Crónica GP de Gran Bretanya: Primera derrota clara de Red Bull

Hola amics! Ara feia bastant que no escrivia per aquí, espero poder-ho fer més sovint. Ahir, com a diferència amb els altres grans premis que hem presenciat aquest any, Red Bull va ser derrotat, sense errors propis o pneumàtics caient de rendiment. El marge de victòria va ser el més gran, i Fernando Alonso en principi no hagués necessitat el retard a la segona parada de Sebastian Vettel per a guanyar. De totes maneres, i amb les normes dels difusors bufats a punt de tornar a canviar, no sabrem si Ferrari està millor o si a RBR realment l’afecta la prohibició dels escapaments.

La cursa es va iniciar amb la pista mig molla, mig seca. La part amb aigua en tenia tanta que tothom va sortir amb els pneumàtics intermedis. Al davant, Mark Webber va tornar a desaprofitar la pole i es va veure superat per Vettel, amb Alonso tercer, mentre Lewis Hamilton mirava de progressar des de la desena posició.

Estava cantat que els intermedis no durarien molt, però el canvi es va fer de manera mig accidental. Michael Schumacher va colpejar el Sauber de Kamui Kobayashi, trencant el morro i rebent un stop & go de 10 segons. Al posar els pneumàtics de sec, tothom va veure que el Kàiser -que malgrat tot seria nové- corria més i es varen decidir a entrar.

Jenson Button va entrar a la volta 11; Alonso, Webber i Hamilton a la 12 i Vettel i Massa a la 13. Més aviat va ser millor, ja que Vettel va perdre una mica del seu liderat, però inicialment les coses semblaven sota control i fins i tot Alonso perdia temps i una posició respecte Hamilton.

Però unes voltes després, el Ferrari de sobte va tornar-se el millor cotxe amb els pneumàtics tous i, aprofitant que especialment Vettel i també Webber tinguéssin parades lentes, Alonso i Hamilton varen trobar-se primer i segon.

L’espanyol va augmentar la seva distància i va liderar còmodament fins al final, mentre que a la tercera parada les opcions de McLaren se’n anaven en orris. Hamilton perdia el segon lloc amb Vettel i Button havia d’abandonar després de marxar amb la roda davantera dreta sense collar. També hi va haver problemes a Force India, amb una parada lentíssima per a Paul di Resta (que podria haver puntuat), i a Sauber, on Kobayashi gairebé s’emporta Rubens Barrichello per davant.

Del final de la cursa destacar que Hamilton va haver d’estalviar benzina, essent avançat per Webber i gairebé per Massa en unes últimes corbes d’infart. Per la seva banda, Webber va arribar a contactar amb Vettel, i a pesar de les ordres per la ràdio, no es va estar d’atacar el seu company, sense èxit.

La resta del top 10 va anar a dues parades, especialment Nick Heidfeld (8) i Jaume Alguersuari (10) recuperant molts llocs des de la posició que ocupaven a la graella. Nico Rosberg va ser sisé amb un gran Checo Pérez 7é.

Conclusions que queden? Que McLaren segueix tan inconsistent, que Ferrari sembla més a prop, que Renault està cada cop més lluny… De fet un pot detectar que tots els cotxes amb motor Renault van quedar més enrere del normal. Si aixó té a veure amb els escapaments o no, ja es motiu de discussió. Però com que en principi els equips han acordat amb la FIA tornar a la reglamentació original dels escapaments (és a dir, tot permès), potser a Alemanya tornem a tenir els Red Bulls dominant…

Fernando Alonso: victòria clara i merescuda
Jaume Alguersuari: tercer GP consecutiu als punts
Lewis Hamilton: En una cursa on el DRS no va tenir tant protagonisme, segueix sent el que ens dóna més espectacle.

Michael Schumacher: Ha de deixar de trencar alerons davanters.
Force India/McLaren: Greus errors a boxes que deixen a pilots britànics sense punts.

FIA: Els que seguim la F1 ja hi estem acostumats, però no és seriós canviar les normes dues vegades al dia.
Team Lotus (el verd): Els dos cotxes van plegar en 10 voltes: malament.