Crònica del Gran Premi de Brasil: Per fi: Mark Webber

Ha costat, ha costat molt, però però al final el Mark ha salvat l’honor i ha aconseguit fer-se amb una victòria aquesta temporada. Encara que sigui per la mala fortuna de Vettel (ha corregut tota la cursa amb problemes al canvi) l’australià ha aconseguit una victòria obligada amb el monoplaça que portava i ho ha fet sense cometre cap errada, que no és quelcom fàcil. Ha aprofitat una de les poques ocasions on Vettel ha tingut problemes i ha guanyat la cursa amb l’estil del seu company d’equip.

 
Webber, un home que necessitava guanyar
 
L’ultim Gran Premi ha estat força avorrit i lineal. Els punts d’interès potser s’han centrat amb la lluita Vettel-Button-Alonso. L’asturià ha fet un avançament espectacular al Jenson, però al final, com és costum, la millor gestió dels pneumàtics de l’anglès ha deixat fora del podi al nano. En quan a Vettel, ni els problemes amb el canvi han estat suficients perquè els no-Red Bull l’ensumessin.

 
Guany qui guanyi, tots tenim clar el número 1 aquesta temporada…
 
El pilot local Felipe Massa s’ha aprofitat de l’abandonament de Hamilton per fer-se amb la cinquena posició. En uns moments de la cursa tots ja ens veiem avenir un episodi més de la trifurca entre aquests dos pilots, però tot ha estat nét i sense problemes. El Lewis ha hagut d’abandonar per problemes en el canvi, completant així la pitjor temporada de la seva vida dins el marc de la Fórmula 1 i la primera en què s’ha vist clarament superat pel seu company d’equip.

 
Massa fent uns “donuts” per l’afició

Semàfors



Mark Webber: Finalment…
Sebastian Vettel: Aquest noi no necessita ni un canvi en condicions
 
Jenson Button: Brillant com tota la temporada
 
Ja queda menys… per la temporada 2012!

 

La marxa de Rubens Barrichello: Especialment trist, ja que personalment penso que ell volia continuar.

 
 
La cursa: per Déu, curses emocionants i transcendents una altre vegada JA!. Amb ganes de que comenci la nova temporada.


Potser el què pertoca és fer una ullada a com ha quedat finalment la classificació:

Pos. Pilot Escuderia GP
disputats
Victories Podis Poles Voltes ràpides Punts
1 Sebastian Vettel Red Bull   17   11   16   13   3 374
2 Jenson Button McLaren   17   3   10   3 240
3 Fernando Alonso Ferrari   17   1   9   1 227
4 Mark Webber Red Bull   17   9   3   5 221
5 Lewis Hamilton McLaren   17   2   5   1   3 202
6 Felipe Massa Ferrari   17   2 98
7 Nico Rosberg Mercedes   17 75
8 Michael Schumacher Mercedes   17 70
9 Vitaly Petrov Lotus Renault   17   1 36
10 Nick Heidfeld Lotus Renault   11   1 34
11 Adrian Sutil Force India   17 30
12 Kamui Kobayashi Sauber   17 27
13 Jaime Alguersuari Toro Rosso   17 26
14 Paul di Resta Force India   17 21
15 Sébastien Buemi Toro Rosso   17 15
16 Sergio Pérez Sauber   15 14
17 Rubens Barrichello Williams   17 4
18 Bruno Senna Lotus Renault   6 2
19 Pastor Maldonado Williams   17 1
20 Pedro de la Rosa Sauber   1 0
21 Jarno Trulli Team Lotus   16 0
22 Heikki Kovalainen Team Lotus   17 0
23 Vitantonio Liuzzi Hispania   16 0
24 Jérôme d’Ambrosio Marussia Virgin   17 0
25 Timo Glock Marussia Virgin   15 0
26 Narain Karthikeyan Hispania   9 0
27 Daniel Ricciardo Hispania   9 0
28 Karun Chandhok Team Lotus

El flamant bi-campió del món ha aconseguit una distància de 122 punts (gairebé 5 curses) al segon classificat que finalment ha estat Jenson Button. L’excampió amb Brawn GP ha fet una molt molt bona temporada i ha tret 43 punts al seu company d’equip i suposat líder de Mclaren. La manera amb la què gestiona els pneumàtics ha set molt rellevant per aconseguir tal fita. La tercera posició ha estat una sorpresa d’última hora i se l’ha endut Mark Webber en detriment de Fernando Alonso. El Mark ha quedat a 134 punts del seu company d’equip i ha aconseguit uns resultats que, en la meva opinió, no estan a l’altura del cotxe que duia. Molts deien l’any passat que si Webber no guanyava al 2010 no guanyaria mai més. Potser tenien raó. Alonso al final només ha pogut ser quart, però és un quart amb bon sabor de boca, vist que ha fet més del doble de punts que el seu company d’equip i s’ha estat barallant amb pilots que duien monoplaces millors. Molts diuen que és la seva millor temporada des de que està a la F1.

A Can Mercedes al final Rosberg ha quedat davant del Michael. No obstant això, aquesta vegada, i a diferència de 2010, penso que el “Kaiser” ha donat una molt bona imatge, col·locant-se amb moltes curses per sobre del seu company d’equip i per sobre de les possibilitats naturals del seu cotxe. De totes maneres no sé si el Michael podrà estar gaire més anys en una posició on no pugui lluitar pel títol… és una cosa antinatural en ell.

Al final en Petrov ha fet només 3 punts més que el Heidfield, tot i que l’alemany s’ha perdut pràcticament mig campionat. El Bruno només ha aconseguit 2 miserables punts. La Fórmula 1 és injusta. Què hi farem!. Esperem que la senyora injustícia no passi també per l’escuderia B de Red Bull: Toro Rosso. El Jaume Alguersuari ha aconseguit 11 punts més que el Buemi. Li falta guanyar una mica de consistència, però està clar que la plaça hauria de ser per a ell.

Definitivament aquesta no ha estat una temporada brillant. De fet crec que ha estat la pitjor que he vist. Els punts d’interès han estat molt pocs i això s’ha reflectit també a la participació a la comunitat de tothom, articulistes i lectors (articles, comentaris, superporra, facebook…). A vegades els esports tenen temporades bones i dolentes, la de moto GP també ha estat força avorrida i moltes lligues de futbol també ho són. Des de Fórmula1EnCatalà per això hem sigut consistents i hem publicat totes les cròniques de totes les curses, perquè pensem que vinguin bones o dolentes el nostre deure és tirar endavant el nostre projecte i millorar cada dia.

Esperem doncs una fantàstica temporada l’any vinent, i esperem viure-la amb tots vosaltres. Gràcies per seguir-nos!


Salut i benzina