
Els focs d'artifici saluden al campió
Com no podia ser d'una altre manera, Sebastian Vettel amplia la seva col·lecció de trofeus amb la brillant i merescuda copa de l'edició 2011 del Gran Premi de Singapur. En Seb, que ja porta 50 curses a l'equip Red Bull de les quals 25 han acabat amb victòria, torna a veure com una cursa nocturna el consagra com a campió del món. Un altre lloc, però una altra vegada. Tot i que les matemàtiques no l'acrediten com a tal, el fet de que simplement hagi d'aconseguir un punt en les següents 5 curses sí que ho fa. Enhorabona campió: ets un crack. Has clavat una pallissa de les que fan història no només a Ferrari i Mclaren, sinó també al teu propi company d'equip. T'has guanyat el respecte de molts que l'any passat t'acusaven d'haver guanyat "de carambola" protagonitzant un campionat absolutament perfecte, de rècord. Faria falta mirar quants pilots han aconseguit una gesta de tal calibre, però a mi només em ve al cap Nigel Mansell i Michael Schumacher.

Em pregunto si la celebració oficial del títol d'aquest any serà tan emotiva com la de l'any passat.
Sense deixar encara el tema Vettel, caldria parlar de la, una altre vegada, excepcional cursa que ha protagonitzat l'alemany. Aquest que ha rodat almenys un segon més ràpid per volta que tota la resta durant pràcticament la cursa sencera i ni safety cars ni un Button agressiu a les últimes voltes han pogut ni tan sols posar en perill la seva victòria.
De la cursa de Singapur (més aviat discreta per cert) en podem destacar varies coses. Una d'elles és sens dubte la novament impecable cursa de Jenson Button. Ja va superar al Lewis a la sessió de classificació i en cursa ho ha tornat a fer. Execució perfecte en una cursa on una millor posició era absolutament impossible. L'altre cara de la moneda ha estat Lewis Hamilton que s'ha vist novament involucrat en un accident. Molts al grup del Facebook ens han etiquetat com a "antiHamiltons". Jo no em considero tal, però la realitat és que el jove anglès no està protagonitzant el seu millor any. Els accidents en els què s'involucra per la seva agressivitat excessiva fan que sempre veiem el Lewis fent dues curses: una al principi lluitant per davant i una al final remuntant des del darrere a ritmes colossals. Al començar l'any tothom tenia clar que ell era el número 1 a Mclaren. Està clar ara? De totes maneres em refermo en què és un espectacle veure'l pilotar i potser més pilots haurien de ser com ell. L'accident d'avui es deu degut un accés d'optimisme amb l'avançament, però no és per crucificar-lo.
Tampoc ens podem deixar de remarcar el deja vu múltiple que hem tingut amb Alonso i Webber. L'asturià comença amb una magnifica sortida i l'australià amb una de pèssima, però al final veiem com les posicions sempre s'acaben invertint. Bona cursa d'ambdós per cert. Sento força pena per Schumacher, jo el veia novament a la cinquena posició, però l'errada ha estat seva. També plorem l'abandonament d'Alguersuari i la posició final de Felipe Massa en una cursa on ho estava fent prou bé, però que el xoc amb Hamilton, l'ha deixat absolutament K.O i no s'ha sabut aixecar més.
De la cursa de Singapur (més aviat discreta per cert) en podem destacar varies coses. Una d'elles és sens dubte la novament impecable cursa de Jenson Button. Ja va superar al Lewis a la sessió de classificació i en cursa ho ha tornat a fer. Execució perfecte en una cursa on una millor posició era absolutament impossible. L'altre cara de la moneda ha estat Lewis Hamilton que s'ha vist novament involucrat en un accident. Molts al grup del Facebook ens han etiquetat com a "antiHamiltons". Jo no em considero tal, però la realitat és que el jove anglès no està protagonitzant el seu millor any. Els accidents en els què s'involucra per la seva agressivitat excessiva fan que sempre veiem el Lewis fent dues curses: una al principi lluitant per davant i una al final remuntant des del darrere a ritmes colossals. Al començar l'any tothom tenia clar que ell era el número 1 a Mclaren. Està clar ara? De totes maneres em refermo en què és un espectacle veure'l pilotar i potser més pilots haurien de ser com ell. L'accident d'avui es deu degut un accés d'optimisme amb l'avançament, però no és per crucificar-lo.
Tampoc ens podem deixar de remarcar el deja vu múltiple que hem tingut amb Alonso i Webber. L'asturià comença amb una magnifica sortida i l'australià amb una de pèssima, però al final veiem com les posicions sempre s'acaben invertint. Bona cursa d'ambdós per cert. Sento força pena per Schumacher, jo el veia novament a la cinquena posició, però l'errada ha estat seva. També plorem l'abandonament d'Alguersuari i la posició final de Felipe Massa en una cursa on ho estava fent prou bé, però que el xoc amb Hamilton, l'ha deixat absolutament K.O i no s'ha sabut aixecar més.
Acabem com sempre amb els semàfors:

