Prèvia Gran Premi Abu Dabi : Això s’acaba

Aquest cap de setmana es celebra la penúltima cursa del campionat de Fórmula 1 d’aquesta temporada, al circuit de Yas Marina a l’emirat d’Abu Dabi.
Aquest circuit construït a l’Illa Yas, és un exemple clar de la contradicció de la FIA quan parla d’una reducció de costos a la competició. Inclou curses en circuits com aquest, que és un cas clar d’unes inversions desorbitades. Construït sobre una illa artificial, és un gran complexe d’oci, on a més del circuit, hi podem trobar el parc temàtic de Ferrari, un port esportiu, un parc aquàtic, zones residencials, hotels de luxe i moltes altres instal·lacions d’alt standing pels visitants.
Amb el campionat de pilots i constructors en mans de Red Bull i la segona posició del campionat molt de cara per a Jenson Button, pocs al·licients li queden ja a aquesta temporada.
Els equips no portaran evolucions per aquesta cursa, a part d’algun component per la propera temporada que vulguin provar, ja que els tècnics de les fàbriques estan totalment centrats amb els cotxes de l’any vinent.
Com la majoria dels circuits moderns del campionat, el disseny és obra de Hermann Tilke, amb una longitud de 5.554 quilòmetres i que té com a particularitat que comença de dia i finalitza de nit (o més ben dit amb llum artificial). L’altre característica a destacar d’aquest circuit és la sortida de boxes que és mitjançant un pas sota la pista.
Sortida de boxes particular.
Els pneumàtics que portarà Pirelli per aquest gran premi, seran els mitjos i els tous. En aquest aspecte, el circuit de Yas Marina com ja passa al de Barhein, presenta problemes d’adherència degut a la sorra que el vent diposita sobre la pista.
Per aquesta cursa s’han definit dues zones de DRS, amb la zona de detecció a la corba número set, que es podrà activar a la recta de sortida d’aquesta corba i es podrà tornar a utilitzar a la recta de sortida de la corba número deu.
De cara al cap de setmana, crec que veurem el guió de sempre: un Vettel que anirà a totes per emportar-se la pole i la cursa ( ja que pot prendre els riscos que vulgui, perquè ho té tot a guanyar i res a perdre) i tots els altres lluitant al darrera. Jenson Button porta unes curses fantàstiques i en aquesta voldrà assegurar-se la segona posició del campionat, ja que Fernando Alonso prous problemes tindrà per intentar aspirar a repetir el podi de l’última cursa, amb un monoplaça que no ha estat a l’alçada en tot el campionat.
La lluita per la tercera posició del campionat (a meys que Button tingui algún problema seriós en aquesta cursa), serà un dels al·licients d’aquesta i la propera cursa. La medalla de bronze es disputarà entre Alonso i Webber que només tenen una diferència de sis punts. Lewis Hamilton i Felipe Massa esperem que estiguin una mica més tranquils aquest cap de setmana, perquè porten unes últimes curses que sembla que no puguin estar sense tenir algun incident en pista (tot i que sóc dels que creu que el de l’última cursa va ser culpa totalment del pilot brasiler).
Esperem que aquest cap de setmana no tinguin cap incident.

A la part mitja de la graella, hem de destacar la lluita dels equips Toro Rosso i Sauber empatats a punts, que lluiten per la sisena posició del campionat (obtenir la posició pot implicar uns 10 milions més d’ingressos). Jaume Alguersuari és molt optimista per aquest cap de setmana, assegurant que el cotxe esta en el seu millor moment, cosa que certifiquen les seves dues últimes curses amb una setena i vuitena posició, que a més l’han posat onze punts per davant del seu company d’equip Sebastien Buemi.
En definitiva, tot i que sempre sóc optimista de cara a les curses, veig a venir una cursa un xic monòtona, com la majoria d’aquesta temporada, amb un Vettel davant portant la batuta i on només les petites lluites a la part mitja, donaran una mica d’emoció a la cursa. Però tot i això s’haurà d’aprofitar al màxim, perquè amb una cursa per acabar el campionat, venen uns mesos d’abstinència de Fórmula 1 que seran molt durs.
Salut i benzina