Crònica Pole Position GP de Singapur: Què esperaveu?

Qui dubta avui en dia de la fermesa d’aquest dit índex?

La pregunta pot semblar molt dura però… Què esperaveu? Sebastian Vettel domina i acabarà aquest campionat amb mà de ferro. I no passa res. I no hi ha res a fer. Durant aquest temps, aquesta dil·latada temporada en la que el Sebastian porta onze poles, de ben segur que l’Alemany s’ha guanyat tants seguidors com detractors i de ben segur que uns s’ho deuen estar passant de p**a mare i els altres senzillament es pregunten “Què esperaveu?”
El resultat de la classificació d’avui és digna d’Scalextric i de disposició llògica de la situació que viu el campionat: 2 Red Bulls, 2 McLarens, 2 Ferraris, 2 Mercedes GP i 2 Force India. Amb el permís de Force India aquest és el que hom reconeix com a ordre natural de qualitat general del monoplaça, com si de cop i volta la influència del pilot en tot plegat s’hagués esfumat miraculosament del mapa. Ja dins dels equips l’única sorpresa la trobem en el fet que Button estigui per davant de Hamilton, amb la seva volta frustrada al final, i que -a mi em segueix sorprenent- el Fernando sigui un segon més ràpid que Felipe Massa -Ferrarristes del món, recordeu 2009? Doncs si no fos pel Fer, estaríem igual, no ho dubteu-. Les coses son de tal manera que ni el Michael, ni Sutil ni di Resta han fet l’esforç de depentinar-se en la nocturnitat Asiàtica.
El fet que els murs estiguin tan aprop de la traçada i les particularitats del circuit, com sempre, faran que avançar, com sempre, sigui extremadament difícil, aleshores cal pensar, podrà el Fernando tenir la sortida de l’anterior GP? Si és així, podrà resistir? Sortirà Webber tan malament com sempre i es tornarà a fer evident la diferència amb el Sebastian? Controlarà els nervis Hamilton? S’enfonsarà Button en una cursa sense cirucmstàncies extraordinàries?
Ja fa temps que vàrem comprendre que per disfrutar d’aquest campionat, havíem de disfrutar cursa a cursa puix d’altra manera és impossible: des de la primera cursa, vaig tenir clar que no hi hauria color. No podem pensar en el campionat demà, està dat i beneit, l’únic que podem fer és disfrutar d’aquestes horetes que ens proporiconaran cada dues setmanes amb un Vettel campió, d’ara, fins a finals de Novembre.
Per cert, malament el pobre Jaume, dues posicions darrere Buemi, qüestions de configuració del monoplaça. Esperem que així sigui.
Salut i benzina i esperança de que demà… passem una bona estona.
Pos. Piloto Dorsal Equipo Chasis Motor Tiempo
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’44″381
2 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’44″732
3 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 1’44″804
4 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’44″809
5 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’44″874
6 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’45″800
7 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’46″013
8 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes
9 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes
10 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes
11 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari 1’47″616
12 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 1’48″082
13 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth 1’48″270
14 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’48″634
15 Bruno Senna 9 Lotus Renault R31 Renault 1’48″662
16 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’49″862
17 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari
18 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Renault 1’49″835
19 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 1’50″948
20 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 1’51″012
21 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’52″154
22 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’52″363
23 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 Cosworth 1’58″404
24 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth 1’52″810