Crònica de la Pole Position: HAM + 0,163

HAM + 0,163 no és una equació de física o una constant química, és la distància que Lewis Hamilton ha quedat avui de Sebastian Vettel. Tan l’anglès de Mclaren com el Fernando Alonso han tingut opcions de fer-se amb la pole position fins l’últim moment, però l’últim intent de volta ràpida no ha estat massa beneficiós per cap dels dos aspirants ja que els dos han tingut petites errades. En canvi el Sebastian ha fet la millor volta del dia en un cap de setmana que portava bastant a l’ombra.

No és la primera vegada que se li planta cara a Red Bull en una pole position, però aquesta vegada personalment he quedat especialment esperançat per a poder tenir un final de campionat discutit. El perquè? Mclaren i Ferrari han plantat cara a Red Bull a la POLE d’HONGRIA. Segurament, de tot el campionat Hongria és el circuit on més fàcil hauria de guayar Red Bull, especialment en la pole. Només fa falta veure que l’any passat el baby-kaiser (cada vegada ens creiem més aquest nom) va treure més d’un segon al primer no-Red Bull a la sessió de classificació. Avui només ha pogut treure 163 milèssimes, i Webber surt sisè.

Independentment de com acabi tot això, el què tots volem és un campionat disputat. Si Vettel li costa guanyar a Hongria, veurem què fa a Monza, Spa o Fuji. L’Índia tampoc sembla un circuit pro-Red Bull.


L’ombra de Hamilton cada vegada és més a prop. S’han acabat les victòries fàcils de Vettel?

La sortida pot ser molt interessat. El mateix Alonso (surt cinquè pel cantó net) s’aventurava a dir que és possible col·locar-se primer en els primers segons de la cursa. Es diu que els pilots que surten per l’esquerra (Vettel, Button, Alonso i Rosberg) tindran una avantatge significativa. És un d’aquells llocs que es discuteix sempre si és millor sortir tercer o segon. No us perdeu els primers instants perquè seran els més decisius del cap de setmana.

Pel demés tot força normal, i és fantàstic que pugui qualificar de “normal” el fet que Alguersuari hagi quedat davant del seu company d’equip. El català està “on fire” i ha passat de ser clarament superat pel Buemi a superar-lo amb gràcia i grandesa. La classificació està sent justa amb els seu rendiment, doncs ja va per davant del Buemi i no tinc cap dubte que acabarà l’any davant seu.

Ens quedem tots amb el dubte de quina estratègia triarà cada equip i pilot, doncs estem en una altre cursa de “supertous” i es parla de moltes aturades. Hamilton té un joc per estrenar de supertous més que els altres aspirants. No us en oblideu, pot ser un fet decisiu.

Pos. Pilot Equip Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’19″815
2 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’19″978
3 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 1’20″024
4 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’20″350
5 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’20″365
6 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’20″474
7 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’21″098
8 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes 1’21″445
9 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’21″907
10 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari Sin t’em”o.000
11 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes 1’22″256
12 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Renault 1’22″284
13 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari 1’22″435
14 Nick Heidfeld 9 Lotus Renault R31 Renault 1’22″470
15 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 1’22″684
16 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’22″979
17 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth Sin t’em”o.000
18 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 1’24″362
19 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 1’24″534
20 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’26″294
21 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth 1’26″323
22 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 Cosworth 1’26″479
23 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’24″070 [*]
24 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’26″510

*Buemi l’han penalitzat cinc posicions per la col·lisió amb Heidfield a Alemanya

Salut i benzina!