernando
Alonso? el paper de Massa ha estat lamentable, la diferència entre els
dos pilots de l’Scuderia és molt més gran que quan hi havia Schumacher, i
evidentment que quan hi havia Räikkönen. La meva opinió: Massa no ha
tornat a ser el mateix des de l’accident d’Hongria.

No sé jo si el tema està per brindar…

Entrem ara a la zona “dubtes”. Personalment encara no veig clar els rols de Mercedes i Lotus (antiga Renault) en aquest campionat. Crec que el prudent és veure on queden posicionats d’aquí unes curses. És típic de cada any que aquest tipus d’equips comencin molt fort i després es desinflin. Temps al temps.
Els primers semàfors de la temporada:

Scuderia Ferrari i Felipe Massa: Als italians els hi està costant molt tornar a estar a dalt de tot. De Massa millor no en parlem…
Lotus i Mercedes: Dissabte semblava que s’haguessin de menjar el món, diumenge al final, sigui pel què sigui, res de res. A Malàisia sabrem realment “on estan”.
Kimi Räikkönen: Fantàstica remuntada, sobretot després de tant temps fent rallies o corrent en ovals!
Mclaren: Molt bon treball de tot l’equip. Button comença aquest any sabent que pot guanyar a Hamilton.
Williams: Si no hagués estat per la nata de Pastor Maldonado a l’última volta haurien fet més punts a Melburne que en tota la temporada passada.

Red Bull: La meva opinió és que encara repartiran el bacallà, però els hi costarà més.

I el semàfor verd més gran…

Un campionat obert
Prou dictadures esportives. Estarà bé tenir varis pilots lluitant pel títol.

Per cert, felicitats per els vostres pronòstics de la Superporra. Molts heu sumat molts punts, i els que no ja sabeu que tindreu l’oportunitat de remuntar-ho ja al següent cap de setmana.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt.
1 25 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 1:34’09″565 2 58
2 18 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 + 2″139 6 58
3 15 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 + 4″075 1 58
4 12 Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 4″547 5 58
5 10 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 + 21″565 12 58
6 8 Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 36″766 13 58
7 6 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 38″014 17 58
8 4 Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 39″458 22 58
9 2 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 39″556 10 58
10 1 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 39″737 15 58
11 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 39″848 11 58
12 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 57″648 7 58
13 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 1 vuelta 8 57
14 Timo Glock 24 Marussia MR01 + 1 vuelta 20 57
15 Charles Pic 25 Marussia MR01 + 5 vueltas 21 53
16 Bruno Senna 19 Williams FW34 + 6 vueltas 14 52
RET Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 12 vueltas 16 46
RET Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 20 vueltas 18 38
RET Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 24 vueltas 19 34
RET Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 48 vueltas 4 10
RET Romain Grosjean 10 Lotus E20 + 57 vueltas 3 01
RET Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 58 vueltas 9 00
Pedro de la Rosa 22 HRT F112
Narain Karthikeyan 23 HRT F112

Salut i benzina