Prèvia GP de Turquia: Qüestió de temperatures

Antonio Lobato (estrany començar una prèvia amb aquest nom) comentava avui al seu twitter: “perquè no ens digueu pesats, ara mateix 6º al Circuit”. Pluja, cel gris, tapat, vent de cua, i fred, molt fred. “Rosberg encara té un aspecte més afeminat amb la granota i una bufanda” deien alguns mitjans. Us dic una cosa: no a tots els boxs fa la mateixa “temperatura”.
Hi ha garatges on s’està molt més calentó: McLaren, Mercedes GP i Lotus Renault, en aquest ordre i d’altres on hi fa un fred glacial, Ferrari per suposat i perquè no, Red Bull. I és que a aquestes altures de la temporada la F1 és una competició de cap de setmana: tan fa on estiguis de la taula, si comences el cap de setmana gris i fred, tot sembla gris i fred, així és la Fórmula i això és el que els passa a Red Bull, amb el futur de Mark Webber més a l’aire que mai “si no em quedo aquí em retiro”, rumors el situen a Ferrari com Nico Rosberg, que avui ha estat al capdavant dels segons lliures (al capdavall els que conten, s’han corregut 12 segons més ràpids que els primers sobre mullat).
A Red Bull fa fred perquè aquest matí el jove campió Vettel, ha entrat passat a una corba ha pujat sobre la pintura i s’ha estampat contra un mur destrossant totalment el xassís i no podent participar en els segons lliures, una bandera vermella ben sonada mentre Fernando Alonso marcava el millor temps sobre mullat amb pneumàtics intermitjos (molt ha arriscat l’asturià, una mica de pintura i acabava com Vitelo), un temps que evidentment no marca cap referència puix que els rivals han preferit no arriscar.
A Ferrari ens volien fer creure que venien felices, tres actualizacions aerodinàmiques importants (alerons i frens) s’han quedat a l’aire, als segons lliures el Fernando ha tingut un problema hidràulic i no ha sabut trobar el tó. Massa l’ha passat per sobre.
En resum, no havent passat gaire més aquests dies mentre esperàvem Turquia (comencen a sonar balls de pilots i fins i tot intercanvi d’amos a la F1, tema del que en podríem parlar amb propietat i més endavant). A hores d’ara i tenint a Red Bull i Ferrari un pas endarrere en termes de preparació pel cap de setmana (del coxte poc en sabem, en teoria el KERS del Red Bull ja funciona a la perfecció) ara mateix McLaren i Mercedes semblen els favorits pel cap de setmana, essent la posició de Lotus Renault com és habitual, una incògnita així que…
¿Què millor que esperar a demà a la Pole per veure com ballen els termòmetres?
Ah i recordeu que podeu seguir la Pole per Twitter a @formula1cat amb el hashtag #f1cat