Crònica del Gran Premi del Japó: l’apoteosi d’un crack

Per si algú en tenia algun dubte, Sebastian Vettel ja és oficialment campió del món de Fórmula 1 per segon any consecutiu, i es converteix així com a bicampió del món més jove de la història de la Fórmula 1. Entra doncs a un selecte “Hall of fame” on només hi ha, ordenats cronològicament, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Mika Häkkinen, Alain Prost, Ayrton Senna, Nelson Piquet, Niki Lauda, Emerson Fitipaldi, Jackie Steward, Graham Hill, Jack Brabham, Jim Clark, Juan Manuel Fangio i Alberto Ascari. Només 15 persones ho han aconseguit i Vettel és una d’elles.

Però la història de Vettel estic segur que no acaba aquí. Amb la seva edat, es pot dir que l’únic que ha fet la seva carrera és començar. Molts deien que defensar el número 1 el portaria a errors i a inseguretat, ans el contrari, el Vettel d’aquest any és més segur, ràpid, intel·ligent i competitiu que el de l’any passat. S’ha convertit amb el pilot perfecte, una màquina de guanyar que si li dones l’eina adequada no dona opció. Només m’ha decepcionat la seva celebració, absolutament sosa i previsible comparada amb la de l’any passat.


Així doncs, des de Fórmula1EnCatalà només podem dir:


2, com les Natilles!!

Queda es clar parlar de la cursa, doncs això és una crònica d’un Gran Premi. La cursa ens va demostrar que, estigui o no tot decidit, encara val la pena mirar “La Fórmula”. En el fons els pilots prefereixen guanyar curses que guanyar el subcampionat i s’esforçaran per fer-se amb elles de la mateixa manera que ho fan sempre. Personalment va encantar-me la cursa i no se m’acudeixen gaires coses millors a fer un diumenge al matí que mirar-la. Canvis de líder, lluites, estratègies, pneumàtics, en fi… Fórmula 1. La lluitada victòria de Button ha quedat emmascarada pel títol de Vettel, però el Jenson va fer una altre cursa IM-PRE-SSIO-NANT. Felicitats també a tu Jenson, t’estas consolidant com a pilot número 1 a can Mclaren i vas demostrar una vegada més que és el pilot més intel·ligent de la graella i qui millor entén els Pirelli.


La parella de moda al Japó

I ja que és dia de felicitacions, no podem deixar de donar l’enhorabona a Fernando Alonso, que ha fet novament una cursa absolutament perfecte on ha col·locat el Ferrari en una desconeguda segona posició. Alonso ja porta 8 podis, mentre que el millor resultat de Massa és un cinquè. A nivell de pilotatge (i no de resultats), també és la temporada de Fernando Alonso.


En efecte, una japonesa amb una bandera asturiana

Qui ha seguit la progressió de les últimes curses han estat Michael Schumacher i Lewis Hamilton. El Michael, que va ser el més llest en el Safety Car, finalitza de nou amb una meritòria sisena posició. Atenció perquè està tan sols a 3 punts de Rosberg. El Lewis ha tornat a “desprogressar” i ha set el pilot destructiu que ens té acostumat els últims Grans Premis. Es diu que Felipe Massa ja s’ha comprat un ninot per Ebay per fer-li Vodoo.

Els Pirelli van tornar a ser part de l’espectacle. No sé si hi han hagut altres curses on aquests hagin caigut de rendiment d’una manera tan dràstica. Entrar una volta massa tard podria suposar perdre de l’òrdre de dos o tres segons respecte al teu perseguidor. Tampoc va quedar en l’oblit un DRS que va propiciar molts avançaments.

Com sempre, acabem amb els semàfors:

Sebastian Vettel: You are the World Champion!!! Again!!
Jenson Button: Per una nova victòria Buttoniana. Està creant un estil molt “gentleman” a l’hora de guanyar curses.
Fernando Alonso: Lluitador i ràpid com ens té acostumats.
Michael Schumacher: No m’havia cregut mai la tornada de Schumacher en posicions capdavanteres. M’ho estic començant a creure.


Williams: 14è i 17è. Podria Kimi Räikkonen millorar això?
HRT: Noi, no hi ha manera d’aixecar el cap…


Un final prematur: les curses que queden no seran el mateix sense la “salsa” del títol en joc, però segur que valdran la pena.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt.
1 25 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 01:30:53.427 2 53
2 18 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia + 1″160 5 53
3 15 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 + 2″006 1 53
4 12 Mark Webber 2 Red Bull RB7 + 8″071 6 53
5 10 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 + 24″258 3 53
6 8 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 + 27″120 8 53
7 6 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia + 28″240 4 53
8 4 Sergio Pérez 17 Sauber C30 + 39″377 17 53
9 2 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 + 42″607 10 53
10 1 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 + 44″322 23 53
11 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 + 54″447 11 53
12 Paul di Resta 15 Force India VJM04 + 62″325 12 53
13 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 + 63″705 7 53
14 Pastor Maldonado 19 Toro Rosso STR6 + 64″194 16 53
15 Jaime Alguersuari 12 Williams FW33 + 66″623 14 53
16 Bruno Senna 30 Lotus Renault R31 + 72″628 9 53
17 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 + 74″191 13 53
18 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 + 87″824 18 53
19 Jarno Trulli 21 Lotus T128 + 96″140 19 53
20 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 + 2 vueltas 21 51
21 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 + 2 vueltas 20 51
22 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 + 2 vueltas 22 51
23 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 + 3 vueltas 24 50
RET Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 + 42 vueltas 15 11
Seguiu les últimes curses de l’any amb nosaltres

Salut i benzina