Jenson Button: L'últim home que "teòricament" pot guanyar encara a Vettel mereix un semàfor verd.
Paul di Resta i Force India: Són l'equip que més bé ha entès els pneumàtics tous. L'Escocès ha finalitzat en una flamant sisena posició.

Jaume Alguerusari: Definitivament no ha estat el cap de setmana del nostre compatriota.
Lewis Hamilton: Necessita calmar-se per poder demostrar un altre cop com d'eficaç pot arribar a ser.

Lotus Renault: Cap de setmana desastrós on s'han estat barallant ni més ni menys que amb l'altre escuderia Lotus!
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Volt. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB7 | 01:59'06"757 | 61 | |
2 | 18 | Jenson Button | 4 | McLaren | MP4-26 | + 1"737 | 61 | |
3 | 15 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB7 | + 29"279 | 61 | |
4 | 12 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | 150º Italia | + 55"449 | 61 | |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 3 | McLaren | MP4-26 | + 67"766 | 61 | |
6 | 8 | Paul di Resta | 15 | Force India | VJM04 | + 111"067 | 60 | |
7 | 6 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes GP | MGP W02 | + 1 vuelta | 60 | |
8 | 4 | Adrian Sutil | 14 | Force India | VJM04 | + 1 vuelta | 60 | |
9 | 2 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | 150º Italia | + 1 vuelta | 60 | |
10 | 1 | Sergio Pérez | 17 | Sauber | C30 | + 1 vuelta | 60 | |
11 | Pastor Maldonado | 12 | Williams | FW33 | + 1 vuelta | 60 | ||
12 | Sébastien Buemi | 18 | Toro Rosso | STR6 | + 1 vuelta | 60 | ||
13 | Rubens Barrichello | 11 | Williams | FW33 | + 1 vuelta | 60 | ||
14 | Kamui Kobayashi | 16 | Sauber | C30 | + 2 vueltas | 59 | ||
15 | Bruno Senna | 30 | Lotus Renault | R31 | + 2 vueltas | 59 | ||
16 | Heikki Kovalainen | 20 | Lotus | T128 | + 2 vueltas | 59 | ||
17 | Vitaly Petrov | 10 | Lotus Renault | R31 | + 2 vueltas | 59 | ||
18 | Jerome d'Ambrosio | 25 | Virgin Racing | VR-02 | + 2 vueltas | 59 | ||
20 | Daniel Ricciardo | 22 | Hispania | F111 | + 4 vueltas | 57 | ||
21 | Vitantonio Liuzzi | 23 | Hispania | F111 | + 4 vueltas | 57 | ||
19 | Jaime Alguersuari | 19 | Toro Rosso | STR6 | + 5 vueltas | 56 | ||
22 | Jarno Trulli | 21 | Lotus | T128 | + 14 vueltas | 47 | ||
23 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes GP | MGP W02 | + 33 vueltas | 28 | ||
24 | Timo Glock | 24 | Virgin Racing | VR-02 | + 52 vueltas | 37 |
Aneu preparant el sushi, que ens veiem al Japó! El Sebastian ja pot preparar un altre casc especial
Salut i benzina
Cap comentari:
Publica un comentari