Crònica GP de Montecarlo: Coitus Interruptus

No havíem tingut Safety’s fins ara? Doncs ració doble!
Faltaven deu voltes pel final, Sebastian Vettel havia parat una sola vegada, la vida dels seus pneumàtics era una veritable incògnita, Fernando Alonso se li apropava de forma desmesurada, també amb l’incògnita del seu calçat i darrere… un Jenson Button que ho tenia tot de cara: portava rodes fresques i aguantaria sobre el traçat monegasc segur, segur. INCREÏBLE.
Fins aquí havíem viscut un plegat de circumstàncies que havien elevat el GP a l’enèssima potència. Per fí, ens trobàvem davant d’un GP llegendari després de que les ja no tan noves solucions de la FIA haguessin aconseguit, finalment, el resultat esperat, Supertous Pirelli, DRS, KERS. Els tres candidats a la victòria al principat amb tres estratègies diferents ens prometien un final d’infart.
Uns centenars de metres més endavant esperava un tren de mercaderies format per un bon grapat de pilots a punt d’ésser doblats i a falta de 8 voltes pel final es produeix el desastre: després del pas dels doblats el trio guanyador deixa endarrere un munt d’oportunitats als doblats per permutar posicions que aprofiten per burxar una roda de Sutil i una trompada entre Alguersuari i Hamilton i un greu accident de Petrov: Safety Car. Bandera Vermella. Coitus Interrptus.
A partir d’aquí la FIA emprèn una sèrie de decisions que en un bon principi s’entenen i després ja no. Envers d’interrompre la cursa i donar els resultats per vàlids, passat un 75% de la cursa. Es decideix reanudar la mateixa després de retirar el monoplaça de Petrov i de traslladar-lo amb ambulància recordant les tristes imatges que ens va deixar ahir Pérez. Sortosament Petrov tampoc té res trencat i se suposa que l’accident no tindrà altres conseqüències. Bé, tothom esperava que represa la sortida l’emoció seguiria a flor de pell i Vettel que havent tingut una sort impressionant fins a aquest moment del GP les tindria magres per escalfar els seus pneumàtics gastats, de manera que tant Alonso com Button tindrien opcions per escalar posicions… doncs no. No ho entenc, però els tres pilots han pogut canviar pneumàtics. I ésclar així… ja se sap, el Coitus Interruptus es quedava doncs… amb Coitus Interruptus.

That’s what I am talking about drinkin’ baby!

I Sebastian Vettel, de nou: primera posició. Victòria de prestigi. Un altre ditet. La Sort majúscola del campió. Jo de veres, estava convençut que amb les circumstàncies, Button es faria amb la victòria i que el Fernando excel·lent com sempre al volant del seu F150 Italia també tindria la seva oportunitat. De fet tot i no deixar-se enganyar per Red Bull, Ferrari ho ha encertat bastant amb les estratègies, però no s’ens escapa que segurament, al primer pit-stop el Fernando ha perdut la possibilitat de guanyar, donades les circumstàncies posteriors de la cursa.
Ah, per cert, sabem qui ha provocat el primer Safety Car de la temporada no? El que podia haver destrossat les actuacions de Button, Alonso i Vettel (ho han gestionat bé per sort), ha estat, Felipe Massa, com no, el carioca no aixeca cap, avui ha arribat a situar-se quart i no firmava una actuació massa… com dir-ho? Decepcionant, a anys llum del rendiment del Fernando, el Felipe segueix essent un Apèndix d’un equip volcat (llògicament) en l’asturià i és que el Felipe no fa res bé. La seva emocionant lluita fraticida amb Lewis Hamilton l’ha deixat sense direcció, en una acció que jo consider-ho com a circumstància de cursa i posteriorment Felipe s’ha llançat amb un monoplaça que ja no tenia la intenció de fer més cas al Felipe, contra el mur del túnel.
Lewis Hamilton avui ha sigut un pilot bipolar, s’ha barallat amb tothom, inclosa la FIA: “Deu ser perquè sóc negre” fent menció al fet que l’han convocat a declarar 5 cops en 6 curses. Avui Hamilton ha près protagonisme erigint-se com la pantera de Mònco, s’ha enfrontat des de Schumacher (que s’ha fet gran avui davant de Rosberg) fins a Alguersuari, ha patit un Drive-Through, una penalització a la Crono i una penalització en cursa (que no li suposa pèrdua de posició).
Altres protagonistes del dia d’avui: Kamui Kobaiashi a qui la rellançada a fet perdre una posició davant un discret Mark Webber (4rt, vençedor de l’edició de 2010), Adrian Sutil que ha pogut fer un bon paper sense Kimi Räikkönen, Sebastien Buemi, que li està passant la mà per la cara al Jaume i Rubens Barrichello. També ha estat protagonista la sortida d’Alonso amb la qual ha avançat a Mark Webber, tot i que ell ahir ho declarava impossible.
Ara ja sí: tots els campions del món en pista, han guanyat a Mònaco. Podem dir doncs, que a Sebastian, li tocava.
Sebastian Vettel: Amb la sort de cara com avui, és totalment imparable.Jenson Button: El Jenson de tant en tant es postula com la constància i la síntesi perfecta de tot el que un corredor de Fórmula 1 necessita.Fernando Alonso: Si necesités algú per treure-li tot el suc a les taronges per fer-me l’esmorzar, escolliria al Fernando, no en deixaria ni una gota!

Lewis Hamilton: Si estigués lluitant pel campionat, la meva opinió envers a ell seria molt diferent, una actuació bipolar porta a opinions pol·laritzades.Lotus Renault: A pesar de la mala sort de Petrov, l’escuderia no ha sabut trobar el seu lloc.

Jaume Alguersuari: rEl Jaume ha perdut moltes coses aquest cap de setmana, ahir i avui, els papers i ahir de forma massa evident, ha perdut de nou la batalla contra el seu company d’equip que ja suma molts punts i ell cap, ha perdut, crec el Nord, si no s’espavila, ens quedarem amb cap català i haurem d’esperar l’arribada de Dani Clòs…



Pos. Pts. Piloto Dor. Equipo Chasis Tiempo Parr. Vuel.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 00:01:16.267 1 78
2 18 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia + 1.1 4 78
3 15 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 + 2.3 2 78
4 12 Mark Webber 2 Red Bull RB7 + 23.1 3 78
5 10 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 + 26.9 13 78
6 8 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 + 27.2 [*] 9 78
7 6 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 + 1 vuelta 15 77
8 4 Nick Heidfeld 9 Lotus Renault R31 + 1 vuelta 16 77
9 2 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 + 1 vuelta 12 77
10 1 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 + 1 vuelta 17 77
11 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 + 2 vueltas 7 76
12 Paul di Resta 15 Force India VJM04 + 2 vueltas 14 76
13 Jarno Trulli 21 Lotus T128 + 2 vueltas 19 76
14 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 + 2 vueltas 18 76
15 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 + 3 vueltas 22 75
16 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 + 3 vueltas 24 75
17 Narain Karthikeyan 22 Hispania F111 + 4 vueltas 23 74
18 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 + 5 vueltas 8 73
19 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 + 11 vueltas 11 67
20 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 + 12 vueltas 20 66
21 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia + 46 vueltas 6 32
22 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 + 46 vueltas 5 32
23 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 + 48 vueltas 21 3