Prèvia del Gran Premi de Catalunya: Novetats

Aquests últims dies als voltants de “La Fórmula” hi ha hagut més moviment de l’habitual: tot Mclaren a Buenafuente, enrenous de si amb el context de crisi hi ha d’haver Circuit o no, la renovació d’Alonso i la, sempre previsible, polèmica tècnica del 2011 “els difusors bufadors” en diuen. Sembla un broma veritat? o potser una escena de SAW X?

Quan el circ arriba “a casa”, tothom parla dels pallassos. Els medis de comunicació es centren amb el nostre esport, i fins i tot nosaltres sortim per Rac 1! és una setmana en què l’automobilisme agafa el rol del futbol. Aquesta és la nostra setmana, la setmana dels pneumàtics, dels difusors bufadors, dels Alonsos, dels Hamiltons i dels Vettels, és la setmana màgica de l’any. També és la setmana en la qual gent no seguidora de la F1 em fa més preguntes de l’habitual. Tothom em demana el mateix: guanyarà l’Alonso? què són els difusors bufats? La pregunta més divertida sempre és la mateixa: Canvien els pneumàtics amb 3 segons?? però si el meu mecànic tarda una hora! jejje. Aquests 7 dies els aficionats de la Fórmula 1, perquè no dir-ho, som els reis, els qui responem les preguntes de tothom.

I la culminació de tot aquest via crucis de plaer acaba amb el cap de setmana. El pelegrinatge massiu cap a Montmeló és la nostra promesa i el nostre compromís amb l’esport. L’experiència de veure els cotxes en directe és única: el soroll, l’ambient, el fet de tenir-los allà “a tocar”… Com a socis des de fa ja una pila d’anys arribarem a primera hora, muntarem el “xiringuitu” i a petar la xerrada fins la sortida. Jo, el Marc, el Manel en Pere i qui s’apunti al darrere aprofitem per posar-nos el dia.

L’única creu de tot això? El Circuit de Catalunya és un traçat una mica avorrit per curses pel fet de que els avançaments són molt complicats. Però aquest any els pilots tenen una joguina nova: el DRS. En part gràcies a aquest invent aquest any no hi ha hagut cap carrera amb una nota per sota del 8, i amb tota probabilitat Montmeló no serà una excepció. Ara els avançaments són possibles a gairebé tots els Circuits i estic segur que “a casa” veurem una cursa tan o més emocionat que les anteriors. Possiblement, després de molts intents, per fi han trobat l’ingredient secret de la poció màgica!

A la vintivuitena va la vençuda…

S’ha parlat molt de les novetats de Ferrari, però no crec que hi hagi un gran canvi. Al cap i a la fi, fa 15 dies érem a Truquia! Els canvis forts imagino que arribaran a Mònaco amb la supressió del difusor bufat (la paradoxa és que arriba en el circuit on és més important de tot el calendari). Pels que no ho sapigueu, el difusor bufat aprofita l’aire que surt dels escapaments del motor per ajudar a generar grip. Red Bull, com sempre, ja ha anat més enllà i ha aconseguit un mapa de motor que fa que els escapaments “bufin” fins hi tot quan el pilot no dona gas. Aquest mapa es diu que l’usen en les sessions de classificació i explicaria l’enorme diferència entre els dissabtes i els diumenges dels cotxes de la beguda energètica.

Us deixo doncs amb l’entrevista de Buenafuente. Se’m fa curiós veure’ls tots tres assentats i trajats al costat de l’Andreu.

Finalment concloure en què es tracta d’un cap de setmana extraordinària en tot l’any, i en aquest context de crisi que tenim penso que a tots ens agrada sortir de la rutina i veure el què ens agrada i veure-ho amb directe. Molta gent ha lluitat per avui en dia poder tenir la màxima competició de l’automobilisme mundial a casa, no depreciem tota la feina que s’ha fet per aconseguir-ho denegant-nos la possibilitat d’aquesta setmana màgica.

Salut i benzina