Crònica GP d’Alemanya: Necessitàvem un altre heroi

Un mundial paral·lel… sense Vettel
Resa la cançó de Tina Turner  “We don’t need another hero”, nosaltres òbviament volem; tot el contrari. Tenim un gran “heroi” Sebastian Vettel que per primera vegada en moltes curses ha tingut “problemes”, i no se n’ha sortit ni molt ben parat, ni tampoc molt malt parat. Ha quedat quart. Alguns tenim l’esperança de que sigui la continuació del  canvi iniciat a Silverstone, així que efectivament, no necessitem un altrre heroi: necessitem més antiherois.
Per una vegada les circumstàncies que afavoreixen a Hamilton, han convergit i el seu estil de conducció agressivo-característic ha funcionat a la perfecció i s’ha acompassat a les baixíssimes temperatures de l’infern verd de Nürburing, convertint-se en el nou antiheroi, junt amb Fernando Alonso. I és que el brindis que ens han proporcionat Lewis, Fernando i Mark ha sigut increïble, la lluita amb doble avançament entre el Lewis i el Mark amb el Fernando per darrere “Deixeu de parlar quan estic conduint!” entre les voltes 12 i 14 i la sortida del box de Lewis i Fernando a la 16 ha sigut apoteòsic. La sortida que ha hagut de suportar Vettel entre els dos Ferraris ha sigut d’infart. Jo no ho aguantaria, em fondria com la mantega entre el sàndvitx que li han fet el Fernando i Felipe. Tot això Digne d’un altre mundial, un mundial paral·lel on no hi ha un líder del mundial amb més de tres victòries rodones sobre els seus competidors. Si és que fins i tot qui ho diria però avui fins i tot ha estat protagonista el Felipe Massa que ha fet una cursa molt sólida defensant la seva posició de forma constant i eficient fins que sorpresa ha sigut destrossada, de nou, per una mala intervenció al box de Ferrari.
Irònicament i gairebé de mal gust (tot i que no em vull posar exquisit) Sebastian Vettel ha demanat que “cal millorar el cotxe”, ho haveu vist? A veure, no ens precipitem, podem explicar les circumstàncies: El Red Bull portava una setena marxa més curta, cosa que explica en part la dificultat en adelantar dels Red Bull, tampoc podem demonitzar ara Sebastian Vettel. També hem de recordar el fet que Red Bull segueix tenint problemes amb el seu KERS. També hem de pensar que més de la meitat dels equips s’esperaven una cursa en mullat i sinó que li diguin al Fernando (a les curses molles es consumeix entre un 10 i un 20% menys de combustible) que ha hagut de ser literalment remolcat per Mark Webber repetint una imatge que feia alguna dècada que no veiem.
La imatge del GP
Parlem avui de Buemi (i no del nostre estimat Jaume). La col·lisió amb Heidfeld a la volta 10 és una bona mostra de com s’ha girat la truita dels joves companys fraticides de Toro Rosso. Buemi ha protagonitzat una maniobra molt fosca per la que ha rebut una penalització en la qual ha bloquejat tot i ser-ne conscient a Heidfeld posant-lo en perill evident i fent-lo retirar del gran premi. El Jaume ha adoptat un nou rol dins de l’escuderia des de València i ésclar Buemi ha hagut de reaccionar i ha adoptat un altre rol, essent aquest…. l’erroni. Bé pel Jaume! Bé per l’automobilisme català! Esperem que segueixi en aquest camí! Tot i que avui el Toro Rosso ho ha tingut bastant cruu.
Tot plegat ens dona certes esperances, de que potser POTSER no tot està venut i de que el talent que tenen entre mans Hamilton i Alonso, amb els seus monoplaces inferiors, o molt inferiors (i em refereixo al McLaren, tan sols cal veure el gris paper del Jenson), ens poden fer somniar amb un final de mundial digne de ser disfrutat, perquè sino… ho tenim clar.
Fernando Alonso: el millor pilot de les últimes tres curses, de nou al podi
Felipe Massa: si no li donem avui, no lo donarem mai.
Lewis Hamilton: Ha sigut el seu dia perquè ell s’ho val.


Mercedes GP: Han assumit que són de segona categoria.

Lotus GP: L’equip Lotus, aquest cop amb Chandhok torna al no res tot i el bon estat de forma demostrat últimament.

Ferrari: L’equip segueix perdent punts per errors al gararge, és patològic ja.

Sebastien Buemi: Hi ha un seient de Toro Rosso que sempre està calent i ara és el de Buemi.