Crònica Pole Position Gran Premi de Gran Bretanya: I ja en tenen 9 de 9

Faci el que faci la FIA, es modifiquin les normes o es limitin els escapaments bufats, el que esta clar és que Red Bull continua tenint el millor monoplaça de la graella i al circuit de Silverstone, ens ho han tornat a demostrar una vegada més.

La pole position d’avui a Silverstone, ja s’ha estat corrent des d’els primers entrenaments dins el paddock  i a les oficines de la FIA, amb els equips presentant al·legacions sobre la nova normativa dels escapaments bufats, que en el cas dels motors Renault i Mercedes esgrimien la possibilitat de que aquesta decisió pogués provocar problemes de fiabilitat o inclús el trencament del motor. Això desencadena una primera rectificació dels comissaris que permetria als equips amb motor Renault augmentar el bufat fins a un 50% i que les escuderies amb motor Mercedes també podríen treballar amb un bufat lleugerament superior per mantenir la fiabilitat mecànica, cosa que immediatament fa que els altres equips posin el crit al cel i tornin a haver-hi al·legacions i protestes, tornant a rectificar la FIA i retornant a la norma original del 10% (quan els cotxes girin a 12.000 rpm i podent augmentar fins al 20% quan funcionin al màxim de revolucions). La veritat és que amb tantes rectificacions al final ningú no tenia clar com han sortit els cotxes a la classificació d’avui i com quedarà finalment la norma per la cursa de demà, ja que encara es parla de que hi haurà reunions aquesta tarda.

L’australià ha aconseguit la pole a Silverstone

Per animar-ho tot una mica més, les sessions de qualificació s’han disputat sempre sota l’amenaça de que la pluja comencés en qualsevol moment i ha fet que tant en la Q1 com en la Q3, el final de la sessió hagi estat un temps inútil, ja que amb l’aparició de l’aigua ja no es podien millorar els temps i els equips han preferit guardar els pneumàtics per la cursa de demà. Aquesta aparició de la pluja al final de la Q3 és el que ha permès que Webber s’endugués la seva segona Pole Position, ja que Vettel no ha tingut una segona oportumitat per millorar el temps del seu company i per tant Red Bull continuí obtenint  totes les poles d’aquesta temporada.

Per la seva part sembla que Ferrari ha pogut millorar el seu cotxe i acostar-se una mica més als monoplaces de la marca de la beguda energètica, amb una tercera posició de Fernando Alonso, que només ha quedat a poc més d’una décima del temps de la pole de Webber i un Felipe Massa quart (encara que amb una diferència molt més gran, a més de mig segon del seu company d’equip).

On sembla que continuen els problemes és a McLaren, on Button ha obtingut un cinquè lloc (però a un segon i mig del millor temps) i un Hamilton que probablement s’ha vist molt penalitzat per l’aparició de la pluja a mitja sessió de qualificació, encara que en les seves declaracions després de la sessió de qualificació deia que la seva posició tenia que veure amb l’estratègia de l’equip de cara a la cursa de demà.

Sembla que Ferrari es va acostant poc a poc a Red Bul

Probablement la sorpresa d’aquesta sessió de qualificació, és el fet de que tres pilots no habituals com són Paul Di Resta, Pastor Maldonado (que porta un cap de setmana espectacular) i Kamui Kobayashi, estiguin demà a la cursa entre les deu primeres posicions de sortida a la graella.

Jaume alguersuari, no ha aconseguit passar de la Q1 (tot i que a aconseguit acabar davant del seu company), supeditat també per la pluja que ha aparegut durant la sessió i que no li ha permès fer un temps per passar a la Q2, encara que optimista com és ell, diu que així disposarà de més pneumàtics nous per demà i plantejar una cursa com a València.

Vist lo vist avui a la classificació, demà es presenta una carrera que pot ser molt emocionant, amb un Hamilton a la desena posició que no pensa conservar gaire estona (que tremolin els de davant), un Alonso que espera com deia a la roda de premsa post-classificació, estar demà al podi amb els pilots de Red Bull i si pot més amunt que ells i on per acabar d’animar la festa, podria aparèixer la pluja que sempre fa que la cursa sigui una mica més boja i imprevisible.

La taula de classificacions ha quedat de la següent manera :
 

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’30″399
2 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’30″431
3 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’30″516
4 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’31″124
5 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 1’31″898
6 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes 1’31″929
7 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth 1’31″933
8 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari 1’32″128
9 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’32″209
10 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’32″376
11 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes 1’32″617
12 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari 1’32″624
13 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’32″656
14 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Ferrari 1’32″734
15 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 1’33″119
16 Nick Heidfeld 9 Lotus Renault R31 Renault 1’33″805
17 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 1’34″821
18 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’35″245
19 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’35″749
20 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’36″203
21 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 1’36″456
22 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’37″154
23 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth 1’37″484
24 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 Cosworth 1’38″059

Salut i benzina