
No havíem tingut Safety’s fins ara? Doncs ració doble!
Faltaven deu voltes pel final, Sebastian Vettel havia parat una sola vegada, la vida dels seus pneumàtics era una veritable incògnita, Fernando Alonso se li apropava de forma desmesurada, també amb l’incògnita del seu calçat i darrere… un Jenson Button que ho tenia tot de cara: portava rodes fresques i aguantaria sobre el traçat monegasc segur, segur. INCREÏBLE.
Fins aquí havíem viscut un plegat de circumstàncies que havien elevat el GP a l’enèssima potència. Per fí, ens trobàvem davant d’un GP llegendari després de que les ja no tan noves solucions de la FIA haguessin aconseguit, finalment, el resultat esperat, Supertous Pirelli, DRS, KERS. Els tres candidats a la victòria al principat amb tres estratègies diferents ens prometien un final d’infart.
Uns centenars de metres més endavant esperava un tren de mercaderies format per un bon grapat de pilots a punt d’ésser doblats i a falta de 8 voltes pel final es produeix el desastre: després del pas dels doblats el trio guanyador deixa endarrere un munt d’oportunitats als doblats per permutar posicions que aprofiten per burxar una roda de Sutil i una trompada entre Alguersuari i Hamilton i un greu accident de Petrov: Safety Car. Bandera Vermella. Coitus Interrptus.
A partir d’aquí la FIA emprèn una sèrie de decisions que en un bon principi s’entenen i després ja no. Envers d’interrompre la cursa i donar els resultats per vàlids, passat un 75% de la cursa. Es decideix reanudar la mateixa després de retirar el monoplaça de Petrov i de traslladar-lo amb ambulància recordant les tristes imatges que ens va deixar ahir Pérez. Sortosament Petrov tampoc té res trencat i se suposa que l’accident no tindrà altres conseqüències. Bé, tothom esperava que represa la sortida l’emoció seguiria a flor de pell i Vettel que havent tingut una sort impressionant fins a aquest moment del GP les tindria magres per escalfar els seus pneumàtics gastats, de manera que tant Alonso com Button tindrien opcions per escalar posicions… doncs no. No ho entenc, però els tres pilots han pogut canviar pneumàtics. I ésclar així… ja se sap, el Coitus Interruptus es quedava doncs… amb Coitus Interruptus.
That’s what I am talking about drinkin’ baby!
I Sebastian Vettel, de nou: primera posició. Victòria de prestigi. Un altre ditet. La Sort majúscola del campió. Jo de veres, estava convençut que amb les circumstàncies, Button es faria amb la victòria i que el Fernando excel·lent com sempre al volant del seu F150 Italia també tindria la seva oportunitat. De fet tot i no deixar-se enganyar per Red Bull, Ferrari ho ha encertat bastant amb les estratègies, però no s’ens escapa que segurament, al primer pit-stop el Fernando ha perdut la possibilitat de guanyar, donades les circumstàncies posteriors de la cursa.
Ah, per cert, sabem qui ha provocat el primer Safety Car de la temporada no? El que podia haver destrossat les actuacions de Button, Alonso i Vettel (ho han gestionat bé per sort), ha estat, Felipe Massa, com no, el carioca no aixeca cap, avui ha arribat a situar-se quart i no firmava una actuació massa… com dir-ho? Decepcionant, a anys llum del rendiment del Fernando, el Felipe segueix essent un Apèndix d’un equip volcat (llògicament) en l’asturià i és que el Felipe no fa res bé. La seva emocionant lluita fraticida amb Lewis Hamilton l’ha deixat sense direcció, en una acció que jo consider-ho com a circumstància de cursa i posteriorment Felipe s’ha llançat amb un monoplaça que ja no tenia la intenció de fer més cas al Felipe, contra el mur del túnel.
