Prèvia GP de Canadà: El moment de reaccionar

Després de la cursa pels carrers de Mònaco, deixem Europa i fem un salt transoceànic per anar a un altre dels grans circuits mítics de la Fórmula 1, el de Gilles Villeneuve.

En aquest circuit semi-urbà, molt particular per estar situat en una petita illa anomenada Île Notre-Dame, es celebra des de 1967 (amb algunes interrupcions com la del 2009) el Gran Premi del Canadà, que va adoptar aquesta denominació després de la mort del fantàstic pilot canadenc.

D’aquest traçat es molt conegut l’anomenat mur dels campions, que va adoptar irònicament aquest nom quan a la cursa de l’any 1999 s’hi van accidentar Damon Hill, Jaques Villeneuve i Michael Schumacher (tots campions del món) i on molts altres campions i pilots també hi han acabat encastats.

Vista aèria del circuit a Île Notre-Dame
Després de la cursa monegasca on les característiques del circuit van compensar les mancances d’alguns equips, anem a un circuit on la seva configuració provoca una conducció de constants frenades i acceleracions ( stop and go ) i on Pirelli tornarà a portar els mateixos tipus de pneumàtics tous i super tous que es van utilitzar a l’última cursa.

Com en les curses anteriors el comportament dels pneumàtics es una incògnita, ja que a les fortes frenades i acceleracions s’ha de sumar que és un circuit amb una superfície molt variable i on el grip va canviant en les diferents parts del recorregut, que a priori hauria de provocar un fort desgast de les gomes i on segur que els que sofriran seran els motors i especialment els frens.

El DRS en aquest circuit es podrà utilitzar a dos punts, el primer a la recta anterior a la “chicane” del mur dels campions i el segon a la recta d’arribada, veurem si en aquest gran premi és una eina realment útil per propiciar avançaments com hauria de ser teòricament o com en les dues últimes curses no tindrà un paper gaire decisiu.

El mur dels campions
Inicialment totes aquestes característiques del traçat, fan que no sigui una cursa molt òptima per els monoplaces de Red Bull, però en vista de com s’han succeït els grans premis anteriors no seria d’estranyar que tornin a donar la campanada, tot i que l’any passat McLaren va aconseguir un doblet i la tercera posició de Fernando Alonso, va ser el començament de la seva remuntada.

Per Ferrari torna a ser una prova de foc, on ha de demostrar si realment han aconseguit millorar el cotxe amb la reestructuració interna que han efectuat o si lo de Montecarlo va ser només un miratge propiciat per les particularitats del circuit.

Del que podem estar segurs és que com cada any serà una cursa emocionant, amb els pilots apurant al límit els murs (veurem si algun dels campions deixa empremta en el famós mur) i on no són estranys els accidents (cal recordar el terrible accident de Kubica el 2007) amb la consegüent sortida del safety car i tots els al·licients que sempre aporten els circuits urbans.

A més és el lloc on si McLaren i Ferrari volen tenir alguna possibilitat per aconseguir el campionat del món, han de començar a reaccionar, perquè sinó la diferència de punts de Vettel s’anirà convertint en un obstacle insalvable pels seus oponents.

Ferrari i McLaren necessiten reaccionar.

Horaris del Gran Premi de Canadà 2011

  • Primers entrenaments lliures : Divendres 10 de Juny a les 16 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 10 de Juny a les 20 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 11 de Juny a les 16 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 11 de Juny a les 19 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 12 de Juny a les 19 h.

Salut i benzina