Prèvia GP de Montecarlo: La cursa del Principat

Aquest proper cap de setmana i quasi sense temps de recuperar-nos de la cursa del Circuit de Catalunya, ja tenim la mítica cursa pels carrers de Mónaco, un dels grans premis més antics del campionat (la primera cursa es va celebrar l’any 1929). Considerada la cursa del “glamour,” on es pot veure la gent guapa d’Europa i on hi ha una competició paral·lela per veure qui fa les millors festes nocturnes, qui té el iot més impressionant (i més ple de personatges famosos i de belleses femenines) i que és un reflex bastant clar del que vol representar aquest món (que per alguns la crisi no és cap problema greu).
El Gran Premi del “Glamour”.

En l’àmbit tècnic, en aquest gran premi la marca Pirelli estrenarà els pneumàtics super tous i es parla de que podrien haver-hi estratègies de fins a 5 parades, cosa que no crec que deixi dormir gaire tranquil a Fernando Alonso, després de com van anar les parades a boxes de Montmeló, on els seus mecànics no van estar gaire ràpids respecte als de Red Bull i McLaren. Aquests pneumàtics donen un grau d’adherència molt alt, però sembla que tenen una vida útil de menys de deu voltes, tot i que la part positiva és que donen un ple rendiment des de la primera volta a l’agafar temperatura ràpidament.

Les característiques d’aquest pneumàtic, fa que aquest cap de setmana tingui una gran importància la planificació de les estratègies que adoptin els equips per afrontar el gran premi, ja que una mala estratègia davant tantes possibles aturades, pot enfonsar la cursa a més d’un pilot. També s’ha de tenir en compte la possibilitat de que surti el Safety Car (res estrany en aquest circuit), que pot obligar als equips a fer un ràpid replantejament de les estratègies per adaptar-se al nou escenari que es presenti.
Pirelli presenta la goma super tova

L’altre gran tema de discussió aquests dies a estat si es permetria l’ús del DRS en aquesta cursa, ja que molts equips consideraven que no hi havia rectes prou llargues per la seva utilització i podia resultar perillós. Finalment la FIA ha decidit permetre l’ús de l’aleró mòbil en tot el circuit a excepció de la zona del túnel on s´hi ha considerat que hi podria haver un alt risc d’accident. S’haurà de veure si realment donarà un plus prou significatiu el seu ús al ser un circuit tant revirat i amb una recta de sortida tant curta.

Els tres grans equips arriben a aquesta cita del mundial en circumstàncies molt diferents, mentre Red Bull afronta la cursa amb la tranquil·litat d’haver dominat fins ara tots els grans premis de forma contundent, McLaren continua buscant aquell petit plus que li permeti fer el pas definitiu per poder superar a l’equip de la beguda energètica. El cas de Ferrari és més complicat després del que va passar al Circuit de Catalunya, ja que es troben immersos en un procés intern de reestructuració que ja fa temps que era necessari i que veurem com afecta al transcurs de la cursa d’aquest cap de setmana, tot i que Fernando Alonso confia que aquestes noves gomes de Pirelli els puguin donar alguna cosa més per millorar el rendiment del cotxe.

Ferrari necessita reaccionar i trobar de nou el camí

Però per sobre de tot aquesta cursa és sempre sensacional, veure com els monoplaces van arran dels murs, veure’ls afrontar la primera corba de Saint Devote després de la recta de sortida i encarar la pujada en direcció al Casino on hi ha la corba de Massanet (que és on Alonso es va encastar) i començar la baixada del casino (que és molt més empinada del que pugui semblar per televisió), per anar a negociar la famosa Loews (un dels girs més lents del campionat que es fa en primera), i anar a buscar l’entrada del Túnel que fan tota velocitat per arribar a la frenada de la sortida on es veuen els avançaments més agosarats i continuar pel sector del port esportiu, per arribar a la mítica Rascasse que els porta a Anthony Noghes on ja encaren la recta principal del circuit.

En definitiva una cursa que no us la podeu perdre per les seves peculiaritats, considerada per molts la millor de l’any, que sempre fa les delícies dels aficionats i que aquest any veurem si amb les modificacions que hi ha hagut millora en l’aspecte dels avançaments que és on crec jo que fluixeja una mica.

Horaris del Gran Premi de Mónaco 2011

  • Primers entrenaments lliures : Dijous 26 de Maig a les 10 h.
  • Segons entrenaments lliures : Dijous 26 de Maig a les 14 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 28 de Maig a les 11 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 28 de Maig a les 14 h.
  • Cursa GP de Mónaco: Diumenge 29 de Maig a les 14 h.
Salut i benzina