Lewis Hamilton avui ha sigut un pilot bipolar, s’ha barallat amb tothom, inclosa la FIA: “Deu ser perquè sóc negre” fent menció al fet que l’han convocat a declarar 5 cops en 6 curses. Avui Hamilton ha près protagonisme erigint-se com la pantera de Mònco, s’ha enfrontat des de Schumacher (que s’ha fet gran avui davant de Rosberg) fins a Alguersuari, ha patit un Drive-Through, una penalització a la Crono i una penalització en cursa (que no li suposa pèrdua de posició).
Altres protagonistes del dia d’avui: Kamui Kobaiashi a qui la rellançada a fet perdre una posició davant un discret Mark Webber (4rt, vençedor de l’edició de 2010), Adrian Sutil que ha pogut fer un bon paper sense Kimi Räikkönen, Sebastien Buemi, que li està passant la mà per la cara al Jaume i Rubens Barrichello. També ha estat protagonista la sortida d’Alonso amb la qual ha avançat a Mark Webber, tot i que ell ahir ho declarava impossible.
Ara ja sí: tots els campions del món en pista, han guanyat a Mònaco. Podem dir doncs, que a Sebastian, li tocava.


Lewis Hamilton: Si estigués lluitant pel campionat, la meva opinió envers a ell seria molt diferent, una actuació bipolar porta a opinions pol·laritzades.Lotus Renault: A pesar de la mala sort de Petrov, l’escuderia no ha sabut trobar el seu lloc.

Pos. | Pts. | Piloto | Dor. | Equipo | Chasis | Tiempo | Parr. | Vuel. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB7 | 00:01:16.267 | 1 | 78 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | 150º Italia | + 1.1 | 4 | 78 |
3 | 15 | Jenson Button | 4 | McLaren | MP4-26 | + 2.3 | 2 | 78 |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB7 | + 23.1 | 3 | 78 |
5 | 10 | Kamui Kobayashi | 16 | Sauber | C30 | + 26.9 | 13 | 78 |
6 | 8 | Lewis Hamilton | 3 | McLaren | MP4-26 | + 27.2 [*] | 9 | 78 |
7 | 6 | Adrian Sutil | 14 | Force India | VJM04 | + 1 vuelta | 15 | 77 |
8 | 4 | Nick Heidfeld | 9 | Lotus Renault | R31 | + 1 vuelta | 16 | 77 |
9 | 2 | Rubens Barrichello | 11 | Williams | FW33 | + 1 vuelta | 12 | 77 |
10 | 1 | Sébastien Buemi | 18 | Toro Rosso | STR6 | + 1 vuelta | 17 | 77 |
11 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes GP | MGP W02 | + 2 vueltas | 7 | 76 | |
12 | Paul di Resta | 15 | Force India | VJM04 | + 2 vueltas | 14 | 76 | |
13 | Jarno Trulli | 21 | Lotus | T128 | + 2 vueltas | 19 | 76 | |
14 | Heikki Kovalainen | 20 | Lotus | T128 | + 2 vueltas | 18 | 76 | |
15 | Jerome d’Ambrosio | 25 | Virgin Racing | VR-02 | + 3 vueltas | 22 | 75 | |
16 | Vitantonio Liuzzi | 23 | Hispania | F111 | + 3 vueltas | 24 | 75 | |
17 | Narain Karthikeyan | 22 | Hispania | F111 | + 4 vueltas | 23 | 74 | |
18 | Pastor Maldonado | 12 | Williams | FW33 | + 5 vueltas | 8 | 73 | |
19 | Vitaly Petrov | 10 | Lotus Renault | R31 | + 11 vueltas | 11 | 67 | |
20 | Jaime Alguersuari | 19 | Toro Rosso | STR6 | + 12 vueltas | 20 | 66 | |
21 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | 150º Italia | + 46 vueltas | 6 | 32 | |
22 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes GP | MGP W02 | + 46 vueltas | 5 | 32 | |
23 | Timo Glock | 24 | Virgin Racing | VR-02 | + 48 vueltas | 21 | 3 |